wat doen jullie met heli vliegen in de loop der tijd?

Bruut, jij hebt toch ook een binnen heli?

Of je moet een slechtweer hobby zoeken, is punniken niet wat voor je?:cool:

Yep, een Solo Pro, maar die ligt aan boord.... (wil ik natuurlijk hier in het land niet dood mee gezien worden, hahaha)

Geintjuh!!!!!!

Groet, Bert

PS: vandaag toch nog weer 55 minuten zuivere sticktime gescoord, allemaal Rigid!
De Viertakt loopt weer zoals hij nog nooit gelopen heeft (maar wel HEEL erg luid met het standaard OS "dempertje").

hangt ervan af..
wil je gewoon rond vliegen of gewoon LANG rondvliegen?
anders neem je van die assymetrische blades van bvb Spinblades.
lagere headspeed, langere tijden, acro ook mogelijk.

en anders zoals Danny zegt, de goedkoopste, ofwel "gewone" Align's?
Tegen je daar e verschil in voelt moet je volgens mij al wat verder gevorderd zijn ;)

enjoy

Gewoon de Align 425D(! Let op, D nemen). verschil met Radix/Edge ga je zeer waarschijnlijk niet merken.

Zelf vind ik Radix bladen wel absurd snel op de cyclic, Edge zit een beetje tussen Align en Radix in. Radix is bagger met autoroteren(hele lichte bladen. daarom ook zo snel). vind zelf Edge daar de beter in. Align blades vind ik vrij soppig op de Cyclic.
(gaat hier over 600mm versies op 1 heli. zelfde toerentallen+afstellingen)

iemand enig idee welke bladen ik op de 500 het best kan gebruiken edge of radix?
Ik ben geen 3d vlieger, maar normaal.

"spinblades" zijn asymmetrisch en leveren daardoor meer lift, hierdoor kun je een lagere headspeed kiezen en kun je langer vliegen, wellicht is dat een goede keuze voor jou (als je geen 3D wilt vliegen)

Bas

voor een lagere headspeed kies je een pinion met een paar tandjes minder. Hoeveel precies kan ik zo niet zo zeggen. Ligt eraan wat de headspeed nu is en waar je naartoe wilt.
Je kunt ook op het duitse forum kijken en een vraag stellen, daar wordt meer met Mikado gevlogen : www.rc-heli.de

bas

Oke tanks.Ik doe het met de 500 voorlopig maar met de edge bladen :) . Ik heb trouwens een 550 gekocht met de standaard align bladen er bij.Deze tippen allebei precies gelijk op de cg.Dan hoef ik deze toch verder niet meer te balanceren??

groeten

Peter

Zijn er mensen die 450 blijven vliegen? Of is over gaan op groter echt een must en is de 450 echt een beginners heli?

Wat ik hiermee wil, is er achter komen of ik de 450 moet laten varen en helemaal over gaan op de 500 of groter.Een punt is wel dat ik alleen wild vlieg en de kosten van de 500 toch een stuk hoger leggen.Ook niet geheel onbelangrijk..

groeten

Peter

P.s. mocht dit onder het verkeerde topic staan, mijn excusses hiervoor.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je er over denkt nu je een 500 hebt en een 550 aan het bouwen bent?
Zelf heb ik nog niets groters dan die 450, juist een veel kleinere heli gekocht, een mcp x, en daar ook een hoop lol mee. Door de sticktime met de mcp gaat het vliegen met de 450 ook beter. De 450 heeft wel de nodige upgrades gehad en voorlopig moet het maar even bij die twee blijven; eerst eens nog beter leren vliegen :p

Als ik eerlijk ben vliegt de 500 heerlijk.Maar het verschil wordt zwaar overtrokken! De 500 is gewoon wat logger en iets minder last van wind.mijn 450 vliegt als een naaimachientje! Daar komt bij dat de 450 een zeer hoge fun factor heb en de onder delen zijn een stuk goedkoper en hij zit in mijn koffertje dus makkelijk te vervoeren. beide zijn goed afgesteld.de 550 is nog niet klaar helaas.ik wacht nog op de esc.

Laatst bewerkt:
Back