Wat doe Throttle Trim ??

Discussie in 'Electro auto's' gestart door sudden, 6 nov 2009.

  1. sudden

    sudden

    Lid geworden:
    6 nov 2009
    Berichten:
    10
    Beste mensen,

    Uit de title van de thread is al op te maken wat mijn vraag is, ik heb een aantal dagen geleden een HBX buggy gekocht, nu snap ik de functie van alle knopjes en dingetjes wel, op 1 na, de "throttle trim" op de Controller, kan iemand mij vertellen wat het doel van dit knopje is ?

    Bij voorbaat dank :D

    (PS: Dit is mijn eerste RC auto, ben dus helemaal nieuw in het "vak")
     
  2. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Die doet exact het zelfde als de "steering trim" alleen dan voor het gas kanaal waar de regelaar op zit. Sluit je een servo op dat kanaal aan zie je wat gebeuren. Bij een regelaar zie je niet altijd wat gebeuren tenzij je te ver gaat dan zal de motor gaan draaien of wel achteruit of vooruit afhankelijk welke kant je op trimt.

    Echter zal je deze functie bij een Elektro niet echt nodig hebben en veel gebruiken. Bij mij staat ie altijd op 0 dan wel in het midden.
     
  3. sudden

    sudden

    Lid geworden:
    6 nov 2009
    Berichten:
    10
    vriendelijk bedankt voor de info :)
     
  4. Ssnn

    Ssnn

    Lid geworden:
    28 jun 2021
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Scherpenzeel
    Ik snap het nog steeds niet is het Dom conclusie dat hij harder en zachter gaat
     
  5. Ssnn

    Ssnn

    Lid geworden:
    28 jun 2021
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Scherpenzeel
    Trouwens die van mij is Elektro
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    De trim doet niets anders dan de ruststand van de servo's/regelaar goed positioneren als je de gas en stuur bediening op je zender los laat.
    Op je stuur wil je dan een punt hebben dat de auto rechtdoor gaat en op het gas wil je dat de servo/regelaar precies de motor in rust houdt tussen gas en rem in.

    Als je eraan draait en de auto langzaam gaat rijden is dat logisch omdat je de positie veranderd.
     

Deel Deze Pagina