pompebled
Forum veteraan
Goedemiddag!
Bij de maidentrip van m'n nieuw gemotoriseerde Mono II, werd de motor vrij warm, ondanks de koeling, echter de krimpkous rond de elko's op de regelaar was heet geweest, want ingescheurd...
Het grootste deel van de vaart was deellast, omdat ik domweg niet volgas kon/durfde te varen want dan kwam de boot helemaal los (50+ km/h).
Wat kan de oorzaak zijn van die hete elko's?
Boot: Xcalibur van BK
Motor: KB36-60-09 2700KV
Regelaar: Mystery 100A, voorzien van waterkoeling en extra elko's (in totaal 5 stuks 330uF 35V)
Lipo: Flyermate 4S 4500 mAh 20C (niet eens handwarm na 10 minuten varen)
Schroef: Graupner 40,5K.
Groeten, Jan.
Bij de maidentrip van m'n nieuw gemotoriseerde Mono II, werd de motor vrij warm, ondanks de koeling, echter de krimpkous rond de elko's op de regelaar was heet geweest, want ingescheurd...
Het grootste deel van de vaart was deellast, omdat ik domweg niet volgas kon/durfde te varen want dan kwam de boot helemaal los (50+ km/h).
Wat kan de oorzaak zijn van die hete elko's?
Boot: Xcalibur van BK
Motor: KB36-60-09 2700KV
Regelaar: Mystery 100A, voorzien van waterkoeling en extra elko's (in totaal 5 stuks 330uF 35V)
Lipo: Flyermate 4S 4500 mAh 20C (niet eens handwarm na 10 minuten varen)
Schroef: Graupner 40,5K.
Groeten, Jan.