Wat heb ik nodig om te beginnen met modelbouw

• Topicstarter Topicstarter Macbean
  • Startdatum Startdatum
M

Macbean

Guest
Ik ben van plan binnenkort te beginnen met plastic modelbouw en wil graag goed voorbereid van start gaan.Wat heb ik zoal nodig om de basis klaar te hebben :?:
Andere vraag is wat de algemene ervaringen zijn van verschillende soorten airbrushes.

alvast bedankt.

Een antwoordje op je eenvoudige vragen is niet zo in een-twee-drie te geven.
Heel veel antwoorden kan je vinden op mijn website : beagle
daar vind je zeker een antwoord over het min. gereedschap en over je airbrush.
en succes met de hobby en veel bouwplezier.

Ik heb nog nooit een airbrush gebruikt. Je kan beter met spuitbussen beginnen om wat ervaring op te doen.

Zeker nodig: lijm, goede verf, pincet, kat vrije ruimte ( ;) ) geduld, kwastjes, water en een idee wat je wil gaan maken.

Veel succes en plezier ervan :)

Mooie site Beagle! staan nuttige tips in.
En Basch,ik heb een katvrije ruimte,dus dat komt goed.
Waar kan ik me orienteren op merken en soorten verf,lijm en kwasten etc,etc,

bedankt alvast

Ik zou gewoon in de modelbouwinkel wat revell verf halen. Eerst een modelletje uitzoeken en dan uitvinden welke kleuren je nodig hebt (staat in de handleiding) En als je voor een model (bij wijze van) 600 kleuren nodig hebt, koop dan eerst de basis kleuren en ga dan langzaam een verzameling kleuren opbouwen.

buiten een kat vrije ruimte, moet ze ook hond vrij zijn natuurlijk :lol: :ontopic:
voor je penseeltjes, in het begin ga nu niet direct een marterharen model kopen, zet die penseeltjes op je sint-niklaas lijstje.
koop enkele filament haren penselen ( de haren zijn van kunsstof en vergelijkbaar aan marterhaar en kosten maar 1/2.)
Het hangt af welk soort plastic modellen je wil gaan bouwen, schepen, militair, vliegtuigen. Voor het fijne werk zo ik starten met een n° 00 en n° 1. voor het normale werk met een n° 4 en voor de grote oppervlakten met een n° 6-8
Verf: persoonlijk, verkies ik acryl verven. ( Voor het milieu- te reinigen met water, geen schadelijke verdampingen, snel drogend ) . Dan mijn tweede keuze is Humbrol.

Ook zou ik je aanraden je licht een op te steken bijplastic modelbouw

gewoon een model uitzoeken en uitproberen oefening baart kunst

gewoon een model uitzoeken en uitproberen oefening baart kunst

klein kniptangetje, hobbymesjes, vijltjes goede verlichting b.v een burolamp.

succes en veel plezier

mvg

johan

--tandenstokertjes om in de verf te roeren,

--verfverdunner (thinner) anders ga je veel te dik en vet schilderen, verdun je verf altijd en maak indien nodig meerdere lagen :)

--een spateltje kan ook altijd handig zijn, potjes open wrikken, onderdeeltjes mee porren.

--rekkers (elastieken)

--wasspelden

wat je niet mag hebben is 'den bibber' of je gaat niet echt mooi schilderen :)

Back