wat is mijn chassis

• Topicstarter Topicstarter jaccotjuhhh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jaccotjuhhh

Guest
hallo.
ik ben van plan een nieuwe auto te halen.
nu heb ik er een gevonden maar er staat alleen een "koosnaam" bij (Flying Fish).
kunnen jullie achterhalen welk chassis eronder zit?
hier al enige foto's.
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet nemen, zit zelf op Rcdrift.nl is echt een k#t chassis, veel plastic en dan van de chinese meer-rijstepapier-dan-plastic kwaliteit;)

ja ,bij die is het echt .goedloop is duurkoop.want weet je hoe de levering van onderdelen is als er wat kapot gaat?je kan beter bij de bekendere merken blijven .

Gebaseerd op PERSOONLIJKE ervringen ??? Vast niet....

Goede onderbouwing en formulatie ook,toonbeeld van iets wat we waar aan hebben, ipv klakkenloos ongeredeneerd wat neer zetten, omdat je thet ergens van horen zeggen hebt.... (zie mijn sarcasme ;) )

Ontopic:
Conrad heefd deze ook,(geen idee of dit een andere versie is met ander gebruikt materiaal, vast wel) en is prima chassis, beter als de tt01 van tamiya, onderdelen zijn bij conrad goed en goedkoop te krijgen....
(let wel ik zou hem dus bij conrad gaan halen, als je voor deze zou willen gaan, he tis een luek goedkoop instap chassis, ideaal voor driften, maar doet zoals gezegd niet onder(maar komt beter uit de verf) voor een tt01 (volgns meesten HET ideale instap chassis) welke een minstens keer zo duur is)

Laatst bewerkt:
Zie mijn verhaal van conrad, geen problemen, en ik weet WEL uit eigen ervaqring dat het conrad model wel in orde is...

Binnen 1 minuut via Google (gezocht op "rc flying fish"): rc drift car, radio controlled drift cars
op diezelfde site maar dan in t nederlands heb ik die flying fish dus gevonden onder "1/10 elektrische autos's : hsp drift auto" (voor 115 eurotjes) :P
maar ik zie het dus ik ga eerst een kijkje nemen op conrad

edit: kan de auto niet vinden :S
en nee ik mot geen hopups want anders had ik dat al lang gedaan voor mijn tt01!
want als je hopups koopt mot je weer kloten en gaat ie wel weer is kapot of doe je t weer niet goed en dan mot je em weer weggooien zoals bij een vriend gebeurde.

Laatst bewerkt door een moderator:
op diezelfde site maar dan in t nederlands heb ik die flying fish dus gevonden onder "1/10 elektrische autos's : hsp drift auto" (voor 115 eurotjes) :P

want als je hopups koopt mot je weer kloten en gaat ie wel weer is kapot of doe je t weer niet goed en dan mot je em weer weggooien zoals bij een vriend gebeurde.
normaal is een hop-up om de auto beter te maken...

mot (dier) (ook wel nachtvlinder), een aan de vlinder verwant insect uit de familie Lepidoptera

Schroeven heet dat en dat is iets wat bij deze Hobby hoort. Kan je niet sleutelen dan is wellicht deze hobby niet helemaal voor jou geschikt. Het helpt al helemaal niet om dan een nieuwe auto te kopen ;-) Daaraan zal je op een gegeven moment ook moet kloten (sleutelen) om een kapot of versleten onderdeel te kunnen vervangen.

Ik heb de conrad versie ( die Emil bedoeld ) kost daar 50 euro + 10 euro voor een setje kogellagers. Echt een super onderstel, heb een 4500KV brushless motor erin liggen en houd dit al meer dan een jaar goed vol. Goed koop maar zeer goede kwaliteit. Kijk naar hobbyking lipo accu's ( turnigy, zippy enzovoort ) kost ook geen drol maar schijnen ook zeer goed te zijn. Dus niet alles wat goedkoop is, is duur koop. Hier een linkje voor de conrad versie Reely toerwagen-chassis (A2R, 1:10) - 1:10 on-road auto's - Conrad Electronic . Ik wil niet zeggen dat alles van het merk "reely" geweldig is, maar deze steekt met kwaliteit er ver boven uit. Ik stond er ook verbaast naar te kijken hoe lang die auto het wel niet vol houd, maar hij kan nog zeker nog 2-3 jaar mishandelt worden.

Nu heb ik een mooie traxxas rally en die is erg fijn, maar ik zat te denken over een tourwagen driftertje, gewoon voor de fun, niks professioneels verder. Beetje op een parkeerplaatsje driften, dat idee.

Is dit chassis dan te preferen boven een tt01?
Ik heb nog een ontvanger liggen en een ez-run 60A setje met een 13,5 turns motor (uit me slash voordat daar een vxl in ging). Kan ik die daar ongestraft in doen?

Ik ben totaal niet thuis in het onroad deel van de hobby.
Ik ben verder ook niet bang om wat geld uit te geven, maar als het niet nodig is dan is het niet nodig. Nogmaals, ik wil hem als fun driftertje erbij nemen, niet als race wagen.

Nu heb ik een mooie traxxas rally en die is erg fijn, maar ik zat te denken over een tourwagen driftertje, gewoon voor de fun, niks professioneels verder. Beetje op een parkeerplaatsje driften, dat idee.

Is dit chassis dan te preferen boven een tt01?
Ik heb nog een ontvanger liggen en een ez-run 60A setje met een 13,5 turns motor (uit me slash voordat daar een vxl in ging). Kan ik die daar ongestraft in doen?

Ik ben totaal niet thuis in het onroad deel van de hobby.
Ik ben verder ook niet bang om wat geld uit te geven, maar als het niet nodig is dan is het niet nodig. Nogmaals, ik wil hem als fun driftertje erbij nemen, niet als race wagen.

Hij is zeker sterker dan een tamiya tt-01 ( lag bij mij al na 1 maand in de kliko :( ) Geheel metalen aandrijving, metalen diff, metalen motor steun en olie gevulde schokdempers. Je kan ook nog een hoop aan het spoor instellen ( dat je banden wat schuiner naar binnen of naar buiten staan ). Ik gebruik hem om gewoon te racen 50-60km/u. Waarschijnlijk kan je hem zo ombouwen naar een drift auto, drift bandjes en lichte vertanding. Hij is zeker het geld waard. Je moet alleen nog effe kogellagertjes voor die wielen kopen de rest is hij al gekogellagerd. Dan heb je in princiepe een rollend drift onderstel voor 80 euro ( onderstel, kogellagertjes en drift bandjes ).

Zeker weten dat conrad model!!!
Ik heb beiden gehad, nou de tamiya wil je echt niet meer!

De 13,5 bl wil zeker in dat reely chassis.
Je regelaar is wel super overkill, maar das wederom geen probleem.

Als drifter wil de tt01 ook wel, maar ja waarom zou je minder willen als je voor minder meer waar krijgt voor je geld ????

Zeker weten dat conrad model!!!
Ik heb beiden gehad, nou de tamiya wil je echt niet meer!

De 13,5 bl wil zeker in dat reely chassis.
Je regelaar is wel super overkill, maar das wederom geen probleem.

Als drifter wil de tt01 ook wel, maar ja waarom zou je minder willen als je voor minder meer waar krijgt voor je geld ????

Met je eens, die tamiya is eigenlijk veel te duur voor wat je krijgt. Als ik op duitse forums kijk hebben veel duitsers die auto van conrad. Het is eigenlijk ook een redelijk snel onderstel, goede wegligging en loopt super ligt met kogellagers.

PS zal van mijn reely wel effe foto's maken.

Dat klinkt postief allemaal :D
Ik zal es wat rond googlen op dat modelletje.
Hoe zit het kwa kapjes? Kan je er zomaar elke kap op mikken of is het een moeilijk maatje?

Dat klinkt postief allemaal :D
Ik zal es wat rond googlen op dat modelletje.
Hoe zit het kwa kapjes? Kan je er zomaar elke kap op mikken of is het een moeilijk maatje?

Hij is zonder spoor verbreders 20cm breed en de wheelbasis is 257-260. Ik heb verschillende kappen van reely en tamiya voor 1/10 onroad en die passen gewoon. Heb ook 19cm brede kappen en dan steken de banden ietsjes uit, ziet er wel stoer uit:banana:

Vertanding is 55-33, dat werkt vrij goed in combinatie van een brushless setje

Geen enkele vorm van slijtage:D

Modelcraft hurricane brushless set:banana:

Ansmann stuur servo met metalen tandwielen

Metalen aandrijving

Olie gevulde schokdempers

Standaard ontvanger, maar werkt zeer goed :cool:

Je kan ook 7 cells nimh accu's gebruiken

Met de reely blue tanga, ansmann master smacker en de carson e strom racer brushless.

Op de achter grond mijn modelbouw baan

De motor die er origineel in zit bij het rollend onderstel :confused:
Ik heb hem zelf nog niet gebruikt

Sorry voor de wat mindere kwaliteit, foto's gemaakt met mobiel 3 megepixel

Nog effe voor dat ik het vergeet de auto was nog vies van het rijden, anders maak ik hem altijd meteen schoon alleen nu had ik er effe geen zin in.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back