Wat hebben vandaag in elkaar gestoken of aangepast.

Maar eens naar LUA scripts gekeken voor de taranis vandaag. Voor de mini nu RSSI/LIPO/en de xyz data. [..]
Dus met die scripting kan je de weergave ook aanpassen? :cool:
Ik kijk weinig naar het scherm maar er staat toch een hoop info op die ik verder niet gebruik, dus als dat anders kan moet ik me daar ook maar ff in verdiepen.

Met logical switches heb ik het wel zo ingesteld dat ie na enkele seconden het gas (nagenoeg) dicht een alarm geeft dat ie nog armed is (armed en gas dicht staan de motoren stil). Bij disarmed wordt na enige tijd de timer weer opnieuw ingesteld. Soms ben ik blijkbaar vergeetachtig en zijn dat soort dingen erg handig ;) fijne zender.

@richardoe @chrisdv heerlijk programmeerbaar:

Laten we scripting etc delen!
Staan jullie ideeen ergens al? Er is een Taranis topic hier op MBF
Of een nieuw topic aanmaken bij de electronica hoek voor quadcopter settings?

Vandaag weer verder geweest met de mini van Richard. Heeft beetje tegen gezeten maar zondag moet hij klaar zijn:-)

34ye4qx.jpg

Een quad, werkje van iemand anders, wou van naze, naar naza.Maar zelf zag hij he tna verwoede pogingen toch niet zitten.. Prima stuur maa rop ik kijk wle evne of we er wat mee kunnen... Dus een poosje bezig geweest vanmorgen....

Enkel is er het een en ander mis blijkt . Een motor is de lager van stuk, dus trilt als een gek. Helaas ook 2 assen zijn krom van crashes, en over het soldeerwerk (bak en braad) zullen we het maar niet hebben!

Er zijn plush regelaars gebruikt, wat al jammer is, (beter nfet only simonk) maar erger is nog dat de low voltage protectie ook nog aan stond! Dus die grijpt dan ook gewoon in! Valt zo je quad uit de lucht!

Al met al, jammer.... Maar goed wacht nu op bericht wat men wil, kostenloos terug sturen, of toch opbouwen met aanwezige onderdelen (niet verstandig) , of ombouwen met 4 nieuwe motoren en 4 GOEDE regelaars....

Er zijn plush regelaars gebruikt, wat al jammer is, (beter nfet only simonk) maar erger is nog dat de low voltage protectie ook nog aan stond! Dus die grijpt dan ook gewoon in! Valt zo je quad uit de lucht!

Niks mis met plush hoor, evenals de basic serie. Sterker nog; mijn persoonlijke ervaring is dat ze beter zijn (soepeler lopen, minder wiebelen) dan originele dji regelaars (30a versie)

Niks mis met plush hoor, evenals de basic serie. Sterker nog; mijn persoonlijke ervaring is dat ze beter zijn (soepeler lopen, minder wiebelen) dan originele dji regelaars (30a versie)

ieder zijn mening..
Mijn persoonlijke ervaring is anders...

De regelaar is op zich goed, maar op een Multi hoef ik ze niet.
Hier komt geen andere regelaar op dan een goed bedachte NFET ONLY regelaar met een simonk stukje software.

Hoe kleiner de quad hoe erger je het verschil ziet met normale of simonk.
Maar goed das. Bouw voor de grap eens 2multis. Stel ze goed af en vergelijk ze... Dat maakt behoorlijk...

Maar goed tis net wat je persoonlijk wil, verwacht, of een goed gevoel bij hebt ;) Als het aan je eisen voldoet is het toch prima ? Jij je plush, ik me simonk ;)

haha dat ken ik;-) een boel mensen denken te kunnen solderen... laatst kwam ik een naze bordje tegen die behoorlijk slecht gesoldeerd was en er zelfs soldeer pads aan elkaar zaten:)

Yep, helaas ken ik het.... Das nadeel van een door een ander inelkaar gezet stuk hobby sleutelen...:lol:;)

Ik heb plush tijdelijk gevlogen op mijn mini h toen mijn blue series door water schade uitgefikt waren.
Het verschil is best waarneembaar in de videos. Plush had enorm last van een beetje prop wash en windjes.

Vandaag de eerste QM4 verder aangepast, dat heet een nieuw frame gefreesd.
Tevens een kleurtje gegeven.
Op blog (update QM4) staan meer foto's...

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt op de qav maar @slotracers-nl heeft flinkt wat zaken verbeterd en aangepast dus is dit model eigenlijk uniek

Heb zelf versie 1 die ik nog moet afmaken (ahum)

Back