Wat heb ik nodig?

Zo'n vaart loopt het idd niet. Ik heb een grote pot, 4 jaar geleden gekocht, en ach, soms vergeet ik het dopje er snel op te doen en dan heb je even dat je een uitgeharde klont uit het tuitje moet peuteren, maar verder dan dat, nergens last van, de lijm is nog steeds bruikbaar. Bewaar het niet op de kop of in flacons of wat dan ook.

dat komt omdat je geen seconden lijm gebruikt Johan, dan bleef er wel tijd over om leuke dingen te doen, zoals vliegen bijvoorbeeld

Heren bedankt zover.

Aangezien ik de FS met enkele aanpassingen ga bouwen lijkt me zo'n balsaschaafje (en balsa) ook wel makkelijk.
Bij m'n volgende bezoek aan de shop meteen meenemen dus.:D

mvg Frank

De Fourstar en benodigdheden zijn inmiddels in huis.
Zodra de verlichting van de bouwplek in orde is kan ik dus beginnen.:D

gr Frank

De bouw is inmiddels in volle gang. De linker vleugel is bijna klaar.
Het bouwen valt me niet tegen. Alleen die inch-maten is wel erg wennen.
Nu had ik nog een paar vragen.

-Ik moet de van de aileronservo's de kabels verlengen. Kan dat met stekkertjes + borging doen of is het beter om te solderen?

-Wat is de mooiste/beste manier om de FS van een mooi neusje te voorzien?

-Is het verstandig om de cowl demonteerbaar te maken?

-Voor de aanpassingen die ik van plan ben heb ik balsa nodig in diverse maten. Waar kan ik dat het beste (hier in de buurt) halen?

Dat waren m'n vragen voor zover. Er zullen er tijdens de bouw nog wel meer volgen.:D

Alvast bedankt voor jullie antwoorden/tips.

mvg Frank

-Ik moet de van de aileronservo's de kabels verlengen. Kan dat met stekkertjes + borging doen of is het beter om te solderen?

Solderen is beter als je het goed kan , anders stekkers met borging

-Wat is de mooiste/beste manier om de FS van een mooi neusje te voorzien?

Ik zou het niet veranderen , is typisch voor een fourstar

-Is het verstandig om de cowl demonteerbaar te maken?

Alleen als je ook wil gaan beren vliegen ermee zoals Sanka, anders nergens voor nodig

-Voor de aanpassingen die ik van plan ben heb ik balsa nodig in diverse maten. Waar kan ik dat het beste (hier in de buurt) halen?

Hobbyin kan je bellen , volgende dag in huis.

Stukjes afval balsa heb ik altijd ook wel.

Mvg Johan

Back