Wat is hier aan de hand?

Nu ik net terug van vakantie ben, probeer ik weer eens te vliegen en wat blijkt? de gyro is volgens mij een eigen leven gaan leiden, want als ik de afstandsbediening nu aanzet, gaat de staartservo steeds automatisch met kleine tikjes naar rechts. ik heb een mini titan, dat is dus fixed pitch geloof ik. wat kan er gebeurd zijn?Ik heb niets veranderd!

Accu's van de ontvanger vol?
Accu's van de zender vol?

Edit: Als die vol zijn, draai dan de gain van de gyro eens in kleine stukjes onderuit ( naar de min) Als de gain te hoog staat blijft hij zoeken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik mij niet vergis is de mini titan een cp (collective pitch) heli en geen fp (fixed pitch).

misschien dat hier de problemen liggen?

groeten remei

Kan het zijn dat het aan de rotorbladen ligt? Ik heb er andere rotorbladen opgezet (Align Fiber 325), maar deze lijken een grotere "drag" te veroorzaken dan de originele houten bladen. Hierdoor krijgt de heli een flinke afwijking naar links, die ik niet met sturen kan corrigeren. Klinkt dit plausibel, volgens jullie?

Is die afwijking op de staart of op de swash ?

Op de staart zou het kunnen, maar minimaal.
Op de swash mag je nooit een afwijking op de vliegrichting krijgen na het wisselen van bladen.

Ik had hetzelfde probleem met m'n staart. Bleek dat de servoarm fout in het klemmetje zat, waardoor er spanning op de arm kwam. Deze gaat de gyro dan bijstellen omdat je staart daardoor al standaard uitslag geeft.

Alleen het klemmetje verschoven en toen was het opgelost.

Hoop dat ik je heb kunnen helpen.

Back