Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Nieuwe regelaar [emoji27]

f6edb05739ead174dd626c2cd75f45e4.jpg

welke is dat Ruud,
ik denk mijn X7 monster is niet tevreden met de 130 A Scorpion Opto,
volgens Dekker doet de Motor het goed, maar qua kracht kakt die toch wat in.
... zelf denk ik aan een 160 A HobbyWing, als zo iets verkrijgbaar is !

veel plezier verder, Ruud !

Kosmik cool 200a Uwe, m'n scorpion 160a heeft het begeven inflight (mooie Autorotatie gemaakt [emoji123]) daarna nog een dikke vonk en dat was het. Schorpion heeft in het verleden wel een tikkie gehad dus dat is niet zo vreemd.

wouw .. 200 A, dat is wat,
ik ga verder naar jou ervaring luisteren,
en dan misschien ook wisselen, als vakantiegeld nog een keer binnen komt, ha haaa

thanks,
Uwe

2 x 6s 5000 mAh 60/120 C Gens Ace ! powerrrrful

Die heb ik onlangs ook erbij gehaald voor m'n jetranger. Bij de eerste keer laden dacht ik dat ik een probleem had.
Bij 1 van de 2 accu's had de lader wel héél lang nodig om te balanceren. 1 cel bleef 100mV onder de rest.
Maar enkele keren kort cyclen met de lader en hij was ok.
Na de eerste vlucht (rustig en nog niet te lang) was ik wel verbaasd dat hij bij 1C laden al op 30min vol was en perfect gebalanceerd
Nadien is dat zo gebleven. Deze accu's zijn inderdaad wel top.:thumbsup:

zelfde ervaring heb ik ook met de Gens Ace, @Bartvd:
alleen 1 setje (2 x 6s) was na een jaar kapot,
een vriend gaat nog wat checken, wat daar aan de hand is.

Hier hetzelfde, 6 stuks 6S 1250mah gekocht in 2014 en na 6 maanden al volledig de fut eruit. Onder garantie 6 nieuwe gekregen en daar was weer na 6-8 maanden de power uit. Zijn nog goed voor 3 minuten circuitjes vliegen.

Hier hetzelfde, 6 stuks 6S 1250mah gekocht in 2014 en na 6 maanden al volledig de fut eruit. Onder garantie 6 nieuwe gekregen en daar was weer na 6-8 maanden de power uit. Zijn nog goed voor 3 minuten circuitjes vliegen.

dat "leuk" betekend natuurlijk niet leuk,

man man, bij mijn ouderen vliegers gingen die lipos tenminste maar 3 of 4 jaar mee,
ook bij mijn kleinen met 1500 mAH heb ik die eersten na 6 manden weg moeten doen,
omdat een of meerdere cellen gewoon op "0" inkakken.

vliegen wij ze te veer leeg, of wat is dat,
bij pieken kan het wel zijn, dat voor een halve second de voltage naar beneden 3 volt gaat,
en aan de grond staat de lipo later weer met 3,8 volt .

'k weet het niet ??

(ik heb voor 3000 € lipos liggen,
en als ik die elk jaar vernieuwen moet,
da kan ik veel nitro verstoken, ha ha,
maar dat mag weer niet overal ... phhhh)

Back