Wat is belangrijker, de boven of onderkant v/h profiel?

Joost,

Beetje :offtopic: , maar toch:

Wat voor boom heb je gebruikt? Ik zoek al even naar een goeie getaperde boom voor een dergelijk ding. Mooi kistje trouwens. Beetje raar gezicht, zo op de vuurkorf 8O

peytr zei:
Wat voor boom heb je gebruikt?
Voor het stabilo en kielvlak een balsa boom, en de carbon staart zelf is gewoon 8-6mm (buiten-binnen) koolstofpijp. Deze diameter is overal hetzelfde, loopt dus niet taps toe ofzo.

Beetje raar gezicht, zo op de vuurkorf Shocked

Toekomst voorspelling? Wink

Er ligt ook al een bijl naast 8O

@ Joost

Wat onzorgvuldig gebruik van Engels leidt inderdaad gemakkelijk tot verwarring :wink:
Ik dacht te zien dat die boom dus taps was. Wil eens proberen om zelf van die dingen te wikkelen. Heb met glas al redelijke ervaringen, maar de juiste maat malletje te vinden is weleens een probleem. Doe het nu om hengeldelen, maar die zijn niet taps genoeg naar mijn zin.

Ziet er leuk uit Joost!

Je gaat hem toch wel afkrijgen voor het kamp? ;) Kunnen we een wedstrijdje doen :D

Ik heb het vermoeden dat je staartboom misschien wat dun is en gaat buigen (hoop niet breken) bij een flinke gooi. Ach, gewoon proberen maar...

Paul

Ja hoor Paul, hij is af en heeft al gevlogen.

afb6592.jpg

Waait alleen nogal hard hier, vlieg hem op het kamp wel in. Of morgen als het Weer meezit (vast niet)

Heb alleen nog maar heeel rustig gegooid, de staart houdt het tot nu toe perfect.
Wat ik wel heb gemerkt is dat m'n ruder gigantisch fluttert bij de start. Heb het terughaal veertje maar wat strakker gezet, hoop dat dat helpt.

Na het kamp open ik wel een nieuw topic voor m'n model. Tot zaterdag!

For ailerons to provide the purest roll response , they must operate so as to produce minimum adverse yaw .
Dat is waarschijnlijk reden waarom het scharnier aan de onderkant zit bij mark .
scharnieren aan de bovenkant zijn daarom niet altijd wenselijk.
Met een rechte symetrische vleugel kan je een leuk experiment uitvoeren als je hem kan omdraaien en als scharnieren dan anders liggen.
Je kan dan echt anders vliegen met het zelfde vliegtuig .
Wel even iets in je zender veranderen .

Back