wat is het kwaliteitsverschil tussen T-rex tuningparts

het verschil, of misschien wel juist de overeenkomsten tussen de volgende 2 heli's en waarom zou iemand voor de 1 of juist voor de ander kiezen? Zal later uitleggen waarvoor het is en zo, maar eerst jullie mening maar eens... :)

nr 1.
http://www.cnchelicopter.com/servlet/the-308/Trex-CNC-head-pro/Detail

nr2.
http://www.cnchelicopter.com/servlet/the-357/1AAAB-star-dsh--dsh-trex-eccpm-frame/Detail

(verschil in prijs tussen de 2 heli's is ongeveer €18)

thanx!

[Edit Michel] Graag duidelijke topic titels gebruiken. "Wie weet" zegt niet zoveel ;)

Ik heb afgelopen weekend de heli van Z900 ingesteld/ingevlogen en hier zat ook veel "niet-align" geupgrade spul aan (in een combo) en dat was 1 dikke doffe ellende, veel dolgedraaid en matige kwaliteit.

Als ik je een advies mag geven, koop gewoon een T-rex 450SE bij een Nederlandse winkel:

- Betere garantie
- Geen imitatiespul van slechte kwaliteit
- Beter voorlichting
- Betere aftersales, zeker de betere winkels (zie bijv. mijn onderschrift) helpen met invliegen e.d. indien nodig
- VEEL makkelijker aan onderdelen te komen na een crash (Ja, je gaat zeker crashen!!)

Cheers,

Richard

ow, ik wist niet dat er zoveel "rommel" verkocht werd joh...

Meer mensen met die ervaring? Dat zou dan idd zonde geld zijn, nou moet ik ook zeggen voor 200€ incl verzenden en dan alles cnc gemaakt en zo.... t zou ook bijna niet kunnen...

thanx again

jellejanssen zei:
ow, ik wist niet dat er zoveel "rommel" verkocht werd joh...

Meer mensen met die ervaring? Dat zou dan idd zonde geld zijn, nou moet ik ook zeggen voor 200€ incl verzenden en dan alles cnc gemaakt en zo.... t zou ook bijna niet kunnen...

thanx again

Ik heb zelf een 450SE en een 600. Sluit me volledig aan bij Richard. Goeiekoop is duurkoop en verpest ook nog je lol in het RC Helivliegen.
Je bespaart een paar honder euro en krijgt er een veelvoud in ergernis en frustratie voor terug....

Richard heeft voor 99,0 % gelijk........ (grote immi troep)

1% niet voor zijn laatste opmerking (tussen de haakjes) :P :lol: :arrow: (ik ben weg...kan ik ook niet kresjen..... )

Cya on the ground........

mvg, Z

CNChelicopter or whatever is niet hetzelfde als CNC-deluxe.

Ik zelf heb 2 T-REX SE en ook een CNC-deluxe sinds 4 weken en ik moet helaas constateren dat deze CNC-deluxe op geen enkele wijze onderdoet voor de T-rex SE.Sterker nog op de meeste punten vindt ik hem zelfs kwalitatief beter, kijk alleen al naar de schroeven die geleverd worden bij de CNC-deluxe das wel anders dan die dolgedraaide bling-bling schroefjes die bij de T_rex SE zaten.Een ander voorbeeld:bij mijn laatste SE(2 mnd oud) zat zoveel speling op de fly-bar dat moet gewoon niet kunnen van zo'n A-produkt als de ALign 450SE.Verder niets ten nadele van Align ik zou ze verder niet willen missen maar ik krijg de indruk dat veel mensen met oogkleppen oplopen en zich blindstaren op Align-produkten.

Nogmaals die CNChelicopter ken ik niet en zal wel weer een imi zijn van CNC-deluxe ik praat dus over deze:
http://www.cnc-deluxe.com/html/ht-ccpm.html

Een ieder die zich wil overtuigen van de kwaliteit van deze CNC-deluxe nodig ik van harte uit om hem te kopen(zie mijn adv.).
Als die verkocht is ga ik ook weer, jawel voor een Align T-rex 600, maar alleen omdat 4 heli's in de 400-klasse een beetje veel worden.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=689429#689429

Een T-rex 450S is trouwens tegenwoordig ook een zeer goede keus. Dit was de basis van de heli van Z900 en daar mankeerde eigenlijk vrijwel niks aan. Die is veel goedkoper, rond de 250 euro meen ik.

Dat Align spul altijd perfect is hoor je mij niet beweren, maar garantie halen (en onderdelen) is makkelijker als je het in nederland hebt gekocht!

Cheers,

Richard

even voor de duidelijkheid, mijn vraag heeft NIETS te doen met jou heli of de berichten die wij aan elkaar hebben gestuurd!!!

mapel zei:
CNChelicopter or whatever is niet hetzelfde als CNC-deluxe.

Ik zelf heb 2 T-REX SE en ook een CNC-deluxe sinds 4 weken en ik moet helaas constateren dat deze CNC-deluxe op geen enkele wijze onderdoet voor de T-rex SE.Sterker nog op de meeste punten vindt ik hem zelfs kwalitatief beter, kijk alleen al naar de schroeven die geleverd worden bij de CNC-deluxe das wel anders dan die dolgedraaide bling-bling schroefjes die bij de T_rex SE zaten.Een ander voorbeeld:bij mijn laatste SE(2 mnd oud) zat zoveel speling op de fly-bar dat moet gewoon niet kunnen van zo'n A-produkt als de ALign 450SE.Verder niets ten nadele van Align ik zou ze verder niet willen missen maar ik krijg de indruk dat veel mensen met oogkleppen oplopen en zich blindstaren op Align-produkten.

Nogmaals die CNChelicopter ken ik niet en zal wel weer een imi zijn van CNC-deluxe ik praat dus over deze:
http://www.cnc-deluxe.com/html/ht-ccpm.html

Een ieder die zich wil overtuigen van de kwaliteit van deze CNC-deluxe nodig ik van harte uit om hem te kopen(zie mijn adv.).
Als die verkocht is ga ik ook weer, jawel voor een Align T-rex 600, maar alleen omdat 4 heli's in de 400-klasse een beetje veel worden.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=689429#689429

Deze lijkt weer verdacht veel op een HDX450 van helidirect.
STK superframe zit er onder (heb ik ook! love it) Naja en de onderdelen lijken toch allemaal op elkaar verder.

Het is de ene rip-off versie na de andere...

Groet,
Tjerk ;)

Ik had begrepen dat helidirect hun spullen gewoon van die cnc-deluxe kopen maar er dan vervolgens een andere naam op plakken (hdx).
Of niet? :?

en daarom denk ik zelf ook dat je niet zomaar kan zeggen dat al dat "spul" slecht of niet goed is en Align alleen maar wel (niet dat ik beweer dat iemand dat hier doet).
Maar wilde de reacties wel even weten.
Een kennis van mij wil ook beginnen en is nogal een technische freak (net als ik) en dan ziet zoiets er al snel erg gelikt uit.
Alhoewel wij ook bronnen hebben om het zelf te laten maken is dit veeeeel makkelijker...

toch leuk zo'n vraag en die verschillende meningen en reacties :)

jj

en daarom denk ik zelf ook dat je niet zomaar kan zeggen dat al dat "spul" slecht of niet goed is en Align alleen maar wel

Zoals ik al zei is er veel slecht spul in omloop, er is echter ook "goed" spul maar je moet je goed bedenken dat je het niet op elke straathoek kan halen... Align spul wel!

Cheers,

Richard

Back