Hi,
Goed om te horen dat je tevreden bent met deze motor, ik had idd begrepen dat het een kwalitatief erg goede motorreeks zou moeten zijn.
Het is idd een binnenloper, maar wel een 6-polige... lijkt een beetje op de Mega motoren met lage kv waarde, alleen zijn de Warp4 motoren wel een klap goedkoper dan de vergelijkbare Mega's ($55,00=euro 47,00) terwijl een vergelijkbare Mega al snel op zo'n 60-65 euro komt.
Het grote voordeel van deze motoren versus de 'normale' buitenloper zit hem in de montage...Een boel kleinere zwevers hebben een te smalle neus voor zelfs een kleine buitenloper, en deze past er gewoon zonder aanpassingen in.
Even rekenen... de 6-wikkelaar mag continu 14A en een piek van 18A gedurende 20 sec. hebben. Gezien de kv van 1150 zou die onder belasting op een 3s1p pak tussen de 140 en 180 watt opnemen. Het rendement van deze motor ligt dan in de buurt van de 90%...da's hoog. Vermoedelijk wordt de prop dan een 9x5 Camfold of een Aeronaut.
Het zwevertje is een 1,80 Mega-light van Franken/Mibo die incl. deze motor en 2200 3s1p ele-lipopack ongeveer 600 gram gaat wegen. Dat wordt dus toch nog een >200W per kilo verhouding; met andere woorden, die gaat verticaal omhoog...
Ben erg benieuwd, ik denk dat ik het maar ga proberen met deze motor,
Hans