Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Yep.... ik heb er alweer zeker 8 tot 10 LiPo's in leeggevlogen, als het niet meer is.

Net als altijd is dit ook weer zo'n project met kinderziektes en uitzoeken wat nu eigenlijk het beste werkt....

Realiseer me eigenlijk nu pas, dat ik zowel van de romp als van de donorheli de manual niet gedownload heb....:confused::confused::confused:

Nou ja, het vliegt, en ik pak met 2800 mAh LiPo ongeveer 6.5 minuut tot aan LVC, waarna er minder dan 2000 weer in teruggaat. Die LiPo is dus niet toppie en er moet dus nog meer uit te halen zijn.

Pittig vliegen, maar wel absoluut te doen. Moet er nog mee de hoogte in, maar ik moet nog erg wennen aan het rechtsdraaiende effect van deze rigid, dus met rondvliegen, daar wacht ik nog even mee. Heb er zelfs vanmiddag mee buiten gevlogen, maar dat was toch wel iets te gortig.... (geen schade hoor, maar 't was close)

Groet, Bert

mijn vandaag afgebouwde trex 500 esp alleen nog ontvanger erin en afwerken en dan de maiden kan niet wachten:banana:
full

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuwe Os 55 voor de 600...

De originele motor besloot een c clip (dat veertje bij de zuiger dat de pistonpen op zn plek houdt) eruit te gooien
Dat veertje had een grote ambitie, het heeft de motor in zijn geheel gezien en beschadigt

mijn laatste aanschaf..... euh....wel enige tijd geleden...
wacht ff witte skids voor een Trex 450 pro.... ipv de zwarte van mijn copterx
En reserve asjes (hoofdasjes en featheringshaft) voor de 450 pro
Ball link tangetje..Xtreme display folie voor op mijn dx8... spektrum Lipo voor in de zender.
En kort daarvoor van Jonkje een fusuno canopy en 2 setjes 325 CY radix bladen..

Drie Hitec HS65 servo's omdat de TowerPro 9 grams servo's iets minder betrouwbar blijken (een van de lesheli's is goed vliegend weggezet vorig seizoen en had een kapotte servo toen we hem vorige week weer wilden gebruiken. Kan een servo kapot gaan van 6 maanden op de plank staan?)

En verder een setje van 4 carbon bladen voor e 450 size BO 105....

Moet nog binnenkomen, hopelijk morgen.

Groet, Bert

Niet van stilstand normaal gesproken.
Wel als er te hard aan gedraaid wordt met hand (of met bladen strekken of invouwen) of als er even gewoon teveel kracht op komt.
Heb wel eens een towerpro kapot gekregen op die manier.

Niet van stilstand normaal gesproken.
Wel als er te hard aan gedraaid wordt met hand (of met bladen strekken of invouwen) of als er even gewoon teveel kracht op komt.
Heb wel eens een towerpro kapot gekregen op die manier.

Tsja, dit is de tweede van deze servootjes die er onverklaarbaar en zomaar opeens mee ophoud.

Servo's worden ABSOLUUT niet overbelast: het enige wat ze doen is hooveren, de godganse avond....:D

Servo in kwestie heeft één seizoen (zal ongeveer 15 a 20 uur, of 90 tot 120 LiPo-ladingen) aan bedrijfstijd hebben schat ik. We draaien ze ook niet iedere dag tien keer met de hand om te voorkomen dat ze vast gaan zitten, of zo;)

Begin een beetje het zelfde gevoel te krijgen als met Hitec, 8 jaar geleden toen er van de 20 servo's 2 het uit de doos niet deden en nog twee binnen een half jaar ermee ophielden....
(Niet opvatten als Hitec-bashen: heb ook een 10 jaar oude rigid heli met Hitec's die ondanks een crash en de zware belasting van rigid rotor nog steeds prima werken)

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Erg vreemd dat servo's er zomaar mee ophouden. Zo hebben we hier bv nog een 1/12 robbe pancar uit begin de jaren 80. Heeft jaren stilgestaan en servo's werken tot op vandaag nog heel goed. Eens opengooien en zien wat er evt mis mee is? Lijkt me wel interessant om weten... :)

Zou ik niet doen als ik jou was: ten eerste is Robbe van een ander kaliber als TowerPro natuurlijk, en ten tweede, tien tegen een dat er voor jouw (en mijn) ogen niks opmerkelijks te zien valt.

Dan is de kans dat je onbedoeld wat kapot maakt groter dan de kans dat je iets "redt"....

Mijn mening, tenminste.

Groet, Bert

Gohja, anders zijn die servo's van jullie lesheli's toch sowieso voor de vuilbak veronderstel ik? Je weet nooit wat je ervan opsteekt :)

Ik denk dat er hier een spraakverwarring gaande is.
Brutus denkt dat Jacob de werkende servos van zijn pancar wil gaan demonteren. Terwijl JacobST het over de kapotte towerpro servos van brutus heeft.

Gohja, anders zijn die servo's van jullie lesheli's toch sowieso voor de vuilbak veronderstel ik? Je weet nooit wat je ervan opsteekt :)

Och, we zullen ze wel vroeg of laat moeten vervangen voor iets beters.... alleen komt tijd, komt budget, he?

Servo bewoog nog wel maar had geen kracht meer en dat duid op een electronisch defect. Echter, ik heb nu zoveel kapotte servo's opengehad waar voor mij als electronica onbenul totaal niets aan te zien was, dat ik de moeite niet meer neem.

Groet, Bert

@ Danny: je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben, haha....

in dat geval: een servootje van 7 Euro ga ik geen tijd aan verdoen.... Een pakje shag is duurder....

Groet, Bert

@ Danny: je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben, haha....

in dat geval: een servootje van 7 Euro ga ik geen tijd aan verdoen.... Een pakje shag is duurder....

Groet, Bert

Ik gooi ze niet weg, ik heb een bakje met overleden servo's waar ik af en toe een beetje tandartsje mee kan spelen om een servo'tje te redden. :D

Ook heb u'm nog niet maar hij is onderweg,
Wasp 100
, ja ik begin een klein beetje verslaafd te raken aan de micro helikopters :D

Eigenlijk kon(kan) ik niks bestellen nog (auto in de prak) maar deze was toch aardig in de prijs,

79
Euro "RTF" dus , zie plaatje....
ben benieuwd hoe het allemaal vliegt, aller vriendelijkste groet Ray !

Heb net mijn mcpx afgehaald.:D

Nu mijn huiswerk maken: binden, hot glue mod.
Heb gelijk ook ballinkjes, swashplate en ballink arms gekocht.

In de winkel gelijk de 2 nieuwe 100 pro en 180 van NE gezien,

mooi materiaal, heel verleidelijk. ben benieuwd wat eflite hierop gaat antwoorden? mcpx brushless? of een maatje groter?

Ik wacht nog altijd op de feathershafts van mijn 450 3D.

groetjes

Wegens crash van de vorige: een nieuwe BO 105 Romp 450 size.
Nadat de postbode hem afgeleverd had, 3 uurtjes knutselen en toen vloog ie alweer.

Verder een RCELX ontstekingsunit + bougie in gloeiplug formaat.
Wil gaan expirimenteren met vonkontsteking in mijn Bell 47G (OS 91 Surpass 4takt) want het schijnt dat je met vonkontsteking totaal onafhankelijk word van Nitro, ook voor wat betreft de motortemperatuur. Als dat zo is verdient zo'n unit zichzelf binnen een of twee jaar terug (en als het niet zo is heb ik een weer iets ingewikkelder heli, en een hoop geleerd:rolleyes:)

Groet, Bert

Back