WARP 4 (5&6 wikkelingen)

Hallo,

Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze motoren? Tot nu toe wel eea gevonden over de 2 en 3 wikkelaars, maar niet de 5 en 6 wikkelaars. Deze hebben een relatief lage kv waarde en zijn dus geschikt voor props van 8" en 9" (afhankelijk van je accu's...)

Hans

Ik heb de 4, die doet het goed, echt heerlijk voor alle sp400 modellen waar je een beetje snelheid aan toe wilt voegen (6X4 prop).

5 en 6 heb ik geen ervaring mee, maar het zijn binnenlopers, die draaien graag veel toeren met een kleinere prop.
Als je een lager kv hebt en een grote prop is hij nogsteeds redelijk efficiënt maar heb je relatief weinig watt per gram voor de motor, een een buitenloper met dezelfde watt en prop zou lichter zijn.

Hi,

Goed om te horen dat je tevreden bent met deze motor, ik had idd begrepen dat het een kwalitatief erg goede motorreeks zou moeten zijn.

Het is idd een binnenloper, maar wel een 6-polige... lijkt een beetje op de Mega motoren met lage kv waarde, alleen zijn de Warp4 motoren wel een klap goedkoper dan de vergelijkbare Mega's ($55,00=euro 47,00) terwijl een vergelijkbare Mega al snel op zo'n 60-65 euro komt.

Het grote voordeel van deze motoren versus de 'normale' buitenloper zit hem in de montage...Een boel kleinere zwevers hebben een te smalle neus voor zelfs een kleine buitenloper, en deze past er gewoon zonder aanpassingen in.

Even rekenen... de 6-wikkelaar mag continu 14A en een piek van 18A gedurende 20 sec. hebben. Gezien de kv van 1150 zou die onder belasting op een 3s1p pak tussen de 140 en 180 watt opnemen. Het rendement van deze motor ligt dan in de buurt van de 90%...da's hoog. Vermoedelijk wordt de prop dan een 9x5 Camfold of een Aeronaut.

Het zwevertje is een 1,80 Mega-light van Franken/Mibo die incl. deze motor en 2200 3s1p ele-lipopack ongeveer 600 gram gaat wegen. Dat wordt dus toch nog een >200W per kilo verhouding; met andere woorden, die gaat verticaal omhoog...

Ben erg benieuwd, ik denk dat ik het maar ga proberen met deze motor,

Hans

IK heb de 3-turns variant.. nog niet getest.. maar kwaliteit van de motor is subliem.. zelfs de verpakking is luxe.. de motor ligt in een fluwelen doosje alsof het zo van de juwelier komt :)
inderdaad zijn ze een stuk goedkoper.. die afweging had ik ook gemaakt.. de Warp of de Mega.. Prestaties zouden van de Warp nog hoger liggen dan de Mega en dan ook nog goedkoper.. tjah dat maakt de keuze makkelijk ;)

Hier nog een keer de datasheet

De 5 en 6 turn zijn met name geschikt voor 1,5m zwevers.

Hi,

Nou, de knoop doorgehakt en gelijk maar een 5 en 6 turns besteld bij ACW-Japan...nog 2-3 dagjes wachten.

@ Noah: vlieg je nog met de Ucellino?

Hans

Die Ucelino heb ik idd toen gekocht..

Ik vlieg er de laatste tijd heel vaak mee, met erg veel plezier...

Leuk dat je ook een smalle motor nodig hebt. Ik ben zeer benieuwd of je voldoende trekkracht zal hebben. Ik zoek zoiets voor een 1,5m zwever met een mh30 profiel.

Groeten

Funjet is toch 480 georienteerd ?
dan zou de 3 turn het beste zijn.
is ook exact dezelfde maat.

voordeel ook nog eens.. de motor kan ook nog in een minifan.

Het zijn best wel bijzondere motoren(tjes) die dankzij de 6 polige rotor toch nog een aardig koppel kunnen opbouwen bij de wat lagere toerentallen.

Volgens de specs. zit ik met de 6 wikkelaar, een 3s1p lipopack en een 9x5 camfold op een kleine 9000 toeren bij 16A (18A<20sec is max).

Zo uit mijn hoofd betekent dat een statische trekkracht van rond de 800 gram bij een pitchspeed van 20 m/s...da's behoorlijk wat voor een zwever van 600-650 gram met ook nog eens lekker dun SD7073 profiel...

Op de site van ACW staat een niet al te duidelijk maar wel luid (!) filmpje van een pusher-jet uitgerust met een 3-wikkelaar:

http://www.aircraft-world.com/prod_datasheets/rcer/f-22_sept04.wmv

en al dat moois voor 'maar' $50,00 (oftewel 45 euri)

Als het spul binnen is zal ik wel meer laten weten, ik heb er wel zin in!

Hans

Waar je wel op moet passen is dat de achterkant niet losgaat, misschien iets loctite. En het lijkt erop dat het een iets dunnere as is dan word opgegeven want de prop adapter gaat iets minder vast dan op mijn mega.

Maar wel een prima motortje, het is gewoon even opletten dat de achterkant erop zit.

...een nieuw record voor ACW, met 2 dagen de motoren in huis voor $ 2,50 verzendkosten!

Ze zien er idd goed uit (kadoverpakking!) en voelen ook goed; van het weekend maar aan de slag!

Hans

Ja ze zijn inderdaad steeds sneller.. is inderdaad een nieuwe record.. 3 werkdagen was het vorige record en dat was met mij ;) Veel plezier met de Warp Hummel!

En hier ben ik al 9 dagen aan het wachten :( (snelste was tot nu toe 4 dagen) hopenlijk is hij niet bij de douwane (nog nooit eerder gebeurt uit japan)

Even een kleine update...

WARP4-6turns met 9x5 Camfold op een 30mm spinner.
FlyQ van Mibo ( http://www.mibomodeli.si/show.asp?ID=70 ) vliegklaar 670 gram incl. een 2200 3s1p lipopack.
17 A bij 10,3 volt > 175 watt opgenomen

Gaat inderdaad loodrecht omhoog; geschatte stijgsnelheid ongeveer 10-12 m/s. Het kistje wil perfect zweven, bijna een DLG!

Helaas bij de tweede vlucht in een snelle duik flutter op de flaperons...roerhorentjes eruit getrild en daarna gecontroleerd gecrashed. Inmiddels alweer een nieuw stabilo gemaakt en morgen weer de lucht in!

Hans

Back