Opslag van het wapen, mag nog steeds thuis.
Uiteraard wel in 2 kluizen, of 1 kluis met een apart afsluitbaar munitie vak.
De controle is wel wat scherper, en met name strakker, iig hier in de gemeente waar ik woonachtig ben.
Ze willen echt je kluis wel even zien, en testen ook of het goed gemonteerd is, ook het vervoer van je wapen, van en naar de club wil men wel even zien. Ook stellen ze wel eisen aan het vervoer, een simpele sporttas,met een apart vakje voor munitie word niet meer geoorloofd. Ik heb gewoon een speciale range bag gekocht, en deze werd luidkeels toegejuigd.
Voor de rest zeer strak wbt je VOG, deze is veel strakker geworden, en je hebt nu ook echt speciaal een optie aan te kruizen,lidmaatschap schietvereniging.
Je verlof is ook strakker geworden, zaken als vriendjes ,partner, familie, kennissen,wijk, straat en aantekeningen, sepots, vrijspraak, psyghische achtergronden,etc worden steevast mede genomen,en worden beoordeeld. Dit werd eerder ook wel gedaan, maar nu graaft men wat dieper, en ook de periode van 8 jaar, is nu niet persee 8 jaar terug kijkend, dit kan zo ook eens nog wel wat verder zijn, indien ze dat nodig achten, en neem van mij aan, dat vinden ze direct!
Streng ?, ja redelijk, maar dit is wel goed vindt ik. De kans op misbruik moet zo klein mogelijk blijven
Als normaal burger, merk je hier niets van, je zult gewoon je VOG krijgen, en je verlof indien wenselijk. Tis en blijft een beetje je verstand gebruiken, je gaat je wapen natuurlijk niet in de tuin schoonmaken, als er anderen zicht op hebben. Das gewoon niet slim, ook al mag het wettenlijk gewoon.
Het is altijd nog jammer, dat het vuurwapen bezit, nog een beetje `eng` gevonden word door bepaalde delen van de maatschappij. Mensen reageren soms overspannen hierop..
Dus soms houd je je mooi van de domme, en soms ook niet...
Ik zit al een poos op de vereniging, en nu zit mijn vrouw er sinds kort ook op, das best wel nice.
Ze moet nog eerst haar 14 (van de 15) klein kaliber beurten afronden, en dan nog 3 introductie beurten op grootkaliber, en dan mag ze zelfstandig met mijn sig 9mm schieten... Ze kijkt er al erg naar uit.
Vroeger was ze al erg met de kermis buksen heen en weer, en later heb ik als verjaardags kadootje een weihrauch hw 50S buks voor der gekocht, was ze echt helemaal dol op. Ik wat minder,iedere keer laden voor 1 schot, ik ben toen lid geworden van de vereniging.. Veel relaxter. De vrouw , had daar geen zin in, omdat er bijna geen vrouwen waren, en al helemaal niet van haar leeftijd (om en nabij de 30)
Waarschijnlijk komt er nog een .22 pistool bij, om wat goedkoper lekker een avondje te knallen met ons 2..
Want we krijgen nu natuurlijk wel wat competitie! En omdat ik me vrouw al hoor zeggen dat de 9mm oneerlijk is omdat ik er meer mee heb kunnen oefenen, kopen we dus even een compleet nieuw wapen.. Eerlijk is eerlijk.