Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

3 voedingen gekocht...
Leuk die 6s 5000mah accus, die je met 3c zonder problemen, mag laden!
De accus zijn voor me pas bestelde, nog niet binnen gekomen, Trex 550 ;)

Anny way de voedingen zijn er, nu de lader nog (AUW!) en 2 accu's...

- Spektrum TM-1000 Telemetrie module voor de Gaui X2
- Microbeast Spektrum satelliet adapter
- Spektrum Brushless RPM sensor
- Deel goudplugjes voor aan ESC en motor te solderen

Hopelijk deze week binnen en dan maiden met de X2 :)

Eigenlijk voor de gein is optellen hoeveel alles in dit topic gekost moet hebben van iedereen bij elkaar, zal wel aardig hoop oplopen :-P

Wil je niet eens weten wat dat allemaal kost, maar goed kijk maar eens bij jezelf, ik wil niet eens weten wat het allemaal gekost heeft! van de positieve kant: ik heb er een heleboel lol van en daar gaat het vooral om.

Een setje spinblades gekocht: vierblads 350 mm semi symmetrisch...

In één woord: FENOMENAAL!

rotordiameter is nu in de buurt van schaal, de bladen hangen prachtig door onder hun eigen gewicht, maar sturen als een scheermes, ook met vlagerige wind (non-Estab).
zijn ongeloofelijk smal en dun, maar leveren verschrikkelijk veel lift, bij een laag toerental en verbruiken minstens 25% minder stroom dan mijn vorige (carbon) bladen.

Dingen zijn hun geld méér dan waard!

Alleen de balancering van de fabriek viel me wel tegen.

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
@Brutus:

Filmpje!!
Ik heb ook de smalle en 2 setjes half symetrische maar van 325mm maar heb ze eigenlijk niet gebalanceerd, ging er (beetje dom) vanuit omdat ze half symetrisch zijn ze niet gebalanceerd hoefde te worden. Weer wat geleerd en te doen ;)
Veel plezier ermee!

Ik ga mijn best doen voor een filmpje, maarvanavond kan ik hooguit een indoor filmpje schieten en da's niet echt interessant want dat laat niet zien hoe het ding zich gedraagt bij wind en/of turbulentie. En dat is nou net wat deze bladen nu zo fantastisch doen!

Maarre.... wat heeft halfsymmetrisch met balanceren te maken?

Ik had overigens verwacht dat deze bladen vanwege de prijs al vanaf fabriek gebalanceerd zouden zijn, maar op een blad zitten 5 of 6 stukjes sellotape, een ander ééntje, en twee zijn er "as is", het is nog niet helemaal perfect.

In jouw geval is balanceren nog een beetje lastiger: 4 blads kun je twee bij twee balanceren, maar 3blads moet je alle drie de bladen aan elkaar gelijk maken. Eerst uitzoeken welke van de drie het zwaarst is en daar de rest aan gelijk maken....

Groet, Bert

@Brutus:

Dat ziet er heel goed uit! Buiten met een beetje wind vliegen ze ook heerlijk.
Ik ga vanavond weer de 2 bladskop erop zetten en dan morgen weer eens buiten testen met de (gebalanceerde) half semi bladen erop.
Romp is besteld btw, Airwolf van Align maar was helaas niet op voorraad dus zal hopelijk volgende week binnen zijn.

Groeten

ff snel wat spares en upgrades

3 x canopy blauw voor 500 (voor wel 8 Euries tesamen incl. verz.:D)
2 x feathering shaft 500
1 x maingear 500
1 keer tail rotor (metal) 500
1x belt 500
1x landing skit 500
1x tail fin+stabilizer 500
1x mainshaft 500
2x tailboom 500

Back