Wat is geschikt voor een beginner?

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Hoi,

Ik ben van plan een vliegtuigje te kopen maar ik weet echt niet wat geschikt is voor mij. Ik heb nog nooit gevlogen en weet er ook niks vanaf. Hij moet niet te duur zijn en geschikt zijn voor een beginner. Iemand heeft mij dit vliegtuig aangeraden: http://www.gottahaves.nl/view_product.php?product=BLUDXBZQ36

Kan iemand mij vertellen of dit wat is of wat andere/betere opties zijn?

Groetjes,

Annemarie

[ot]
Hier is een mooie term voor, utfs :lol:
[/ot]

De Robbe Charter doet het goed als outdoor, evenals een (merk onbekend) calmato.

--edit--

Heb dat ding even bekeken, ziet er fragiel uit en is 27 mhz, dus je buurjongetje met zn autotje kan er ook mee vandoor als je pech hebt.

Let erop, dat als je wat koopt, er een 35 mhz zender bijzit, deze frequentie is speciaal voor vliegtuigen. Ik weet niet waar je woont, maar er is vast wel een vliegclub in de buurt bij je, ga daar eens informeren.

Enneh...laat je de kop niet gek maken, voordat je het weet moet je je budget extreem ophogen.

dag annemarie, welkom op het forum.

over die ready to fly beginnerssets is al heel veel geschreven.
ik heb veel leesvoer voor je, neem een stoel en wat te drinken en lees de diverse draden op deze pagina eens door : zoekresultaten naar beginnerstoestellen
daar zijn onder andere diverse van die setjes besproken, en ook beginners in nitro en electro uitvoering met alle voors en tegens.

heb je daarna vragen :?: stel ze dan gerust

gerard

Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen.
Voor de rest is het volledig afhankelijk van wat je straks nog allemaal wilt vliegen en je budget.
Voor 99 euro is het leuk om ergens mee in de wei te vliegen, maar verwacht er niet al teveel van. Schade is vaak lastig om goed en licht te repareren, en zoals Tuinkabouter al aangeeft is ook de 27Mhz zender niet echt verstandig.

Aan de andere kant wordt het moeilijk om voor 99 euro een trainer met motor en zender te vinden, dus je zult keuzes moeten maken. ;)

Hoi Annemarie (toe maar, het vrouwlijk geslacht, wapen jezelf maar voor alle mannen hier ;) )

Ik denk dat de charter (ver) buiten je budget valt. voor die 100€ heb je volgens mij een aardig "speelgoedje" om op een windloze dag in het park wat te vliegen.

Misschien moet je even wat meer vertellen over jezelf, wat is je doel en budget? heb je kennissen die vliegen?

Groetjes Michel

herhalingsmodus (voor sommigen hier)

Ik ben meer van de heli-kant. Wilde bij de conrad de eco piccolo kopen voor 513 euro inclusief alles en dan fijn in de woonkamer aan de gang. Had zo hier en daar toch nog mn twijfels omdat ik helemaal nieuw was qua vlieg/zendergebied, dus hier maar lid geworden en een draadje gestart over of het een goede keuze was.

Kwam uit, dat een piccolo een lichte heli is die lastig te besturen is. Geadviseerd werd, een raptor te kopen, eentje die _goed op de weg ligt_

Zo geldt het ook voor vliegtuigen, als je wat koopt, koop iets zwaars met de vleugels in v-stelling, overdreven gesteld: \ _ /

Dit stabiliseerd zich beter. Ga dan fijn bij een club die je kunnen helpen bouwen, afstellen, invliegen en jou leren vliegen. Jij de minste brokken en geen teleurstelling als je na 15 sec neerstort.

Wat betreft het model, dit zou in mijn optiek niet echt een verstandige keuze zijn. Aangezien er niet over gerept wordt is het waarschijnlijk een model zonder motorregelaar dus aan/uit. Dat vliegt voor geen meter en een vliegtuigbesturing op 27 MHz is ook zeer sterk af te raden vanwege de storingsgevoeligheid...

Mijn advies:
1. Koop een GameBird joystick (zoek er hier maar eens op) met modelvliegsimulator voor 30-40 euro en ga het op de PC eerst eens proberen. Vindt je het na een paar weken nog steeds heel leuk en wil je verder dan ben je ook bereid er minimaal 300-400 euro in te stoppen. Die goedkope rommel ziet er leuk uit maar zal je alleen maar teleurstellen :cry: .

2. Struin dit forum eens af in met name de delen Beginners, Slow/parkflyers en Model electronica en laat je bezinnen voor je een impulsaankoop doet. Hier vindt je zoveel informatie hoe je de draad op een goede manier op zou kunnen pakken zoals:
- zoek een modelvliegclub
- computerzender of een instapper zonder groeimogelijkheden
- wil je zelf bouwen of zoek je een AlmostReadytoFly (ARF) model
- welk model; langzaam of snel, groot of klein, wel of geen rolroeren
- welke motor, welke vliegaccu's en welke acculader heb je dan nodig
- enz.

Succes.

Satoer zei:
Hoi Annemarie (toe maar, het vrouwlijk geslacht, wapen jezelf maar voor alle mannen hier ;) )
veel reacties binnen 20 minuten hmmmm. . . . . . . .

Hoi,

Bedankt voor alle reacties. Ik koop eerst die Blue Bird, omdat hij lekker goedkoop is (€75 op marktplaats) en wel servo's heeft. Ik ga toch eerst zelf wat vliegen in de tuin en ga nog niet bij een vliegclub ofzo. Als het bevalt wil ik wel een betere kopen.

Weet iemand toevallig of er binnenkort een modelbouwbeurs of een soort demonstratiedag (als dat bestaat) is in de buurt van Utrecht?

Groetjes,

Annemarie

Hallo annemarie.

Ik ken het vliegtuig en het heeft maar 1 servo (om mee te sturen).
de hoogte word bepaald door de snelheid.
en de motor regeling is proprtioneel(je kan er dus meer en minder gas mee geven).

En als je er mee in de tuin wilt vliegen moet je een hele grote tuin hebben(meer een landgoed).

Misschien is dit dan wat bij hobbydeals: Accipiter Badius electrozwever - Compleet met zender!
140€, speed 380, 3 kanaals, 2 servo's + speed controller
ab280x210.jpg

Ziet er wel wat degelijker uit.

Over je draadtitel: wat is geschikt voor een beginner, volgens mij is deze verkeerd gekozen.

Dit is meer een draadje van:

Dit toestel is goedkoop, dus geschikt voor een beginner. Deze ga ik kopen, en voor de vorm vraag ik nog even op het forum maar eigenlijk interesseerd me dat helemaal niet.

Nogmaals, ga niet in de tuin vliegen want

1) deze is te klein
2) niemand helpt je, je crasht, je koopt een nieuwe, je crasht weer, je parkeert het ding bij het grofvuil en denkt wat is er nou leuk aan deze hobby. Komt erop neer, dat de club belangrijker is als het vliegtuig. Ga dan daar een serval die je 3x crasht, dan heb je tenminste nog lol aan het bouwen gehad.

Deze reactie komt misschien wat aggresief over, excuses hiervoor.

Ga in ieder geval bij een club, dit kost iets va 80 euro per jaar. Daar leren ze je vliegen, onderhoud plegen, evt reparaties enzovoort. Dan blijft het ook leuk.

ze heeft nóg geen zender, ook met het toetsenbord kan je avast kennis maken met de basis stuurvaardigheden, zoals het naar je toe vliegen.

Annemarie, ik zou gewoon eens gezellig bij een club of meeting langs gaan! Hier leer je een hoop van, en je komt in contact met mensen die je kunnen helpen.

Back