Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Flybarless houd in dat je geen flybar meer hebt, dus dat je bladen direct vanaf de swashplate aangestuurd worden. Daardoor word je heli een stuk instabieler. Om dit tegen te gaan heb je een hoop electronische stabilisatoren, zoals de Vbar. Ook kan je dit tegengaan door de uitslagen aan te passen.
Wat houdt een Vbar precies in, als ik vragen mag?
Ook heb ik een keer een verhaal gehoord van iemand die zijn 450 size heli had omgebouwd naar flybarless, is dit in principe mogelijk of zou dat niet kunnen omdat het dan te onstabiel zou worden?
@ Taya Chan
Het topic waarin ik het hele verhaal uitleg, staat ook in dit forum onderdeel.
Daarin leg ik alles uit wat er met de heli's is gebeurd en hoe ik ze heb afgesteld.
De swashmix in een computerzender stelt je in staat 3 waarden aan te passen, nick, roll en pitch. Alledrie de functies zijn bewegingen welke door drie servo's tegelijk uitgevoerd worden. De waarde welke aan een functie wordt toegewezen, bepaald hoever de functie kan worden uitgevoerd. Hierdoor kun je je servo's op ene simpele manier begrenzen, zodat ze niet ergens tegenaan lopen (en je niet vergeet de tweede en derde servo ook te begrenzen)
Ik verlaag deze waarde om minder uitslag te bewerkstelligen.
Dit kun je (bij gebrek aan een computerzender) ook doen door de linkjes een paar gaten dichter bij de servo in het heveltje te zetten.
Dan wel opletten als je de eerste vlucht gaat doen...
Hierdoor gaat de gevoeligheid nooit zo erg naar beneden dan wanneer je waarden in de zender aanpast.