wat is jouw laatste multicopter gerelateerde aanschaf

Gisteren besteld

Mini frame van slotracers.nl tx Wim!!
4x 12A afro esc
4x cobra motor van multirotorparts.nl
5x lipo 3s 1300mah nano-tech 45-90c
En nog enkel meters krimpkous en kleine onderdelen.

Nu maar in spanning afwachten tot alles aankomt.

Emil, ik kreeg te horen dat deze behoorlijk goed zijn. Ze zijn iets kleiner dan de Tigers, Cobra's en/of Sunny's en er bestaat de mogelijkheid dat je een slechte versie ontvangt. Maar voor de prijs is het super. Ze werken alleen slecht op de afro's en alleen op een speciale SimonK fw. Check RCGroups even.

Vlieg nu een aantal weken met die ZMR en voor het geld is het zeker goed spul, gewoon wat extra bestellen dan weet je zeker dat je reserve hebt.
Ik zit zelf te twijfelen om over te stappen op de Sunny's voor wat meer power, maar wacht nog even op wat ervaring van andere (trust/amp)

Emil, ik kreeg te horen dat deze behoorlijk goed zijn. Ze zijn iets kleiner dan de Tigers, Cobra's en/of Sunny's en er bestaat de mogelijkheid dat je een slechte versie ontvangt. Maar voor de prijs is het super. Ze werken alleen slecht op de afro's en alleen op een speciale SimonK fw. Check RCGroups even.
Hmm dan laat ik het wezen, verwacht veel te crashen,en gebruik hopenlijk de hk blue serie. Dus zijn de sunnys een betere keus dan die ZMR. Stel dat ik ooit over moet op andere regelaars, welke die speciale versie dan weer niet heeft.. Zal je net zien .. Nope laat maar dan.......

Edit,

@ Torquednb: Eventeel overstappen voor meer power ?
Hmm ik ben de tigers gewend,(heb een mini met deze motoren gebouwd ) en dat vliegt met naza ERG leuk, dus moet ook niet veel minder power hebben.. Ik zal even kijken wat men vindt van de sunny's in vergelijk met de tigers... Anders komen deze sunny's hier gewoon... dan maar 2 op reserve ipv 4 ;)

Beiden heren: Thnx voor de info!

ZMR motoren waren voor mij een totale teleurstelling!

Alles leek zo mooi.....de prijs en specs. Toen ik ze kreeg merkte ik al snel op dat de windingen van slechtste kwaliteit waren wat ik ooit gezien had. Beneden HK niveau zeg maar. Maar OK wat wil je voor die 8dollar.

Motoren op mijn blackout gegooid en iets van 4 heftige acro vluchtjes gedaan om ze goed door te testen.

Dit was het resultaat bij 3 van de 4 motoren:
m62d.jpg

@Emil
Probeer de cobra maar eens als je de tigers nergens kan krijgen. De sunnies schijnen wel 11Amp te trekken, wat totaal niet efficient is.

Cobras:
400gram thrust met enkel 7Amp
Op 4S gebruiken ze zelfs maar 9Amp en kunnen het goed aan op 5inch :D

Ik krijg binnenkort nog een setje van MN1806 er ook bij.

Thnx again!
Ik zal eens kijken, wil wel een stukje efficiëntie hebben, iig zoveel mogelijk!
Hoe langer ik kan vliegen met het ding(etje) hoe beter...

Maar ik zie dat ze "maar" 1960kv zijn de sunnys en de tigers gaaan richting de 2300 en 2400.. Gaat dat goedkomen dan ?, of zet je hier drieblads props op dan ipv de bekende 5x3 2 blads ?

Daar had ik ook moeite mee in het begin, maar die 2300kv motoren geven maar iets van 40 gram meer thrust maximaal. Die cobras kunnen 130Watt hebben, dus makkelijk 4S op 5inch props als je nog 100gram extra thrust wil krijgen.

Hier wat punchouts raw in de video met de cobra motoren. Zoals je hoort is het niet onvoldoende. Binnenkort ook de MN1806 ermee vergelijken

Laatst bewerkt door een moderator:
Thnx again!
Ik zal eens kijken, wil wel een stukje efficiëntie hebben, iig zoveel mogelijk!
Hoe langer ik kan vliegen met het ding(etje) hoe beter...

Maar ik zie dat ze "maar" 1960kv zijn de sunnys en de tigers gaaan richting de 2300 en 2400.. Gaat dat goedkomen dan ?, of zet je hier drieblads props op dan ipv de bekende 5x3 2 blads ?

Ik baal een beetje van die Chinese KV's. Die gasten zetten er maar wat op. Om de test helemaal goed te hebben ga ik nog een nieuwe zmr motor bestellen, maar degene die ik nu op de testbank heb hangen komt amper boven de 300 gram trust zodra de top van de Lipo eraf is. Met die Cobra's haal je 380 gram voor langere bursts bij dezelfde situatie. Met een volle Lipo zelfs even 410 gram maar dat vind ik niet realistisch.

Ok, even resumerend, die Cobra of de Sunny ? op 3s met Naza, geen wilde loops en flips, gewoon "metall style" vliegen/ Qua prijs maken ze weinig.

ok. 9amp is te doen. Sunnies hebben wel m3 schroeven aan de onderkant, maar hebben wel bijvoorbeeld vaste adapters.

keuzes emil :) .

Thrust scheelt niet veel met mekaar, dus de vraag is: Wil je iets meer vliegtijd of wil je wat meer power?

ok. 9amp is te doen. Sunnies hebben wel m3 schroeven aan de onderkant, maar hebben wel bijvoorbeeld vaste adapters.

keuzes emil :) .

Thrust scheelt niet veel met mekaar, dus de vraag is: Wil je iets meer vliegtijd of wil je wat meer power?

Denk vliegtijd ten opzichte van power.. Naza doet weinig met power, die limit de boel toch wel...

Back