Wat is een goeie regelaar voor HPI RS4 MICRO

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Guest, 20 jul 2004.

  1. Guest

    Guest Guest

    Wat is een goeie regelaar voor de HPI RS4 MICRO met Graupner Speed 300 motor 6 v (big block) motor.

    Ik had al wat gelezen op dit forum en dacht aan deze: MER9000
    Micro speedcontrol (lightweight)

    En hebben jullie nog tips om de micro nog harder te laten gaan?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Yep, die Merit regelaar is een hele goede, hij kan met gemak de 300 motoren aan en zelfs de 27 turns 540 motoren.

    Heeft alleen een vooruit en een rem, geen achteruit.

    Een speed-300/6v motor met een 14 tands pinion op een 7.2v pakket is snel, de 50km/u is met gemak haalbaar.
    Aan te bevelen zijn de HPI standaard banden voor en de HPI soft achter voor een goede stabiliteit bij zulke snelheden.
     
  3. Guest

    Guest Guest

    Hmm bedankt voor je antwoord

    En wat is een goeie niet al te dure accu lader om 7.2 v accu's te op te laden? (Team Roal Racing pack 7,2V 600Mah Nimh/ORI13020
    Team Orion Micro Pack 1100mah 7,2V )

    (Hoef alleen maar accu pack te laden van)

    Btw hoeveel minuten kan je rijden met Team Roal Racing pack 7,2V 600Mah Nimh en Graupner Speed 300 motor 6 v (big block) motor?
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    De Smartech lader bij Roal doet het erg goed voor die 55 euro maar vereist wel een 12v voeding.
    Die voeding moet dan je laadstroom aan kunnen, in dit geval max 1.2A. Je kunt een aftakking op je PC-voeding maken.....

    Ik zelf heb een Jamara Xpeak-5 van 89 euro.
     
  5. Guest

    Guest Guest

    Ik heb een 12V auto accu kan ik die daarvoor gebruiken?
     
  6. Guest

    Guest Guest

    Kan ik deze ook gebruiken?
    En hoelang duurt het opladen ongeveer als je accu pack 7.2 V 600 Mah is?
    En hoelang duurt het bij een 7.2 V 1100 Mah?

    Stekkeroplader Micropeak

    Hiermee kunt u racingpacks snel en eenvoudig opladen.
    U hoeft de stekkeroplader slechts in een stopcontact te steken, de accu aan te sluiten en klaar is kees. De peak-herkenning zorgt voor betrouwe uitschakeling na afloop van het laadproces/
    Technische spec: Voedingsspanning 230 V - voor 7.2 en 8.4 V nicd - en NiMH- racingpacks met tamiya stekkers - Laadstroom 1.2A - Predict peak -uitschakkeling kortsluitingbestendig - Led weergave.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Autoaccu gaat prima werken.

    Die 2e klinkt ook goed, das een stekkerlader met deltapeak afslag voor (Tamiya) racing packs ?

    1.2 A is met een 600mAh pakket iets van 40 minuten laden en op een 1200mAh iets van 1 uur en een kwartier.

    Als je die Smartech of Xpeak haalt heb je zeker een goede snellader voor allerlij doeleinden zoals ook accu's voor 1:10 auto's.
     
  8. Guest

    Guest Guest

    Ok Bedankt voor je info :wink:
     
  9. michel_rc

    michel_rc Guest

    ik heb ook de jamara [alleen dan de pro uitvoering] en dat is opzich een best goede accu lader moet ik zeggen.

    jo Hpi_Racing heb je foto's[ filmpjes] ofzo wil wel een x zien hoe zón ding rijd :wink:
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    dan moet je eens rondsurfen op www.yourmicro.com en www.one18th.com beide grote communities voor 1:18 auto's.

    En als je het ultieme wilt: www.aktionrc.com met een heel aardig nieuw filmpje van een micro met 80+ mph op de teller.......

    En natuurlijk niet te vergeten mijn eigen recordpoging waarmee ik 96km/u op de teller zette :lol:
     
  11. Guest

    Guest Guest

    Ik heb 2 carbon chassis gezien maar welke van de 2 is beter?

    [​IMG]
    -This is the Penguin Narrow Carbon Fiber Chassis Conversion for the HPI Micro RS4. It has a narrow lower chassis so you can mount the skinnier bodies on it. It includes upper and lower chassis', rear deck, rear pod, low roll plate, and center battery plate all in carbon fiber. Part # PEN 3500 $43,20

    Of Deze

    [​IMG]
    -This is the Penguin Lemans Style Wide Carbon Fiber Chassis Conversion for the HPI Micro RS4. It has a wide lower chassis so you can mount your electronics on it for a lower center of gravity. It includes upper and lower chassis', rear deck, rear pod, low roll plate, and center battery plate all in carbon fiber. Part # PEN 3500LM $47,20
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    www.motekracing.com voor de optimale chassis.

    Als je voor de penguin wilt gaan moet je de brede hebben want dan kan je zoveel mogelijk plat op de chassisplaat monteren.
     
  13. Guest

    Guest Guest

  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Novak Spy is veel aanbevolen op de yourmicro forums, is net aan goed voor een 300 motor (geen 600)
     
  15. Guest

    Guest Guest

    Kan die van merit wel een 600 aan?
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Een 600 krijg je niet in de micro.....
    Die Merit kan 20A continu aan en heeft bij mij met gemak een 480bb uitgehouden en bij een maat een 27 turns 540.

    20A continu komt ongeveer overeen met een 21 turns 540.
     

Deel Deze Pagina