wat is een goede budget afstandsbediening en ontvanger?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door quicky, 18 apr 2021.

  1. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Dit was met een hobbywing sensored setje. Was op 4s.

    Savox servo's trekken om een of andere reden ook altijd veel stroom.

    Castle esc viel door de mand toen ik een savox hv servo in een truggy plaatste. Gebruiken ze op circuits ook een externe bec? Truggy of buggy klasse?
     
  2. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Dat is inderdaad zo, maar voor maar één zender te hebben voor al uw voertuigen is het toch wel interessant.
    Maar denk dat het niet opgaat voor het volgende waar ik juist aan dacht. Ik doe dit regelmatig met zoonlief, en als die buggy's allemaal gekoppeld zijn aan die zender, kan je alleen maar met die zender rijden en niet meer met de originele, dus dat is lastig natuurlijk, of kan je die er ook aan koppelen?
    Denk zelf van niet, maar vraag het toch maar.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Nogmaals, je kunt geen ontvangers koppelen aan een zender van een ander merk, ze spreken elkaars taal niet. 1 uitzondering op die regel is dat bv Flysky voor veel merken (Carson, Reely, Jamara etc) de zender maakt op basis van dezelfde elektronica.

    En ja, de ontvanger onthoud het ID van de zender wat een uniek nummer is, dus zou je 2 zenders hebben die dezelfde taal spreken kan je helaas maar 1 zender binden, wil je de andere zender gebruiken moet je opnieuw binden. Met ontvangers is dat niet zo, je kunt 1 zender wel met meerdere ontvangers verbinden (mits ze dezelfde taal spreken) .
     
  4. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Eigenlijk wel logisch, als ze allemaal dezelfde taal spreken zou je mekaar kunnen storen.
    Anderzijds kan ik al wel in de buggy's waar ik het meeste mee rijd een ontvanger kunnen steken. Kan men zoontje er alsnog mee rijden, stoort mij zeker niet. En geheugen voor 10 voertuigen is mij wel voldoende
     
  5. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Ik zelf ben zeer tevreden van savox, en vervang meestal na een tijd van aankoop voertuig direct de servo. Zijn lekker snel en stevig en het verbruik wist ik niet. Al is dat voor mij als all round basher minder van toepassing.
     
  6. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ik ook. Vervang ze ook per direct voor savox. En soms futaba

    Maar altijd met een bec. Shortcourse em buggy etc 10a cc bec. Na 3 keer de 10a cc bec op mijn Truggy vervangen te hebben zit daar nu een 25 a cc bec op. Die blijft heel.
     
  7. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Ik heb daar eigenlijk geen problemen mee.
    In één buggy zit een sw-1211 en de andere een sc-1257.
     
  8. teun Jonkers

    teun Jonkers

    Lid geworden:
    18 jan 2021
    Berichten:
    1
    Locatie:
    someren
    Gerrie's rc's vindt dit leuk.
  9. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Rotterdam
    Cnn vindt dit leuk.
  10. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Is een Dumborc X6 geen goede zender? kan je voor 40 euro vinden
     
  11. seahawk32

    seahawk32

    Lid geworden:
    9 jul 2010
    Berichten:
    49
    Locatie:
    Landgraaf
    Ik zou dan ook eens een gebruikte futaba of bekend merk overwegen. Dan heb je volgens mij een betere keus voor de langere termijn voor wellicht toch een leuk bedrag.
     

Deel Deze Pagina