wat is dit bij elkaar waard?

je kan de f14 wel voorzien van 4 extra kanalen,

als je de zender open maakt, dan zie je 4 stekkers die naar de 2 knuppels lopen 1 voor elke potmeter.

naast die vier stekkers is nog ruimte voor vier meer, even naar een elektro zaak, vier schakelaars halen en daar 4 servo snoertjes aan solderen. boven in de zender is ruimte voor de schakelaars, en viola je hebt een 8 kanaals zender.

meteen beetje mazzel zit er ook nog een dipswitch in, waar je nog een paar dingen mee kunt mixen zoals en delta mixer of een v-tail mixer, en of 2 kanalen voor je ailerons.

die navy versie heeft 2 gasknuppels...

ik weet niet waar je woont , maar misschien is het verstandig om die kist te laten invliegen bij een vereniging of door iemand met ervaring...

Uiteraard wil ik geen shopsurvey doen, maar ik vind het voor het geleverde wel echt peperduur! Ik betaal voor 12 eneloopjes, 8 voor de zender 4 voor de ontvanger 25 euro, 5 liter brandstof 5% nitro met 20% klotz is 22.50 euro en een gloeipitje moet ook niet meer dan 10 euro kosten.

Slim inkopen kan errug veel schelen, en dit is allemaal bij puur nederlandse winkels.

Ben ik met je eens ,

Normaal zoek ik ook op internet voor het beste alternatief.

Maarja ging gewoon met het spul naar de winkel en zei dit moet ik hebben want ik wilde meteen verder.

Ben nu in totaal 230 euro kwijt maar voorzie voorlopig wel geen andere kosten.

Heb wel nog problemen met het aan het lopen krijgen. carburateur was ook helemaal dicht gekoekt maar die heb ik nu schoongemaakt en probeer morgen nog eens.

Het lijkt wel of hij geen brandstof aanzuigt vanuit de tank. (als ik beetje brandstof rechtstreeks in de carburateur sproei loopt hij wel even.)

Ik kan me vergissen maar als ik het systeem zo zie werkt het als volgt?

3 leidingen, 1 slang naar carbutateur, 1 naar de uitlaat en 1 om bij de vullen.

Ik ga ervan uit dat de slang naar de uitlaat, zorgt voor overdruk in het tankje die daardoor de brandstof naar de carburateur dwingt?

Of is dat alleen een ontluchting, hoe krijgt de carburateur anders zijn brandstof? als ik naar mijn motors kijk is dit puur op zwaartekracht aanvoering, of een brandstof pomp.

Laatst bewerkt:
waarschijnlijk zit je naald verstopt in de behuizing, moet je eens proberen met een slangetje op je carb en dan even in het slangetje blazen en tegelijk de carb open en dicht draaien, hij zou dan meer lucht moeten doorlaten naarmate de carb verder opengaat, maar aangezien hij al zwaar liep, zit hij verstopt in je naald zitting.

je kan hem een nacht in de methanol/ontvetter legen meestal lost dat het probleem wel op.

tinuzz, voordat je gaat starten het volgende doen:
- nog GEEN gloeier plaatsen
- gas volledig open
- vinger op de carburateur
- propellor draaien. na een aantal slagen zie je door het slangetje tussen naald en carb brandstof eraan komen.
- als de brandstof tot bij de carb is is het goed. gas weer op stationair, gloeier plaatsen en lopen maar.

hmmm

hij krijgt maar geen brandstof aangezogen.

Als ik beetje in handmatig recht in de carburateur sproei loopt hij even , waarnee hij even later weer stopt.

Krijgt maar geen brandstof aangezogen, leidingen etc zijn vrij

hmmm

hij krijgt maar geen brandstof aangezogen.

Als ik beetje in handmatig recht in de carburateur sproei loopt hij even , waarnee hij even later weer stopt.

Krijgt maar geen brandstof aangezogen, leidingen etc zijn vrij

Dan zit het busje waar de sproeiernaald in draait waarschijnlijk verstopt. Je brandstofleidingen zijn vrij, maar de carburateur zelf zit nog verstopt. De aanzuiging gebeurt door de venturi werking van de carburateur, die een onderdruk veroorzaakt. Ook de druk aansluiting op de uitlaat naar de tank veroorzaakt een lichte overdruk in de tank.

Controleer ook je tank even. Wordt erg vaak over het hoofd gezien. Zit er een zeefje in de clunk? Zit ie niet helemaal dicht? Gebruik je het goede buisje van de tank? Het kan soms heel simpel zijn. Zelf kwam ik dit seizoen een keertje niet getankt, zoeken, zoeken, dan maar een ander pompje erop allemaal niet werken. Gewoon klein stukje papier in het filtertje van de clunk van m'n tankinstallatie. Zo simpel kan het zijn.

Laatst bewerkt:
Dank jullie wel voor de goede adviezen!

ik pak straks alles even uit elkaar, zo moeilijk kan het niet zijn is immers een dood simpel systeem als ik het zo zie:pim:

ik hou jullie op de hoogte

ik had maar motortje en tank van vliegtuig afgehaald en nog eens goed schoongemaakt.

en zoog nu ook brandstof aan.

Heb hem op een werkbank vast gezet en laten draaien.

Ik krijg hem niet helemaal lekker aant lopen. volgas gaat hij wel redelijk ok maar zodra je gesklep meer als 1/4 dicht doet kakt hij meteen in.

Ik heb al liggen spelen met de gasnaal ( wat hierbij dus fungeert als spoeier) en hij loopt het lekkerst met helemaal dicht en dan paar 2-3 slagen uit.

Er zit in de gashendel ook een platte schroef die je in en uit kan draaien, kan me iemand vertellen waarvoor die precies is?

die is om je stationair af te stellen,

als hij van uit stationair optoert, staat hij te arm en moet je hem uitdraaien als hij vet loopt moet je hem indraaien

dank je wel,

Ik zou toch wat verduideling van de afstelling willen weten, heb overal liggen zoeken maar vind niet echt een duidelijk uitleg of tekening.

Je heb de carburateur met zover ik zie 3 afstel mogelijkheden.

-de spitstoelopende gasnaald links (kijkend vanuit pilot view) die zover ik zie als spoeier dient.
-de platte schroef die rechts in de gashendel zit ( wat ik lees dat dat de stationair schroef is)

-en rechts naast gashendel een verticaal stekent schroefje met een contramoer erop?

Ik heb verstand van motoren en 2 takt motoren maar deze erg simpele carburateur heeft een compleet andere opbouw dan een conventionele carb die op een motorfiets zit en weet niet waar ik hier vanuit moet gaan werken.

Kan wel vanalles gaan proberen maar als iemand me opweg kan helpen ben ik een stuk verder:D

Bvd

Laatst bewerkt:
zoek even een vereniging in de buurt, neem je motor mee en daar kunnen ze je helpen.

Pas ook je profiel even aan, zo kunnen wij je woonplaats zien.
Wiweet woont er iemand op dit forum dicht bij jou die je wil helpen.

nou, ik heb de locale vliegclub (lvc-sittard) benaderd.
Ik las dat ze een leden stop hadden, dus had ik gevraagd of er toch een mogelijkheid was om te komen vliegen.
Of in ieder geval dat ik eens met men vliegtuig gewoon eens langs kwam en dat ze eens ernaar konden kijken en eventueel eens voor me opstijgen.

Nou dit kon dus niet want ik ben geen lid. Dit vond ik toch wel een beetje triest, het is toch een gedeelde hobby van mensen en voor mensen? Dus omdat ik geen lid ben kan ik ook niet even langskomen.

Ik ben zelf een liefhebber van corvettes en heb er zelf ook enkele gehad. is net zoiets als iemand die niet lid is van corvette club en hij komt langs met een corvette, wij hem zouden negeren of wegsturen en niet naar zijn auto kijken.

Nou dit kon dus niet want ik ben geen lid. Dit vond ik toch wel een beetje triest, het is toch een gedeelde hobby van mensen en voor mensen? Dus omdat ik geen lid ben kan ik ook niet even langskomen.

Dat vind ik ook een beetje jammer. Je zou toch verwachten dat men het leuk vindt als iemand met dezelfde hobby wil beginnen. Net zoals jij ook aangeeft met Corvettes.

Is er nog een andere vliegclub bij je "in de buurt"? (ter indicatie: Ik woon ruim 60km van mijn club af).

Triest en heel erg slecht van LVC-Sittard. Niet zo vreemd als mensen gaan wildvliegen bij een verwerpelijke houding van zo'n club. Wat alle gevolgen van dien zou kunnen hebben. Ik ken uiteraard het hele verhaal niet maar als het is zoals je schrijft in een woord heel slecht!

In een Nederland waar het een probleem is om je veld te behouden hebben we leden of aspirant leden keihard nodig om samen sterk te staan tegenover instanties, projectontwikkelaars en ander gespuis die onze velden wil afnemen.

nou, ik heb de locale vliegclub (lvc-sittard) benaderd.
Ik las dat ze een leden stop hadden, dus had ik gevraagd of er toch een mogelijkheid was om te komen vliegen.
Of in ieder geval dat ik eens met men vliegtuig gewoon eens langs kwam en dat ze eens ernaar konden kijken en eventueel eens voor me opstijgen.

Ik ben zelf een liefhebber van corvettes en heb er zelf ook enkele gehad. is net zoiets als iemand die niet lid is van corvette club en hij komt langs met een corvette, wij hem zouden negeren of wegsturen en niet naar zijn auto kijken.

Hoe heb je hun benaderd ? Even een snel mailtje ?
Op elke club ben je welkom, als je graag lid wilt worden ga je dus die club bezoeken, niemand zal je toegang weigeren. Praat met mensen en doorgaans ben je dan snel lid van die club.
Je proeft dan meteen de sfeer.

Back