Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Ondertussen mijn logo700 binnengekregen.
Ik moet zeggen dat deze heli enorm goed in elkaar zit, doordacht en bouwt enorm fijn.

Er zijn wel enkele aandachtspuntjes dat je goed moet bekijken in de handleiding maar buiten dat al bij al zeer tevreden.

Ik zal vanavond wa foto's posten van de vorderingen. Ik wacht nu nog enkel op mijn regelaar en motor en dan kan ie zijn maiden krijgen.

Ik heb gekozen voor de Motor Scorpion HK 4525-520 Ultimate met de scorpion tribunus 200A regelaar.

Laatst bewerkt:
Gaat allemaal net iets vlotter dan verwacht, voor je het weet ben je door heel de handleiding.
Setup volledig uitgevoerd, dus alles is al afgeregeld.

Nu maar wachten op mijn regelaar en motor en dan kan eindelijk de maiden gedaan worden :-).

Bijlagen

• IMG_0634.JPG
    IMG_0634.JPG
    212,4 KB · Weergaven: 305
  • IMG_0636.JPG
    IMG_0636.JPG
    276,7 KB · Weergaven: 325
  • IMG_0642.JPG
    IMG_0642.JPG
    288,5 KB · Weergaven: 326
  • IMG_0651.JPG
    IMG_0651.JPG
    581,4 KB · Weergaven: 327
ik ook maar twijfel er eigenlijk niet aan, ik vlieg ondertussen al enkele jaren logo en bij deze merk je weer dat ze een hoop verbetering doorgeduwd hebben in het nieuwe concept...

Vandaag de maiden gehad, of eerder gezegd meerdere maiden's gehad...
Maiden flight (1): enorm veel tail wag
tail uit elkaar gehaald om de tail shaft eens goed te polieren...

Maiden flight (2): hier was de wag al veel beter maar nog zeker niet geheel weg.
tail blade holders uit elkaar gehaald, ook hier alles goed gepolierd en opnieuw grease en wa olie aangebracht waar nodig.

Maiden flight (3): tail wag zo goed als weg, na enkele vluchten was hier zo goed als niets meer van te merken (ik denk dat alles ook nog beetje moet loskomen nu).
Er stond wel heel veel wind dus op een gegeven moment was het wel moeilijk te zeggen of het de staart zelf nog was of de wind er voor iets tussen zat.

Ik heb ondertussen nog een vlucht of 2 gedaan. De staart is nu keurig en wag free, kennis van me heeft ook de logo700 en hij krijgt de staart niet goed.
Hij heeft al de blade holder parts vergeleken met de tail van de xxtreme (welke dezelfde is) en komt tot het resultaat dat de dempers wel harder zijn in de blade holders waardoor ze harder gaan spannen.

Hij heeft nu dunnere shims gekocht en we gaan hem normaal (als het weer het toelaat) van't weekend testen.
Met de blade holders van de xxtreme op zijn nieuwe logo700 is de staart wel super strak.

gaat @Sprokkel: ook een Logo 700 kopen ???
staat bij mij ook op de wenslijst, maar het zou wel een winterproject voor 2018 worden,
laat maar weten voor het set-up als het zo veer is, suc6.
Groetjes, Uwe

Ik ben nog niet overtuigd uwe. Er zijn me toch wat te veel gevalletjes tandwiel strip.
Ik vind het echt een hele mooie heli en zou best eens iets anders willen.
Ik twijfel tussen trex 700x of een logo 700. Van de 700x weet ik zeker dat het goed is. Maar ik ga de 30e kijken in Moordrecht en misschien kan ik eens het vlieggedrag ervaren.

Groet,
Dennis

Back