Wat is een goede realistische flight simulator?

• Topicstarter Topicstarter Sanny78
  • Startdatum Startdatum
Ik krijg het idee dat de meeste van diegene die PhoenixRC niks vinden zelf geen PhoenixRC hebben. Uit eerdere enquetes, en als je naar de polls bij HeliFreak geeft meer dan 3/4 de voorkeur aan PhoenixRC. Dat zegt volgens mij al meer dan genoeg. Maargoed, dat is mijn mening. Uiteraard is Reflex XTR, AeroFly, PhoenixRC en etc stuk voor stuk een uistekende flight simulator.

Ik vind Reflex XTR echt heel goed, de prijs is daar echter ook naar.... als 2e keus zou ik denk ik gaan voor Phoenix.

Realflight e.d. heb ik ook gehad, maar vind Reflex XTR fijner.

Cheers,

Richard

@viators,

Vanmorgen ff naar 'n LHS geweest om een USB interfacekabeltje te halen voor m'n Graupner MX-12 (sim HELi-X).

De verkoper verkocht mij een Protech T0270.

Thuisgekomen blijkt dit USB interface kabeltje (Protech T0270) NIET te werken (Graupner MX-12 ---> HELI-X).

Nu ben ik toch echt benieuwd wie welk USB interface kabeltje gebruikt i.c.m HELI-X.

OS = Windows Vista Home Premium

Alle tips en adviezen zijn welkom.

----
People Fly Airplanes, Pilots Fly Helicopters

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke mensen... Denk dat het duidelijk is :D

Zowel Phoenix als Relfex zijn goede opties, alleen zit net iets verschil tussen de kwaliteit en net iets meer verschil tussen de prijs ;)

Ik ga er nog even over denken en heb intussen vast even de demo's van beide sim's gedownload om even te kijken hoe ze eruit zien.

In ieder geval bedankt voor alle reacties!

Sander

P.S. Omdat beide sim's een echte zender vereisen om mee te vliegen heb ik maar meteen de volgende vraag gesteld ;): [53911] wat-een-goede-zender-voor-een-electro-heli

Laatst bewerkt door een moderator:
he Blupmans......Dit is hans witjes , (WICKY) ...ik zag je enthousiaste bericht over de Realflight simulator....Ik wil zo'n sim aanschaffen....Weet jij misschien of je ze kan krijgen met het gas oprechts ? Ik hou r niet van om er aan te prutsen als je hem uit de doos haal....Is het te bestellen met gas op rechts ofzo..? Je antwoord stel ik erg op prijs!
Met vriendelijke groeten uit bennekom.

Hans,

Vanwege Blupmans' opmerking over het voordeel van RealFlight/moderators, heb ik het idee dat hij deze sim niet gekocht heeft maar 'geregeld' :wink:

De sim is te verkrijgen met mode 2. bijv. bij RCtechnics Internet Store n.b.: dit is wel RealFlight G3.5!

Ik heb twee jaar geleden Reflex gekocht. Ik heb er een jaar mee gesimt toen Phoenix op de markt kwam.
Ik haatte die rood-witte "muur" in Reflex die ervoor zorgde dat je niet overal heen kon vliegen. Verder was ik zeer teleurgesteld in de support van Reflex. Een simpele vraag werd in mijn geval gewoon niet beantwoord en dat is erg grof voor zo'n duur programma.

Er stappen steeds meer heli-vliegers over op Phoenix omdat ze daar zeker niet te beroerd zijn om simpele vragen snel en goed te beantwoorden. Ze zijn actief op de forums en luisteren serieus naar de gebruikers. Dit is momenteel de sim met absoluut de meeste en beste updates / verbeteringen en aanvullingen wat betreft modellen en landschappen.

Absolute aanrader! :)

Is het mogelijk om PhoenixRC te downloaden? Of is het alleen online te bestellen waarna ze het opsturen en je het dan pas kunt installeren? Let op: Ik heb het in beide gevallen over kopen, niet illegaal downloaden rippen of whatever...

Hij is niet "helemaal" online te koop.
Je hebt namelijk een soort dongle nodig tussen de PC en je zender.
Die koop je dus eigenlijk en dan krijg je er een CD bij :)
De nieuwere versie's en updates worden vanzelf in het programma aangekondigd, en kan je dan indien gewenst gratis downloaden.
V 2.5 komt eraan en dat beloofd een mooie update te worden.

Veel bekende RC winkels in nederland verkopen PhoenixRC, Dus moet geen probleem zijn.

Back