Wat is er mis met een TopFlite Mustang?

• Topicstarter Topicstarter p51oldcrow
  • Startdatum Startdatum
P

p51oldcrow

Guest
Beste medeschaalbouwers,

Misschien kan iemand van jullie antwoord geven op mijn vragen over een bouwkit van een P-51 die ik al weer geruime tijd te koop aanbied;

Al weer een paar jaartjes geleden bouwde Gert-Jan Walraven (believe me, een meesterbouwer) een 1/7 schaalkist van Glamorous Glenn III, de kist van Chuck Yeager. Gert-Jan paste een boel dingen aan, zo ontworp hij een hydraulisch mechaniek voor het LG, maakte de cockpit slided en maakte zelf een boel custom parts die 100% schaal waren. De cockpit was levensecht nagebouwd. Op een schaalmeeting in Deelen maakte de kist heel veel indruk.

Ik kocht destijds een TF kit, kreeg een boel van die schaaldelen van GJ en kocht in de VS zaken als schaal spinner, schaal piloot, schaalpoten, tanks etc. etc. In het Pima Air Museum in Tuscon stond een gebouwde kit van de TopFlite P-51D en die was indrukwekkend om te zien.

Terug in NL werden steeds meer onderdelen verzameld tot de kist bouwrijp was. Echter door overstap naar heli's bleef de kit liggen en kwam in de vergetelheid. Omdat het doodzonde is besloot ik vorig jaar de kist te koop aan te bieden, nadat ik nog mega veel info had verzameld over de schaaldetails van de Mustang.

Ik vroeg slechts 550 euri's voor de hele verzameling, een schijntje tov de aanschafwaarde. Tot op heden was er slechts zeldzame interesse. Tja, voor een habbekrats wil men de boel wel overnemen.

Ik snap er echt niks van want om de spullen bij elkaar te krijgen was op zich al redelijk uniek. Maw, als je hem met deze ondelen bouwt heb je een topper, zoals de kist van GJ destijds was.

Is de kist te duur of te klein?
Is de kit niet populair of slecht van kwaliteit?
Zijn er geen schaalbouwers meer en zijn we terecht gekomen in een ARF wereld waar alles meteen klaar moet?

Ik ben zelf al weer een hele tijd bezig met een Bolkow om te bouwen naar een schaalkist van de PH-RPX. Tja, dat kost bloed, zweet en tranen maar daar doen we het toch voor?

Ik snap echt niet wat er met de "Mus" aan de hand is. Meest spijtig is misschien nog wel dat ie blijft liggen waar tie niet thuishoort, achter het schap namelijk.

Ik ben toch eens benieuwd naar jullie mening over de kit. Je kunt hem vinden onder Te Koop, P-51 OLD CROW.

Grz. Rob

Tja, voor een habbekrats wil men de boel wel overnemen

Allee Hollanders he

Zijn er geen schaalbouwers meer en zijn we terecht gekomen in een ARF wereld waar alles meteen klaar moet?

Ben bang van ja....

Tja, dat kost bloed, zweet en tranen maar daar doen we het toch voor?

Is wel het streven van de schaalbouwer, makkelijk is te makkelijk voor ons ;)

Ik snap echt niet wat er met de "Mus" aan de hand is

Niets!, je moet alleen de juiste persoon tegenkomen

(edit; het is ook niet een modelletje wat je in een week in elkaar plakt, je moet rekenen op ca. 1,5 jaar als je het goed wil doen.
Voor een dergelijk project moet je goed de tijd nemen en juist plannen, dit is niet iets waaraan je 'even' begint. Blijkbaar realiseren de meesten zich dat hier wel
Tijd is tegenwoordig iets wat erg schaars is...)

Hallo Rob, ik ken het gevoel,
Je moet net iemand treffen die op zoek is naar zoiets
Wij schaalbouwers zijn helaas een uitstervend ras

Groet en succes met de verkoop :D

Laatst bewerkt:
Er is inderdaad niets mis met je aanbieding, echter er zijn een aantal zaken die de verkoop tegenwerken.
Er is een beperkte groep aan liefhebbers hier voor.
Via internet bereik je hiervan maar weer een deel.
De wat hogere bedragen lopen weer veel moeilijker dan 100E aanbiedingen.
Op meerdere plaatsen aanbieden en eventueel bij HobbyIn leggen geeft je een grotere kans op succes.

Met deze kist is zeker niets mis, ook de prijs is goed maar net zoals Ralf al aangeeft moet je net die persoon tegenkomen.
En blijkbaar zijn de ARF kisten heel erg in trek jammer genoeg :-(

Hier zit wel zo`n persoon maar wij hebben al te veel projecten op stapel staan en vliegen momenteel met wat minder geziene kisten (heb zelf nog een TF P40 staan die hierdoor ook maar blijft liggen :oops: ).

Neemt niet weg dat de P-51 een geweldige kist is, heb er zelf ook 1 gehad die jammer genoeg er niet meer is maar zou graag nog een keer zo`n model maken en dan meer schaal.
Ach wie weet in de toekomst nog een keer als al het andere gevlogen heeft en er niets bijzonders meer is ;-)

In ieder geval succes met de verkoop, aan de kit, de onderdelen en de prijs ligt het zeker niet.

Grt,
Berto.

Ligt niet aan jou of aan de kit, is wat andere mensen ook zeggen... als je de juiste persoon tegenkomt zou die zich bijna schuldig voelen voor het bedrag wat je vraagt (heeeeeel schappelijke prijs..) Zou het als ik jou was ook echt niet voor minder weg doen, dan maar achter het schap...

Mijn bod staat nog steeds. je bent dan iniedergeval al dichter bij jouw "ding"

groeten,
Cor

Plaatjes erbij zetten wil ook nog wel eens helpen om deze of gene 'lekker' te maken . . .

En plaatjes zijn sowieso altijd leuk om te zien. :p

jan.

Ik begrijp hieruit dat we dus een nieuw bouwdraadje van Johan kunnen verwachten :banana: :mrgreen:

Er zijn nog echte schaalbouwers

Schaalbouwers bedankt!

Door het draadje op dit forum is OLD CROW eindelijk van eigenaar veranderd. Prachtig toch dat de kist toch nog gaat vliegen. Ik ben benieuwd en ga het aandachtig volgen. Het moet haast wel een hele mooie kist worden straks.

Ik ga weer gestaag verder aan de RPX.

Johan, veel succes met de bouw.

Grz. Rob
Project RPX.

Zeer komplete kist wat er achter in je bus lag gisteren, Johan. Maar er moet wel een draatje van komen op het forum.

Het is jammer Rob dat je hem zelf niet kon bouwen. Je had er al veel tijd in zitten om alle onderdelen te bemachtigen.
Waar heb je dan ook die cover vandaan voor de roeren????

Groetjes Rob.

bekleding

Zeer komplete kist wat er achter in je bus lag gisteren, Johan. Maar er moet wel een draatje van komen op het forum.

Het is jammer Rob dat je hem zelf niet kon bouwen. Je had er al veel tijd in zitten om alle onderdelen te bemachtigen.
Waar heb je dan ook die cover vandaan voor de roeren????

Groetjes Rob.

Die was het meest eenvoudig om te vinden: Hobby-In.

Heel veel succes met de bouw en inderdaad, een draadje zou leuk zijn.

Oke.. was benieuwd want wil ook een TF kit kopen van de mustang. Zag bij verschillende draadjes hierover dat er problemen zouden zijn met het inbouwen van de Robart retracts.

Hoop trouwens dat je als je begint met de bouw een bouwdraadje gaat maken ervan?

Als je een beetje kan bouwen en de Retracts gelijk mee koopt is er geen probleem ermee .

Vele bouwen eerst het model en kopen dan de retracts en dan krijg je problemen omdat de vleugel al dicht is .

Mvg Johan

Precies johan,

Dit is ook mijn fout geweest te weinig ervaring.

Gr Ton
Als je een beetje kan bouwen en de Retracts gelijk mee koopt is er geen probleem ermee .

Vele bouwen eerst het model en kopen dan de retracts en dan krijg je problemen omdat de vleugel al dicht is .

Mvg Johan

Back