wat heb je nodig bij 1/18

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Cees van de Vendel, 21 mrt 2004.

  1. hallo,
    wat heb je nodig bij een 1/18 regelaar ontvanger servo? maar wat voor een regelaar wat voor een servo? zet hier maar alles in over een 1/18.

    Cees
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ehhhm wat dacht je van een micro servo en micro ontvanger :roll:

    mzzl 8)
     
  3. ook een micro ontvanger heb je niet genoeg ruimte voor een gewone ontvanger.
    Cees
     
  4. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    :roll:
    eeeuh mjah...
     
  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ligt geheel aan de auto die je neemt.

    Ik geloof dat de meeste goed weg komen met een standaard maat servo en een standaard maat ontvanger.

    Maar ja beste is gewoon om alles zo klein mogelijk te nemen scheelt ook gewicht enzo en weer iets meer snelheid als je kleine dingen neemt.

    Anders koop je een HPI Micro deze zijn compleet leverbaar met zender en ontvanger kijk anders is bij www.pkracing.nl daar staan een aantal micro auto's (1/18) met ook wat info over wat er allemaal nodig is voor dit soort auto's
     
  6. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    een gewone ontvanger voldoet wel.. 't is wat lomp en groot en een micro is natuurlijk mooier maarja...

    een regelaar(tje).. er zijn goede te koop van schulze maar die zijn prijzig... verder heeft merit een speciaal 1:24/1:18 reglaartje wat 20A constant aankan, maar _geen_ achteruit heeft.. verder is het een prima regelaar!


    kijk vooral ook welke mirco je wil kopen.. de Xrays zijn erg populair en gaan nu ook al weer een beetje de aanbieding in omdat 't binnen seizoen is afgelopen... de hpi's kun je ook wel krijgen maar voor die prijs zou ik voor een Xray gaan :)

    Xray heeft overigens mooie 'power packs' waarbij je een standaard auto hebt met accu en regelaar (let op, alleen voor 5 cellen dus daar heb je weinig aan) en een servo... leuk voor de beginner!
     
  7. als ik voor een 1/18 ga dan wil ik sowieso een x-ray m18! die is gewoon stukken beter dan de hpi. wil hpi niet afzeiken hoor. maar de 1/18 van x-ray is gewoon beter. hpi heeft wel de mooiste body's voor 1/10 en 1/18.

    Cees
     
  8. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    hoe weet je dat die beter is ?
    ik heb in radio control car action magazine vele goedkope mods gezien voor de HPI misschien vind je het wel terug op hun website ff googlen zou ik zeggen...
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    De xray is beter, ook al heb je een opgewaardeerde Micro zal de standaard XRAY beter gaan.
    Maar...... De Xray heeft een warmte-probleem. Omdat de motor geheel in de auto ingesloten is en geen enkele koeling kent door rijwind of een aluminium motorplaat zal die motoren vreten.

    Maar verder heb je een regelaar, ontvanger, accu's en een microservo nodig. Xray heeft ook een powerpack met motor, regelaar en accu waarbij je dus alleen nog een zender/ontvanger nodig hebt.
     
  10. marvin

    marvin Guest

    ik ga waarschijnlijk een 2e hands micro halen, die xray niet want daar moet ik voor op onderdelen wachten en de hpi dealer bij mij in de buurt heeft bijna alle micro onderdelen op vooraad, maar er past tog gewoon een standaard maat servo in? :?
     
  11. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Op de Mirco past idd een standaard servo alleen weer het gewicht verhaal ze zijn wel wat zwaarder als de kleinere servo's.

    Dat pakketje voor de X-Ray is idd erg leuk zit gelijk alles bij alleen de ontvanger moet er nog in en zender aan en je kan rijden.

    [​IMG]
     
  12. maar dan neem ik niet die power pack gewoon alles los. micro servo goedkoop regelaartje ontvanger, en aluminium moterhouder.

    Cees
     
  13. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Jah kan je ook doen want ik las op www.teamxray.com dat die regelaar alleen de stock motor kon hebben groteren motoren niet en als je dat doet vervalt de garantie.

    Kan idd beter een wat sterkere regelaar nemen als je een keer hard wil gaan met dat ding.
     
  14. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    volgens mij moet er toch echt een micro servo in een 1:18...

    let op dat de powerpack een slechte regelaar heeft....
    En, wat roelof zegt over de xray en z'n warmte probleem, klopt idd, maar xray heeft al wel optional parts uitgegeven om ervoor te zorgen dat je motor langer mee gaat, dit gaat simpel om 'n extra setje tandwielen....
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Tegenwoordig heeft Xray ook een koelblok en een Alu motormount...
    Naar mijn weten bestaat er ook een 300 powerpack. Surf anders eens rond op www.yourmicro.com met name de forums waar ook een Xray afdeling is, daar zal je ook Mario vinden die voor Xray werkt.

    Het regelaartje van Merit (verkrijgbaar bij pkracing en roal) is een fantastisch regelaartje voor weinig geld en kan zelfs tot een 21 turns 540 aan (getest)

    O ja, aan te bevelen bij de Xray is een servo met metal gears of voor alle zekerheid een servosaver.
     
  16. hallo roelof.
    staat die regelaar ergens op een site?

    Cees
     
  17. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    'k kan hem op de site van rc show roal niet meer vinden... 2brothers rc heeft um ook liggen in bussum....

    als je geen achteruit nodig hebt (wat inwezen wel beter is om goed te leren rijden op zo'n indoor baantje) is het echt een goede regelaar!
     
  18. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
  19. owjah maar daar zit helaas geen achteruit op als ik er 1 zou kopen. koop ik een gm.

    Cees
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Een achteruit heb je niet nodig als echte rijder...... :)
     

Deel Deze Pagina