Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Leuke upgrade, denk dat je dan bovendien enkel de motoras kan vervangen als dat eens nodig mocht zijn; dat vind ik eigenlijk het enige minpuntje van de compass motoren (dat je 'm er uit kan persen met een kolomboormachine oid vind ik niet echt een oplossing, heb ik bovendien niet ;) maar op tijd lagers wisselen en dan zou het goed moeten gaan..)

Klopt idd chris, Ik ga toch eens kijken of ik een 6mm as aan kan komen en die in de Compass motor kan krijgen.

De stock Compass motoren zijn verder echt heel erg goed super efficiënt en een bak met power!!!

Kijk eens in de metaalhandel naar Zilverstaal.
Dat zijn assen van hoogwaardig gehard staal en nauwkeurig op maat geslepen voor gebruik met lagers!

Wat nog beter is hydroliek stangen... die zijn 100% recht en bovendien gehard.. die zijn wel te krijgen bij de meeste winkels(online shops) waar ze CNC onderdelen verkopen.

Als je een makkelijkere oplossing zoekt voor een 6mm doorlopende as, een MSH mini protos as is 6mm.;)

Een MKS 8910a+ als rudderservo voor mijn 450pro, dan is het ding eindelijk klaar en stop ik er geen euro meer in tenzij door een crash :(

Heb FF een week geduurd maar goed,
aangezien ik wel alles (micro) van Blade heb geprobeerd, probeer ik is de goedkope Nine Eagle Solo Pro 270SR :)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Groet, Ray....

mooi bij dit weer in de woonkamer ook, RAY
maar voorzichtig het plafond is dicht bij
en ook het been van de stoel of de tafel:(

O ja....ik heb al de nodige crash ervaring binnenshuis :p

EDIT0,
wat een super stabiele heli zeg vliegt ook nog is super en voor een prijs van 60Euro :eek:
ik ga deze zeker aanraden voor beginners :cool: !

Groet, Ray....

Laatst bewerkt:
hoi ben net nieuw op modelbouwforum
heb een honeybee fp2
en ben bezig met een quadcopter te maken (ben niet zo goed heb gewoon de elektronica uit een 3 kanaals heli gehaald alleen maar om te proberen)
hij vloog...toen crashde die en nu zijn 2 rotorbladen stuk maar die moet ik nog kopen
maar ik volg

Vandaag de bestelling binnen gekomen,

Tracx600 FBL head
Gryphon 615 FBL Blades
Feathering shaft tool(8/10mm)
Edge's 95mm tailblade's
Edge 105mm tailblade's
20Ltr Optifuel 20%SLV

Pfft weer even een uitgave maarja kan nu de laaste Trex600N Flybar naar
FBL om gaan bouwen met de BeastX:banana:

Greetz,

jeroen

het is een nitro 600, die naar fbl gaat ?

heb ook een T Rex 600 N met flybar, gaat ook zo goed,
je moet wat werken met een flybar, ook leuk.

s6, Uwe

het is een nitro 600, die naar fbl gaat ?

heb ook een T Rex 600 N met flybar, gaat ook zo goed,
je moet wat werken met een flybar, ook leuk.

s6, Uwe

Klopt Uwe,
Het is de 4jaar oude 600Nitro Superpro die ik volledig Full options had gemaakt destijds met alles alu(grijs/groen kleurig)head
idd met Flybar vliegt ie zeker ook goed! maar alle heli's zijn nu uitgevoerd met FBL en deze wilde ik ook ermee uit gaan voeren
Had enige tijd geleden een BeastX voor de 700N aangeschaft maar kwam een Vbar controller Silverline V5.2 tegen die ik op de 700N heb gezet(nu V5.3Pro) en de beastx V3.0 was dus over en wilde deze ook gaan proberen,vandaar dat ik hem om wil bouwen en de Tracx600 kop vind ik gewoon mooi

Greetz,

Jeroen

pas een converted 700n naar e gekocht maar die is slecht gebouwd dus nu een lege TDRex 800 gekocht waar alle electronica dan in gaat:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Jeroen,
mooi zien ze er wel uit, veel meer als een echte heli,
maar soms te makkie om mee te vliegen,
andersom heb ik een 700e fbl, dat scheelt wel kracht zonder flybar,
en is ook veel sneller en wendbaarder.
S6, ben ook benieuwd, of alles werkt bij vibraties van een nitro,
Uwe

edit: ekoning: mooi mooi

Laatst bewerkt:
Jeroen,
mooi zien ze er wel uit, veel meer als een echte heli,
maar soms te makkie om mee te vliegen,
andersom heb ik een 700e fbl, dat scheelt wel kracht zonder flybar,
en is ook veel sneller en wendbaarder.
S6, ben ook benieuwd, of alles werkt bij vibraties van een nitro,
Uwe

@uwe
FBL is idd makkelijker te vliegen,strakker en wendbaarder maar vliegen doe ik al een paar jaar(vanaf 1989) dus daar maak ik me geen zorgen om
ik stam nog uit het oude heli tijdperk met mechanische Tol gyro's en daarna de electronische Piezo gyro e.d.
Wat betrefd de vibraties op een nitro met Beastx FBL controller heb ik wel het een en ander gelezen positief en negatief maar dat komt zeker wel goed.
de Vbar silverline op de Nitro700 doet het perfect in ieder geval
We gaan het gewoon proberen

Greetz,

Jeroen

:rolleyes:Leuk te horen Jeroen,
ik kijk zo op de leeftijd en de aantaal van berichten van de schrijver,
en dan dacht ik, iemand gaat vliegen en voor dat gemak zet ik een fbl op,
.. nu iets overdreven zeker,
respect voor jou vliegervaring,
ik ben 3 jaar bezig, en ik oefen heel veel,
tenminste 1 keer peer dag vliegen,
En het helpt!:wink:
gr. Uwe

Klopt Uwe,

oefening baart kunst!;) alhoewel ik soms niet veel tijd heb maarja ben regelmatig bezig in iedergeval:rolleyes:

No hard feelings over mijn jonge leeftijd en mijn weinige berichten
ik was niet zo forum achtig aangelegd.
Veel oefenen Uwe herhaling is progressie

Goed maar dit topic gaat over laatste gerelateerde aanschaf dus gaan maar verder in andere topics om dit draadje maar netjes te houden

Sorry Mod

Greetz,

Jeroen

Na lang wachten dan toch eindelijk.

full

Nou Chow heb hem out of the box gevlogen, hahaha lipo geladen nergens naar gekeken zender aan , lipo erin. En f..ck man hij is nog strakker als mijn 500. En in het veld dacht ik doe is gek ff mijn eerste piro......no problem met dit klein monstertje ......en idle nog niet gebruikt :D

Op E-bay de KeyChain #16 type 808 besteld en na 10 dagen vandaag in huis. Meteen het provisorisch op de mQX gemeubeld en een rondje gevlogen. Helaas zit het lensje iets scheef dus dat wordt even openschroeven teneinde het ding kaarsrecht te schelden.
Ik ga van balsa en schuim een mooi kooitje maken alwaar dit leuke cammetje ingeschoven gaat worden. Ik maak het nog hoekverstelbaar ook.
De mQX heeft met deze 16 gram extra geen enkele moeite. Ik heb er zelfs een loodkogel aan gehangen van 43 gram en zelfs dat gaat nog behoorlijk goed. Bij 2 van deze kogels komt hij net los maar dat is dan ook alles. Goede capaciteit voor dit kleine leuke ding.

2zeoCybVdBE[/media] 16 op mQX - YouTube

Back