Wat is een goede beginners electro heli op dit moment

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
Ben (2) zei:
Wat is er mis met brandstof???

Enkele voordelen ook voor de beginner:

Veel constant vermogen volle tank of bijna leeg geen verschil.
Onbeperkte vliegtijd (zolang je brandstof hebt)
Als je gaat 3D vliegen is de vliegtijd zeer kort 4 a 5 min. (x-cell 12 min.)

Heb je ervaring met accu's?? Om ze echt goed te houden zou je elke accu maar één keer per dag mogen gebruiken en dan weer laten rusten Ook gaan accu's niet onbeperkt mee. Afhankelijk van de hoeveelheid stroom die je trekt (3D) gaan ze korter mee. (100 vluchten roepen de mannen die de Joker produceren) Heb je al een goede lader (of twee = handig) die de accu’s optimaal kan laden?

En een goede elektro heli is beslist niet goedkoper dan een brandstofheli van dezelfde maat.
Natuurlijk kan je leren vliegen met een elekrtoheli maar is beslist niet makkelijker of moeilijker dan een brandstofheli.
Vaak zijn electroheli’s wat zwaarder dan de zelfde maat brandstofheli (Rap60 = ±4,8kg / Joker = ±5,4kg)

Als je mijn mening wilt weten zou ik een brandstof heli gebruiken om het vliegen onder de knie te krijgen.

Groet
Ben

ben ik het helemaal mee eens

ron van sommeren zei:
Voor elektro versus brandstof kun je beter een nieuwe discussie starten zodat deze discussie on-topic blijft. Die zal ik dan gevoeglijk negeren want ik heb al tientallen van die discussies gezien :roll:

Ik heb rond gekeken naar een paar leuke modellen. Maar ik wou graag van jullie horen wat de beste modellen zijn.

Ik zat te denken aan Zoom 400 of Rebell ME of LE.

Wat voor ervaring hebben jullie met deze modellen, ik wil het graag wat comentaren horen van mensen die met deze modellen gevlogen hebben.

nou dan zijn we snel klaar, de zoom 400 is net op de markt gebracht en nog niet goed verkrijgbaar, hetzelfde geld voor de rebells.

als je tussen deze een keuze advies wilt hebben kan ik je dat wel prima een geven.

de rebell,is zwaarder en prima geschikt voor buiten, de zoom is meer een micro heli voor sporthallen maar kan ook met weinig wind (wat we hier minder hebben) buiten gevliegen worden.

de aanschafkosten van de helis, daar zal de rebell duurder in uitvallen, je hebt dan wel wat meer heli dan een micro.

je moet kijken wat je zelf wilt, wil je buiten rondvliegen, dan is de rebell de eerste keuze.
ga je voor het indoorseisoen, en het meste binnenvliegen, dan is de zoom een leuke heli.

ideale situatie:
een rebell voor buiten, en een zoom voor binnen :D
ikzelf vlieg zowat het hele seisoen buiten, maar nu is het erg frisjes soms en zou ik wel een zoom voor in de sporthal erbij willen.

ja, een helitje van formaat 200 gram vind wind niet zo leuk, ik kan me voorstellen dat de zoom van een gram of 500 met wat ervaring prima te vliegen is tot een windkracht 2, daarna ben je toch meer met de wind aan het spelen dan met je heli.

op een zomeravond zal het prima gaan.

okay dat wou ik graag ff weten... ben van plan er een te gaan kopen...

ben momenteel aan het oefenen op de flightsimulator... en moet zeggen gaat me steeds beter af....

en kan ik deze zomer mooi leren heli vliegen, met de nodige aanwijzingen van de heli-instructeurs van onze club :wink:

verder nog op-/aanmerkingen ten aanzien van de apparatuur... dus gyro, servo's??

wat voor modelletje wil je gaan vliegen ? een micro, zoom of een rebell size achtig ?

ik ben van plan een Protech Zoom aan te schaffen.. zo denk ik er op dit moment over.... misschien dat na adviezen van clubleden ik toch wat anders koop....

hij is toch iets groter dan de picolo/hummingbird dingetjes...

en als ik het hierzo... en op andere sites lees... heeft hij wel goede vliegeigenschappen.. je kunt ermee buiten vliegen met 'slowfly-wind'.. dus lijkt me zeer geschikt...

wat ik ook een zeer groot pluspunt vind: de aandrijving van de staartrotor... dmv van een snaar via de hoofdrotor... dus geen motoren die doorbranden en dat soort onzin...

maar alle "kritiek" en voordelen zijn welkom... graag zoveel mogelijk... is natuurlijk toch wel weer een redelijke uitgave die je gaat doen.

he gerard

Wat schrijven ze over de zoom 400.
ik heb 1 klein draadje gevonden en verder niks.
je moet je aanmelden, dus zoeken op zoom lukt niet.

ah ff geregistreerd.....

paar leuke draadjes...

maar denk jij dat ik met een zoom kan leren vliegen.... met behulp van aanwijzingen van een instructeur...

ja en natuurlijk veel simulatorvliegen....

Ow ja.. ik vlieg nu zo'n beetje 5 a 6 jaar met vliegtuigen... alles eigenlijk wel een beetje... kan natuurlijk in mn nadeel werken door de knuppelbezetting :lol:

of zou ik toch nog een slag groter moeten??? zoiets als een logo.... maar ja is weer zoveel duurder :?

as je echt met een instucteur aan de gang wilt (ook om het heel te houden) zou ik een wat grotere als een logo of rebell oid nemen, het kost allemaal wat meer, maar je krijgt er ook meer voor, het is allemaal wat degelijker enzo.
wil je goedkoop instappen, neem dan de zoom.
ik denk wel dat je er mee kan leren vliegen ja, maar groter vliegt gewoon beter.

kans is groot dat het virus je bijt, heli vliegen is verslavend en dat je straks toch op een groter exemplaar uitkomt :wink:

wil je alleen aan de slag zonder instucteur zou ik voor de zoom of een echte micr kiezen, puur om de "crash bestendigheid" de meeste crashes klik je weer zo in elkaar en je fladdert weer rond.
met een grote heli en goede instructeur hoef je niet bang te zijn voor te crashen en blijft je (grotere) heli heel.

Hallo,

Helaas kan ik NOG niet vertellen hoe een Rebell vliegt of zo, maar ik zou een beginner geen Micro heli aanbevelen. Zelf vlieg ik een Hornet die gelukkig maar door MS (een beetje) gesponsord wordt. Ik kan redelijk vliegen, maar zo'n Micro heli crash ik toch heel vaak.

Als ik zou moeten kiezen voor een beginnen om een heli aan te schaffen en het moet niet te duur zijn, dan zou ik toch in de Rebell LE / ECO-8 heli groote denken.

Als mensen mij vragen wat voor heli ze wellen, moeten ze eerst volgende dingen aan mij vertellen
1: Wat mag het kosten
2: Electro of Benzine (methanol)
3: In een vereniging?
4: Is er iemand waar die je kan helpen bij het afstellen
5: Heb je verdere electronica al? Zoals starter / oplader / zender
6: Hoeveel tijd heb je? De eerste leer stappen vergen veel oefening
7: Simlutor?

Door dit allemaal te combineren en alles goed aftwegen kun je tot een besluit komen wat voor heli voor iemand het beste is.
Meestal kom ik uit op een Raptor 30 / 50. Zelf heb ik geen Raptor gehad, maar onderdelen zijn goed te verkrijgen en de prijs vind acceptabel voor een beginnen.
Als het een electro heli moet zijn zou ik dom zijn om niks over der Rebell te vertellen. Maar zelf heb ik de heli nog niet gevlogen, maar zal in vergelijk zijn met de Quick EP 10 )of hoe heet die heli/precie?)

Ik hoop dat het lukt met de keuze maken wat je precies wilt gaan doen. Denk er wel aan, als je 1000 heli piloten vraagt dat je ook waarschijnlijk 1000 verschillende meningen krijgt. :D

Groeten
Roel

nou als ik dat zo ff bekijk wat zo'n rebell kost... :cry:

dat is een vet stuk duurder dan een zoom 400....

Trouwens de eco-8 is ook wel geschikt om mee te beginnen??... zal zo nog ff de specs opzoeken... rotordiameter enzo...

nou goed ik ga eens ff goed nadenken welke heli ik ga aanschaffen... kost toch nog wel weer ff een paar centjes.... Zoom vliegklaar kost toch zo'n 450 - 500 euries :lol:

Hoi,

Tsja wat zal ik zeggen... :

Ik ben sinds kort begonnen met een E-sky belt CP.
Uiteindelijk gekozen voor dit model vanwege de kwaliteit/prijsverhouding (ik heb voor 200,- een complete set met computer trainer en een oefenkruis). Onderdelen zijn veel en goedkoop te krijgen. Specs zijn ook goed (om als beginner te kunnen beginnen); brushless motor, snaar aangedreven tail rotor enz.

Natuurlijk zijn er voor en tegenstanders (er zijn mensen die het geweldig vinden, ook die het goedkope prul vinden). Ik ben niet ontevreden, heb een koffer aangeschaft, extra batterij en een betere lader. Via marktplaats wat reserve onderdelen en een alu upgrade.

Ik ben nog niet gecrasht en het hoveren gaat aardig, wel wat werk na upgrade om alles weer redelijk stabiel te krijgen maar daar leer je juist van!

Er zijn veel meningen over waarmee te beginnen maar dit is voor mij een goede keuze geweest!
Voor meer info en waar ik het gekocht heb: PB maar!
Succes,
Groetjes Indro

Back