Bij de HK heli's zijn er toch nog veel problemen met speling en slecht geCNCd materiaal enzo...
Heb er al een paar zien vliegen en wat sportvliegen maar nog geen enkele die perfect strak vloog.
Is leuk om kennis te maken maar ga dan toch voor een Align of beter een ander merk.
(Align is voor mij de Volkswagen onder de heli's. Goed en faire prijs maar je hebt veel betere opties voor (soms) kleine meerprijs).
De blade heli's zijn wel ok maar de enige verantwoorde aankopen zijn de 130X en de 300X (Trex 250 FBL of gaui X2 is veel duurder) aangezien je voor de prijs van de andere veel betere opties hebt. Blade elektronica is echt wel rommel. Servo's met dat plastieken doorkijkbehuizingetje waar je mooi de plastic gears in ziet, no thx. Eenmaal je kan vliegen en zelf kan bouwen, Blade heli's skippen.
Beste voorbeeld, bij mij in de club. Was een relatief nieuwe club met beginnende leden en ik ben van het principe, liever 2 hele dure topheli's dan 5 gewone goede. Kreeg in het begin kritiek van sommigen dat ik al die premium elektronica niet nodig had of geen premium toestel moest kopen omdat ik dat toch niet ten volle kon benutten.
Ben ik volledig mee akkoord maar ondertss vlieg ik wel nog steeds met mijn toestel zonder geknoei.
De meeste leden kopen een toestel, dan verkopen ze het weer, kopen ze iets anders, verkopen ze het weer, ... Aan het einde van de rit zijn ze veel meer geld kwijt en ondertussen zie ik ondertussen al meer dan 5-6 Compass heli's in de club bij de mensen die oorspronkelijk kritiek gaven
Gewoon van de eerste keer goed investeren als je de hobby wil blijven doen, dan bespaar je je veel prutswerk en ga je met veel meer plezier gaan vliegen hoor.