wat ik vond in een oude autoweek

(2007)
citaat:
regelgeving
als je een rc auto koopt, mag je er gewoon mee op en afgesloten terrein mee rijden. er is wel een snelheidsbeperking: 30 km/h. tot die limiet dekt een aansprakelijkheidsverzekering de schade wanneer je brokkne maakt. rijd je harder, dan moet je je zelf extra verzekeren, wil je niet voor evt. schade opdraaien.:x-mas:

klopt dit???:x-mas:

Klopt, als je brokken maakt met een RC auto kan een verzekeringsmaatschappij dit uitzoeken en mogelijk de schade niet dekken. Gelukkig zijn dit de zeer apparte regeltjes waar veel tussenpersonen niet van op de hoogte zijn maar toch wel goed om te weten dat je voorzichtiger moet zijn.
Je zou niet willen weten waarmee je opgescheept zit als je met een 10 kilo zware marder iemand invalide rijdt en de verzekering het niet dekt.

Klopt, in elke WA verzekeing voor particulieren staat dat een rc auto niet sneller mag dan maximaal 45 kilometer per uur. Bij hogere snelheid dekt de verzekering dus niet. Dat was een van de dingen die mij opvielen toen ik een onderzoek deed naar verzekeringen en modelvliegen. Sommige maatschappijen houden zelfs een lagere snelheid aan. Dus zeer goed je polis na kijken en weten wat je doet. Eventueel extra laten opnemen in de polis, dit kost soms niets, maar men kan er ook een paar centen voor vragen.

Om die zelfde reden is het rijden op een model-circuit helemaal niet gedekt en geheel voor eigen rekening. Vaak kan je daar gemaakte of opgelopen schade wel op een andere manier vergoed krijgen maar dat vergt een beetje "creatieve-boekhouding".

Om die zelfde reden is het rijden op een model-circuit helemaal niet gedekt en geheel voor eigen rekening. Vaak kan je daar gemaakte of opgelopen schade wel op een andere manier vergoed krijgen maar dat vergt een beetje "creatieve-boekhouding".

Wat de schade aan RC auto's betreft is er nooit wat gedekt, geldt overigens ook als je met je personenauto op Zandvoort gaat scheuren. Letselschade of andere schade die kan ontstaan als een auto over het hek vliegt is bij een goede vereniging wel zeker gedekt.

Back