Wat doen we met " RESERVERINGEN " ??

Hallo iedereen,
Stel , ik heb iets te koop geplaatst en er is iemand die het wil kopen.

Ik had graag geweten hoe jullie denken over reserveringen...
Moet er een voorschot gevraagd worden ?
Hoelang IETS reserveren voor iemand ?
Lijkt me toch interessant om weten...

Laatst bewerkt:
Voorschotten lijkt me iets te, ik stel vaak een ultimatum.

Ze krijgen bijvoorbeeld 1 of 2 weken de tijd om de kist te halen en anders hebben ze pech en gaat ie zonder verder overleg weer de verkoop in.

Of ze moeten het 100% willen hebben dan kunnen ze alvast betalen en dan maakt het niet uit hoe lang ze erover doen om het op te halen.

Dat ultimatum lijkt me een goed idee.
Meestal als er één is die iets wil kopen, je zegt het dan toe aan die persoon, komen er plots nog andere geïnteresseerden opdagen die het ook willen kopen.
Daarom kwam mijn vraag om eventueel een voorschot te vragen, om later géén discussies te hebben... >>> Het product is nu gereserveerd voor diegene die het voorschot betaalde.

Meestal stel ik ook een ultimatum. Hoe lang dat duurt, hangt af van de koper, zijn interesse, het voorwerp dat ik verkoop, etc. Als ik van iemand weet dat hij een slechte reputatie heeft als koper, dan ga ik het voorwerp maar 1 dagje reserveren. Terwijl, als de koper serieus is, ik het voorwerp wel eens een volledige week aan de kant wil leggen. :)

Een voorschot vragen kun je doen natuurlijk, maar dat lijkt mij wat te veel van het goede.

(Ik ben van Lanaken trouwens, dicht in de buurt van Zutendaal! :D)

Deze vraag stel ik ook niet specifiek voor dit forum, of ons clubforum.

Op de meeste tweedehands-sites zitten ook mensen die er een hobby van maken om " zogezegd " vanalles te kopen..
Vorig jaar heeft er iemand uit het franstalige landsgedeelte degelijk mijn geduld op de proef gesteld, met het steeds vragen naar andere dingen en zelfs foto's.
Wat doe je dan als goede verkoper, juist ja, gaat weer eens iets extra doen, nog maar een fotootje trekken om uw produkt zo goed mogelijk aan te prijzen...
Tot slot van rekening hebben ze dan toch een uitvlucht , zodat de verkoop niet doorgaat.

Nederlanders zijn mijn inziens meesters in het "reserveren". Aangezien dat Nederlanders zo goed als altijd na het reserveren ofwel weinig interesse meer hebben, ofwel niet komen opdagen, heb ik een nieuwe regel ingevoerd. Spijtig om te zeggen dat dit voor de Nederlanders geldt, maar met Belgen, Duitsers en zeker Luxemburgers heb ik niet half zoveel problemen.

Niets wordt gereserveerd, de eerste met geld aan de deur mag het hebben. Ik wil gerust een dagje wachten, maar een hele week of meer is me teveel. Als je het echt wil hebben kan je altijd wel komen ophalen.

Nederlanders zijn mijn inziens meesters in het "reserveren". Aangezien dat Nederlanders zo goed als altijd na het reserveren ofwel weinig interesse meer hebben, ofwel niet komen opdagen, heb ik een nieuwe regel ingevoerd. Spijtig om te zeggen dat dit voor de Nederlanders geldt, maar met Belgen, Duitsers en zeker Luxemburgers heb ik niet half zoveel problemen.

Niets wordt gereserveerd, de eerste met geld aan de deur mag het hebben. Ik wil gerust een dagje wachten, maar een hele week of meer is me teveel. Als je het echt wil hebben kan je altijd wel komen ophalen.

Maar ja waarom verkoop je zoveel, ik denk omdat je te veel hebt gekocht van die Hollanders!!!!!!of waren het Nederlanders?:confused::confused:

Tsja, Nederlanders: kijken, kijken niet kopen :) En ze moeten natuurlijk wel de tijd krijgen om zich een beetje mentaal voor te bereiden op het uitgeven van geld.

Waarom reserveren? Bij gewone winkel kan ik me dat indenken, het kan zijn dat je niet genoeg contant geld op zak hebt en betaalpas ook niet. Reserveren op internet betekent 'ik wil nog even verder kijken of ik het elders goedkoper kan krijgen". En eventueel "eerst vragen of het van mijn ouders mag en/of ze mij willen sponsoren".

Back