Wat is een goeie basher

Hoi ik ben Floris, Ik ben elf jaar en wil graag een nieuwe rc auto kopen. Ik wil iets dat lekker stevig is en lekker hard kan. Mijn budget is ongeveer 320 euro. Ik heb nu een thunder tiger st4 G3, een carson fy10 een tamiya tt-01 en een tamiya dt03. Als jullie tips hebben hoor ik het graag.

Groet Floris.

Dan zou ik verder gaan met je Thunder Tiger, betere banden, eventueel 5S als de ESC dat aan kan, anders vertanden, etc.
Voor 320 ga je geen veel snellere auto kopen, er vanuitgaande dat je een offroad wil.

@ ShadesinBlack, Ik wou dat ik het nu had, laat staan op mijn 11e!

Maar als ik jumps maak met mijn Thunder tiger ben ik altijd bang dat de bodemplaat de grond raakt, en dat gebeurd ook wel eens. Ik heb wel eens mensen gezien die een jump maakten en dat de bodemplaat brak. Ik ben namelijk bang dat door het gewicht het bij mij ook gebeurd. Zou dat kunnen of kan het geen kwaad??

Groet Floris

Een aluminium bodemplaat van een 1:8 breek je niet zo maar, daar zou ik niet bang voor zijn.
Als hij op de grond komt kan ook niet echt kwaad.
Wat wel aan te raden schijnt te zijn is een chassis brace maken voor de MT4 ( hetzelfde chassis als de ST4).
Kijk eens in het Thunder Tiger MT4 topic hier op het forum, naar een post van forumlid Wondertiger, die heeft een simpel te maken chassis brace.
Dat verstevigd het chassis nog wat extra.

Maar als ik jumps maak met mijn Thunder tiger ben ik altijd bang dat de bodemplaat de grond raakt, en dat gebeurd ook wel eens. Ik heb wel eens mensen gezien die een jump maakten en dat de bodemplaat brak. Ik ben namelijk bang dat door het gewicht het bij mij ook gebeurd. Zou dat kunnen of kan het geen kwaad??

Groet Floris

Heb je voor de grap al wel eens gekeken wat de rij hoogte van de gemiddelde buggy/truggy is tijdens een wedstrijd... Daar rijden ze nou ook nog niet één twee drie een bodemplaat in stukken, zitten soms toch ook nog wel beste sprongen.

breken zal het inderdaad niet doen, eerder plooien. Maar wat stijver maken is toch niet zo lastig? + shocks wat stijver zetten. En het is veelal op aarde of gras dat hij neerkomt toch?

Bedankt voor de tips heb de brace van Wondertiger gezien. Ziet er goed uit. Zal proberen binnenkort ook een brace te maken. Momenteel is de motor kapot maar binnenkort krijg ik een
Nieuwe binnen. Zal morgen een paar foto's uploaden van m'n Thunder Tiger.

Groet Floris

Iets meer preload kan inderdaad ook, maar een goed chassis, zeker met zo'n brace zal niet zo snel buigen.

Hoi
Ik zat te denken voor als ik toch een nieuwe auto zou Willen kopen, dan zou ik een hpi Savage xs ss flux willen. Nou zat ik het een en ander erover te lezen en blijkt het zo te zijn dat de aandrijflijn snel versleten is klopt dat of is dat niet zo. Heeft iemand er ook ervaringen mee??

Groet Floris.

Je bedoelt de 1:12?
Die is matig inderdaad wat ik zo lees, maar die gaat ook niet harder dan je MT4, en zal ook eerder vast komen te zitten..

De Savage Flux 1:8 is een goede auto, met veel aftermarket support ook, maar die is duurder dan 300 euro.

Kijk is op centuryuk. Com naar een buggy/truggy die kunnen wel wat hebben

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi ik ben Floris, Ik ben elf jaar en wil graag een nieuwe rc auto kopen. Ik wil iets dat lekker stevig is en lekker hard kan. Mijn budget is ongeveer 320 euro. Ik heb nu een thunder tiger st4 G3, een carson fy10 een tamiya tt-01 en een tamiya dt03. Als jullie tips hebben hoor ik het graag.

Groet Floris.

Ik ben het met ruudxd eens, je centen steken in een goede auto. De Thunder Tiger is een super stabiele auto om te jumpen, zo niet een van de beste. Een leuke upgrade is geen slecht idee.

En anders...

En als je toch een andere auto wilt hebben, je Tamiya's verkopen, de centen van de verkoop en de €320,- besteden bij de aanschaf van die andere auto.
En wat ga je dan voor al die centen kopen? Juist, een Savage flux ! !

En ik weet zeker dat je daar geen graantje spijt van zult krijgen.

Mvg,
Frank.

Sorry voor het laat reageren.
M'n tapatalk account werkte een hele tijd niet.
Voor de mensen die willen weten wat het geworden is, het is een Traxxas Rustler geworden ben er erg over te spreken en het is heel stevig ;)

Groet Floris.

Van een st4 g3 naar een rustler?? Voor erbij is de rustler leuk en zeker stevig genoeg maar is gewoon niet logisch als je al zo'n bak hebt als de thunder tiger, je dan nog centen steekt in een rustler. Maar da's mijn mening.

Dat hangt er van af, ik heb een LST en een Muggy, maar ik heb een 10-T en een CRT.5 gekocht om ook op kleinere plekken en in de tuin te kunnen rijden.

De rustler heb ik deels gekocht omdat ik ook in de tuin wou rijden
En ook omdat ik een snelle achterwielaandrijver wou, ik had dan ook mijn dt03 kunnen tunen maar in verband met kunstof tandwielen leek me dat niet zo'n goed plan.
Wat is een muggy eigenlijk? Is dat hetzelfde als een Truggy?

Groet Floris.

Back