Wasabi 650 Mono1 klasse bouwen

ik hoop dat het een beetje droog blijft zondag? Je boot ziet er super uit Sam. Nu lekker gaan afstellen. Ik moet mijn punt ook meer naar beneden krijgen.

over de inbusboutjes, het zijn tja, inbussleuteltjes.. ik weet niet, wat is eigenlijk het verschil in gamma en andere (duurdere) merken?
Het zou wel mooi zijn als je nog wat aan inbusboutjes hebt liggen voor zondag rob! ;) het is volgensmij de allerkleinste die je maar kan vinden.

hier een foto van de kiellijn met de stinger:
IMG_4719_zps45b9283d.jpg

ik zie nu dat de stinger een klein stukje omhoog staat?! haha logisch dat hij zo stuiterd! ik zal het wel iets naar beneden zetten.

Gr. Sam

andere duurdere merken hebben geharde punten. dir draai je niet kapot, en ald ze kapot gaan dan brekem ze af, maar dan moet je wel heel hard vastdraaien wil dat gebeuren ;)

hoe noem je die inbusboutjes van M1.5 nou eigenlijk? als ik zoek krijg ik allemaal inbusjes met zo'n kopje er ook nog op.

Ik zou het toch nog een tikkeltje meer neutraal zetten en eerst proberen met het zwaartepunt naar voor te leggen. Wat je zei over de strut omhoog, als je je zwaartepunt ver naar achter legt (naar de spiegel toe, stel 26-27%) en je zet je stinger dan een paar graden omhoog heb je ook een goed lopende boot, bij sommige boten werkt het echt wel goed, onder andere mijn Pursuit liep er een pak stabieler door. Ik weet ook wel dat het wat raar klinkt maar je moet het maar eens proberen he :)

Gr,

Roy

hhm als hij maar niet beter wilt gaan varen met het zwaartepunt naar voren, kan dat ook nog altijd een oplossing zijn;)
zat ook te kijken naar een andere koppeling en zag deze:
ook een knelkoppeling
is deze ook goed bruikbaar?

Dan is je huidige koppeling denk ik beter. De beste koppelingen zijn die van H&M of MBP maar die kosten 20-25 euro/stuk en dat vind ik persoonlijk ook veel.

het probleem bij mijn koppeling nu is, dat hij waarschijnlijk geen goede maat boring heeft voor de motoras of de motoras heeft toch geen 3,17mm as. waardoor de flexas nu dus een ovaal maakt steeds en dat lijkt mij niet erg goed bij zo'n 30.000 toeren...

Wat je ook nog zou kunnen doen,
gewoon loc-tyte gebruiken en als de koppeling los moet deze warm maken met een fohn.
Door de warmte is de koppeling dan makkelijker los te maken (moeilijk losneembaar).
Grt Rob

loc-tyte ? :arrow:iets anders wel om vast zetten

je bedoelt locktite,:rolleyes:, als alles goed past zou een inbusstiftje goed aangedraaid en een druppeltje nagellak aan het schroefdraad voldoende moeten zijn. Je kan ook nog aan de tegenover liggende zijde van het schroefdraad inbus stifje ,van de koppeling ,een tweede inbus stiftje monteren en dito voor de platte kant as ....

Ha Sam,

Het is wel een heel stoer bootje geworden zeg! :worship:

Zodra je dat stuiteren er uit hebt, heb je een fantastisch nieuw speeltje. Petje af!

Hou hem wel heel he? Ik wil hem morgen graag zien varen!

Hallo Sam,

Dat is een forse slingering, daar zou ik niet te lang mee doorvaren, want dat kost je je (motor)lagers.

De knelkoppeling uit je link is voor starre assen, niet voor een flexas en verondersteld een lager aan weerskanten, zodat de zaak niet kan gaan slingeren.
Op m'n werk hebben we deze koppelingen ook in gebruik en ze zijn bij deze afmetingen niet bijzonder sterk, er sneuvelt regelmatig eentje...

Liever een passende collet style koppeling.
Die van MBP zijn wel héél mooi, zelf centrerend:
http://mbp-rc.de/collet-clutches-4-x-32-SZK
Maar of jouw maat erbij zit?

Zoals Roy al zei, zet de stinger eerst neutraal, zonder dat 'ie naar beneden wijst en speel met het zwaartepunt om het wippen weg te krijgen.

Als dat niet helpt, een héél klein beetje hoek, niet zoveel als op de foto, daarvan gaat 'ie enorm nat lopen ben ik bang...

Groeten, Jan.

toen ik heb gevaren was het er uit, maar omdat de koppeling los ging moest ik hem er opnieuw op zetten. ik zal zo nog proberen weer van aluminium folie een opzetstukje te maken om hem beter passend te maken.

Gr. Sam

heb het er voor het grootste deel uit gekregen. het is in ieder geval de helft minder. denk dat het zo wel kan. ik weet niet óf er koppelingen zijn van 3mm naar 4mm of is 3 mm 1/8"?

Back