Wat is een slowstick?

Een modelvliegtuig:
slowstick.jpg

;)

aha, dat bedoelde je :P

alhoewel ik niet met exact dit model heb gevlogen, heb ik wel ervaring met een soortgelijk model.
Dit soort modellen hebben erg goede vliegeigenschappen. Vliegen rustig, en een beetje automatisch corrigerend. Eigenlijk een leuk model voor een beginner. Alleen is dit model zo licht, dat het wel erg windgevoelig is. Dus alleen binnen, of bij erg windstil weer.

Wat voor model zoek je?

Ben niet echt op zoek naar een bepaalt model. Was gewoon benieuwd. ben namelijk net begonnen. Heb zelf net de Cessna gekocht(starters set). Jammer genoeg nog geen meter gevlogen veel te winderig op de Maasvlakte.

Zelf heb ik leren vliegen met de Slowstick. Is een toestel dat zich zeer gemakkelijk laat vliegen. Ben er zonder enige ervaring mee beginnen vliegen en geen enkele keer mee gecrashed. De slowstick kan ook zeer traag vliegen of zweven wat best wel handig is voor de landingen.
Echt windstil moet het niet zijn hoor, na enkele vluchten kan men bij 2 beaufort ook wel vliegen al gaat het dan niet meer zo sierlijk..

lijkt mij wel wat....
leuk dingetje, als ik weer geld heb ;)

mobius zei:
Zelf heb ik leren vliegen met de Slowstick. Is een toestel dat zich zeer gemakkelijk laat vliegen. Ben er zonder enige ervaring mee beginnen vliegen en geen enkele keer mee gecrashed. De slowstick kan ook zeer traag vliegen of zweven wat best wel handig is voor de landingen.
Echt windstil moet het niet zijn hoor, na enkele vluchten kan men bij 2 beaufort ook wel vliegen al gaat het dan niet meer zo sierlijk..

Ik ben er ook mee begonnen, maar ik ben er wel wat mee gecrasht in een wei :p maar na dat ik het doorhad was het een zeer leuk toestel!

Back