hallo iedereen
ik vlieg een vario rompheli met os 10cc motor.
Nu kreeg ik een paar weken terug het probleem dat de heli na ongeveer 10 minuten vliegen motor vermogen begon te verliezen zover dat hij moest landen en hem ook niet meer van de grond af kreeg. Maar toen was de tank een heel eind leeg dus heli weggezet en paar dagen later nog een keer vliegen en toen weer hetzelfde na 10 minuten vliegen.
Ik daarna aan iemand nagevraagd en die zei dat ik de motor moest voelen na het vliegen.
Gedaan en die was heet ik kon men vinger niet langer als 3 sec. erop houden.
Dus op advies de hele rijker gezet (eerst een paar tandjes en later een halve slag) en weer geprobeerd maar haalde niks uit.
Tot de gloeiplug kapot en ik hem niet meer kon starten. Afgelopen zaterdag nieuwe gloeiplug geplaatst rossi 5 (very cold) en 10 minuten gevlogen (toen bewogen men vingers niet meer van de kou ;-)
De motor meteen gevoeld (met een levende vinger) en toen kon ik men vinger langer als 10 seconden erop houden.
Dus dat was goed. Alleen zondags ging ik nog een keer vliegen en toen begon de motor na een minuut of 6 weer vermogen verliezen en landen.
Motor gevoeld was weer te warm.
Daarna motor nog een keer proberen op te toeren alleen iets te snel zodat de motor afsloeg.
Weer opnieuw proberen te starten maar de gloeiplug was weer kapot.
Het is een heel verhaal maar zo heb ik het het beste uitgelegd.
Ik hoop dat er mensen ideën hebben hoedat ik dit nu het beste aan kan pakken?
ik vlieg een vario rompheli met os 10cc motor.
Nu kreeg ik een paar weken terug het probleem dat de heli na ongeveer 10 minuten vliegen motor vermogen begon te verliezen zover dat hij moest landen en hem ook niet meer van de grond af kreeg. Maar toen was de tank een heel eind leeg dus heli weggezet en paar dagen later nog een keer vliegen en toen weer hetzelfde na 10 minuten vliegen.
Ik daarna aan iemand nagevraagd en die zei dat ik de motor moest voelen na het vliegen.
Gedaan en die was heet ik kon men vinger niet langer als 3 sec. erop houden.
Dus op advies de hele rijker gezet (eerst een paar tandjes en later een halve slag) en weer geprobeerd maar haalde niks uit.
Tot de gloeiplug kapot en ik hem niet meer kon starten. Afgelopen zaterdag nieuwe gloeiplug geplaatst rossi 5 (very cold) en 10 minuten gevlogen (toen bewogen men vingers niet meer van de kou ;-)
De motor meteen gevoeld (met een levende vinger) en toen kon ik men vinger langer als 10 seconden erop houden.
Dus dat was goed. Alleen zondags ging ik nog een keer vliegen en toen begon de motor na een minuut of 6 weer vermogen verliezen en landen.
Motor gevoeld was weer te warm.
Daarna motor nog een keer proberen op te toeren alleen iets te snel zodat de motor afsloeg.
Weer opnieuw proberen te starten maar de gloeiplug was weer kapot.
Het is een heel verhaal maar zo heb ik het het beste uitgelegd.
Ik hoop dat er mensen ideën hebben hoedat ik dit nu het beste aan kan pakken?