Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Formeel klopt hij dan ook prima.
ik wel een voorstander ben van gewoon een stroom er op zetten…….m'n 5000mAh zippy's kunnen bijv continue 150A leveren, maar ook 200A voor 20 seconden……als je de 150A Imax zou noemen (gezien het de max stroom is die continue geleverd kan worden.) zullen ze de 200A Iburst of zo moeten noemen denk ik. mja, zou wel een optie kunnen zijn.
man man man... wat een onnozel en nutteloze zever allemaal
waarom moet die C perse voor iets staan wat met een C begint? waarom kan dat niet gewoon een symbool zijn, zoals zovele symbolen?
SVP staat toch ook niet voor alstublieft?
Lengte in CM * Breedte in CM * Hoogte in CM = Inhoud in CM???? Alle eenheiden moeten gelijk zijn aan beide kanten van het = teken.
cm*cm*cm=cm3. En dat is inderdaad inhoud. Dat klopt als een bus hoor
In alle natuurkundige formules MOET de eenheid aan de linkerkant van het "="-teken gelijk zijn aan de eenheid aan de rechterkant.
@Klamath
SVP staat voor s'il vous plait en betekend alstublieft, dus nee het staat niet voor alstublieft.
<snip>
Capaciteit = stroom * tijd eenheid = 5000mAh = 5000 mA / 1 uur (h)
C rating = 20
20 * 5000mA / 1 h = 100.000 mA / 1 h
Verekt, t klopt ook nog! Want als de lipo niet leeg zou zijn na 1/20 uur (3 minuten) dan zou er na een uurtje 100.000 mA voorbij zijn gekomen!
Volgens mij was dat met cm een slecht voorbeeld want cm^3 is niet meer als cm*cm*cm of cm*cm^2. Al is cm^3 wel de eenheid voor inhoud, cm^2 voor oppervlakte en cm(^1) voor afstand... twijfel gevalletje
<snip>
Vind ik het veel beter om die C waarde bij de dimentieloze getallen te schuiven, welke alleenmaar de stroom welke er uit te halen is relatief tot de capaciteit. Dimensieloos getal - Wikipedia
niet helemaal, de dimentie van de C is Capaciteit per uur, wat dus een stroom geeft:
1C = capaciteit in Ah/h en geeft dus bij een 5Ah batterij 5A
En tja, cm is toch een andere eenheid als cm^3?![]()
Natuurlijk niet. De eenheid is en blijft cm.