Wat is male en female..?

• Topicstarter Topicstarter Vortex
  • Startdatum Startdatum
zalig zo'n discussie over stekkertjes

zoals reeds gezegd hangt alles af van wat je overeenkomt. In ieder (deftig) elektronica-document zit wel een glossary die uitsluitsel biedt over het gebruik van termen. Zoek maar eens hoeveel betekenissen je kan vinden van grond, massa, aarde, chassis,return,0,... En dan nog eens in het engels, want daar is het weer net anders.
Male/female is echter eenduidig bepaald. Dè referentie daarvoor is in feite de fabrikant van het contact zelf, nl de datasheet/mechanische tekening.

@Corrien,
volgens mij komen de afkortingen van bvb Pulse Pause Modulated[/ed] en niet modulation. Zie het als een blokdiagramma. Je hebt het PP signaal dat gemoduleerd wordt in de HF-module, PPModulated dus. Ach, je kan aan alles een draai geven :-)

offtopic, blabla, gewoon gezellig mierenneuken :-)

Nee, het is pulse position modulation en pulse code modulation. Allebei in principe fout, maar hierover wil ik het hier voorlopig helemaal niet hebben. Eerst dat probleem met male, female en steker/stekker helemaal oplossen! Of waren we er inmiddels helemaal uit :roll: ?

Enne, wat betreft die mieren, laat die eens met rust. Noem het voortaan maar vlooien bevruchten. Dat klinkt nog wat netter ook.

hezik zei:
@Jan.. de stekker die je achterin je PC steekt, is een vrouwtje.

Jullie doen echt veel te ingewikkeld en het is heel simpel.

Het gaat om het electrische contact, dus niet het plastic. Datgene wat het electrisch contact maakt. Als dat een pennetje is wat ergens ingaat, is het stekkertje een mannetje. Is dat een busje waar een stekkertje ingeschoven wordt, is het een vrouwtje.

Dat is hoe het is, en niet anders.

.

theoretisch gezien heb je gelijk.
echter 90% van de mensen sloopt geen stekker uit elkaar en gaat er vanuit dat je een ding ergens inpropt, net als de man doet zal ik maar even nonchalant zeggen ;)

daarom gaat dit uiteraard altijd mis in de communicatie hahaha.

Volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk.
Ik heb altijd geleerd dat het deel waar de pennetjes (of pootjes) aan zit het mannetje is. Het deel waar de pennetjes IN gaan is het vrouwtje.
Overal waar ik gewerkt heb en ook waar ik nu werk was en is het zo. Voor mij dus einde discussie.

Back