Wasa sectie uit 1628

Trouwens het Los Alamos-laboratorium top secret project.

Blijkt dat het 17e eeuwse kanonskogeltje ligt in zijn badje.
Maar daarover later.:yes:

Groetjes,
Houtworm der 3e klasse

Het verdere verloop van het kromme trapje.

De eerst treden van 22mm vond ik te smal staan en heb toe nieuwe gemaakt met een lengte van 24mm.
Uitgaande van de foto's
De schaal is trouwens 1/24

Groetjes,
Houtworm der 3e klasse

Da's een goeie 60cm breed. Lijkt me aardig. Ik heb die van mij opgemeten en zit ook rond die maat (inclusief trapbomen)
Ik vraag me trouwens wel af of zo'n trap nog een beetje lekker loopt met al die verschillende aantreden. Mooi mis ie in ieder geval.
Haaksheid kan je hier ook wel met een legoblokje controleren. Misschien wat makkelijker dan met een winkelhaak ;)

Eindelijk is het kromme trappie af.:D
Hopelijk komt de Arbo inspectie niet controleren.

full

Tevens is het krom trapje verplaatsbaar door de twee steunblokken onder aan de boom.

Zit nu nog aan te denken om de steunbalk te vervangen onder het tweede dek door weer een kromtrapje.:confused:

Nogmaals bedankt voor de input voor het krom trappie.

Groetjes,
Houtworm der 3e klasse

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij is echt mooi gelukt. Als ik m'n petje op had, dan ging ie nu af.
Zitten er op de wasa twee trappen zo dicht onder elkaar? Ik de houten langsdoorsnede kon ik ze in ieder geval niet ontdekken. Of laat je wat extra creativiteit op het model los?

Bedankt Eagter.

Dat klopt met die trappen.
Maar die stomme paal onder het tweede rooster van het tweede dek staat ook niet op die doorsnede.
Zag wel een trap die dwars door de dekken ging.
Dus wat moet ik nu doen.:confused:

Groetjes,
Houtworm der 3e klasse

Bedankt Eagter.

Dat klopt met die trappen.
Maar die stomme paal onder het tweede rooster van het tweede dek staat ook niet op die doorsnede.
Zag wel een trap die dwars door de dekken ging.
Dus wat moet ik nu doen.:confused:

Groetjes,
Houtworm der 3e klasse

Ik moest effe zoeken naar die "stomme paal" Die zullen ze aan de sectie toegevoegd hebben als steuntje zodat de dekken mooi zweven. Die zou je kunnen vervangen door een stukje trap. Moet ie wel de sectie kunnen dragen. Of het mooi wordt durf ik niet te zeggen. Die paal zal een stukje terugliggen denk ik zodat je er weinig van ziet als ie in display staat. Zeker als je hem wat donker maakt zodat ie weg kan vallen in de schaduw. Trap zal prominenter aanwezig zijn en een stukje onder dek stoppen. Je zou het kunnen testen met één van je vorige trappen. Kijken of het wat is.

Heel mooi. :cool: Je bent steeds weer dingen aan het afbreken en aan het verbeteren, maar het resultaat is er 1 om trots op te zijn.

Wat betreft de tweede trap: begrijp ik het goed dat je dan een heel kort stukje onder het luik door zou willen laten lopen? Misschien wel historisch correct, maar of het mooier is betwijfel ik. Het ziet er zo al heel netjes uit.

Grt
Diederik

Thanks Spijkertje.

Daar zit ik nu mee, maar die paal valt wel minder op.
Maar die bestaat niet.:hammer:

Groetjes,
Houtworm der 3e klasse

Ik moest effe zoeken naar die "stomme paal" Die zullen ze aan de sectie toegevoegd hebben als steuntje zodat de dekken mooi zweven. Die zou je kunnen vervangen door een stukje trap. Moet ie wel de sectie kunnen dragen. Of het mooi wordt durf ik niet te zeggen. Die paal zal een stukje terugliggen denk ik zodat je er weinig van ziet als ie in display staat. Zeker als je hem wat donker maakt zodat ie weg kan vallen in de schaduw. Trap zal prominenter aanwezig zijn en een stukje onder dek stoppen. Je zou het kunnen testen met één van je vorige trappen. Kijken of het wat is.

Sorry Eagter.

Bedankt voor de tip.

Groetjes,
Houtworm der 3e klasse

je geeft me wel een mooie uitdaging om mijn trappen in schaal 1:75 net zo te gaan maken.
bij mijn kit zijn echter ook rechte trappen meegeleverd en die had ik al eerder naar de algemene voorraad verbannen.
ze zijn stukken beter dan de originele in de kit, je snapt niet dat ze dat niet aanpassen in deze kits. het lijkt erop dat eens een kit op de markt gezet is er niet meer naar omgekeken wordt, waarschijnlijk een te lage oplage :)

Mannen Bedankt.:D
Nu een vraag wat vinden jullie van het volgende.
Krom trapje links en de midden paaltrapje weg.
full

Trapje in het midden.

full

Of alleen het trappaaltje in het midden.

Groetjes,
Houtworm der 3e klasse

Trap in het midden oogt wat vreemd. Dan zou je je kop tegen de trap erboven stoten. Toen je het er over had zat ik meer te denken aan de twee trappen in dezelfde positie boven elkaar

Op advies van Eagter.
En ik vindt het een stuk beter.

full

Het kromtrapje vindt ik veel beter staan op deze positie.
Bedankt mannen voor de input.
P.s het trapje staat er los onder en moet nog afgewerkt worden.

Groetjes,
Houtworm der 3e klasse

Ik heb nu alle tijd om even bij te lezen, ik vindt de situatie met de beide "kromme" trappen véél mooier:yes:

Back