wat is jouw laatste multicopter gerelateerde aanschaf

Ja, denk ik ook aan, motoren zijn alleen gespecced op 2s dus ik test eerst ff hoe ze het doen voordat ik ze opblaas

Die doen het heerlijk op 3s :D

Was zelf ook van plan ze op 2s te gebruiken, maar dan zit er gewoon te weinig power in.

(filmpje is onderweg)

Die doen het heerlijk op 3s :D

Was zelf ook van plan ze op 2s te gebruiken, maar dan zit er gewoon te weinig power in.

(filmpje is onderweg)

ik denk dat ik ook voor 3s ga, heb alleen niet de originele emax maar ik heb de hobbyking versie, is volgens mij exact hetzelfde. (weet alleen de naam niet meer, volgensmij is het iets van cf2804)

De motoren die ik van HK heb zit ook een Emax stickertje op iig :)
Filmpje staat in het FPV en multicopters topic.

60 euro aan diverse maten en lengtes siliconen kabel en 40 stuks 3,5mm en 40 stuks 4mm "spring / lamellen " connectoren. (die je op de tiger motoren vind).

Dit om te kijken of ik de power distributie van me nieuwe y6 kan maken.
Powerboard naar esc met 4mm, en de esc-->motor met 3,5mm.

Wil het ding makkelijk reparabel hebben (bijzaak,crash heel enkel met oefenen van flips en rolls) ,maar met name voor het vele test werk wat er mee gaat gebeuren, wil ik alles demontabel houden ;)

Ook nog 5 meter 3 aderig (1,5mm2 per ader) siliconen kabel Dit om de motor draden te verlengen. Gezien ik een 6y bouw , heb ik nu maar 2 kabels ipv 6 in een buis ... Werkt een stuk makkelijker denk ik..

Goed over nagedacht Emil, maar goed wanneer is dat nou niet het geval ;)

De APM? Daar krijg je geen spijt van: heerlijk speelgoed om in te stellen en te testen.
Vliegt heerlijk

De APM? Daar krijg je geen spijt van: heerlijk speelgoed om in te stellen en te testen.
Vliegt heerlijk

Op advies van Bertsjuhn besteld. De GPS ontvanger komt later nog wel erop, en ik heb nog een setje xbee wifi communicatie setje liggen die er eventueel op kan komen.

APM op een mini en dan ook nog mogelijk met GPS?

Zonde van het geld en GPS is overbodig op een mini.
Met een mini moet je vliegen, niet op gps hoveren.

Ook allemaal onnodig gewicht.

Maar als je daar een beter gevoel bij hebt dan prima hoor.
Ik heb zelf een naze32 erop zitten.

APM op een mini en dan ook nog mogelijk met GPS?

Zonde van het geld en GPS is overbodig op een mini.
Met een mini moet je vliegen, niet op gps hoveren.

Ook allemaal onnodig gewicht.

Maar als je daar een beter gevoel bij hebt dan prima hoor.
Ik heb zelf een naze32 erop zitten.

GPS moduletje heb ik nog liggen van een arduino project dus GPS is zo erop gemaakt of eraf gehaald.

En wat betreft een dure controller op een goedkope (mini) quad. Ik koop liever in 1 keer een goede controller welke veel opties heeft voor later een grotere copter , dan dat ik na jaartje een nieuwe bord kan kopen omdat bv de kk2.1 geen GPS/compass/baro heeft

Ondanks dat de APM een goed controller is, heb ik op mijn mini ook een naze32. 17 euro, 32x32mm
Eenvoudig in te stellen en autolevel is voldoende. Maar goed: have fun en het kan geen kwaad uiteraard (als het past)

Passen zal wel gaan de H quad van HK daar ben ik niet bang van. Die heeft redelijk wat lege ruimte.

Alleen de APM (compass) heeft redelijk last van magnetische interference, bij mijn flip fpv moest hij naar het bovenste deck omdat ik compass problemen kreeg, tot ik over ging naar de externe compass/gps
En bij een mini zit alles dicht op elkaar dus goed testen met compassmot voor je gaat vliegen ;)

Gimbal kist

Mooi kist voor de legacy brushless handheld gimbal.
Met wat passen en meten een betaalbare oplossing ;)

gimbal.jpg

Back