wat is minimaal S voor TREX 600E?

Aloha

ik denk mezelf te trakteren op een T-rex 600E
Maar
wat is de minimale batterij die daarin moet? kan je vlot vliegen met een 6S? of hangt dat van de motor af?
Bv een 650L van Align, is 6S voldoende of niet?
of past 6S beter voor de 600L?
Ben gevorderd, mr nog geen 3D...

thx
Kenneth

hallo Kenneth,

Ik vlieg zelf al een aantal jaren met een TREX 600e op 6S1P lipo's van 4900Mah. deze setup vliegt zeer goed met de mogelijkheid tot mild 3D werk. je doet dit dan best tijdens de eerste minuten van je battery pack, een paar minuten later voel je dat je minder power krijgt, maar rond vliegen is zeer goed doenbaar. sinds ik m'n TREX heb geconverteerd naar flybarless vlieg ik ruim een minuut langer met één pack en voelbaar meer power. wil je nog meer vermogen, dan raad ik toch een andere motor aan en 10 of zelfs 12S batterijen, maar dan vliegt de kostprijs (ook je heli!) de hoogte in.
groetjes,

Gd

Hoi Kenneth,

Ik vlieg met de ESP op 6S 5000 met de 650L motor. Na 4:40 schakel ik terug naar normal om te gaan landen. Dus een vliegtijd van onder 5 minuten.

De eerste 3:30 is er vermogen zat, op 11 graden pitch is het heel moeilijk om de motor te laten inzakken. Met 12 graden, waarmee ik vlieg, kun je de toeren een beetje horen inzakken. Denk dat als je met 11 graden vliegt, je de lipo een klein beetje spaart en rond de 4:00 zit met voldoende vermogen. ( dit is zonder gov. )

Denk dat je zeer goed vooruit kunt met de ESP en naderhand kun je altijd nog naar 8S of hoger gaan. Waarschijnlijk ga ik de stock setup richting de zomer ook op 8S draaien. Een aantal mensen doen dit nu met goede resultaten. Vooral voor je lipo's is dit een stuk beter en je kunt wat langer vliegen. Of dit betrouwbaar is en of de levensduur niet ernstig wordt beperkt is nog maar de vraag.

Barrt
spreek je dan over 3D vliegen of gewoon rondjes?
5 minuten... je kan evengoed niet starten...
en die 8S, zou je dan 2x4S gebruiken? of 1x8S?
groeten

5 min is afwisselend, geen harde 3D of iets dergelijks maar wel hier en daar een tictoc etc.

5 minuten vind ik zat ;) Die 8S zou zijn of een 6S +2S of 2*4S als je uit zippy's wilt kiezen. Andere merken hebben inderdaad ook 8S pakketten maar zijn een stuk duurder.

Als je voor de sportvlucht gaat dan kun je makkelijk 6:30 vliegen op 5000. Wel met een wat lager RPM.

6 min blijft toch kort kort kort.
ik vlieg met mijn nitroke TT 50 pro al heeel snel 13 minuten...
Zal wel wat wennen zijn...
jij spreekt over 6+2S? schijnt toch echt niet goed te zijn?

Tja maar 13 min met wat voor toeren etc. Je kunt niet zomaar een t600 vergelijken met een R50. Een R50 met 30% en een beetje hard vliegen kun je ook na 7 min aan de grond zetten.

6+2S maakt opzich niet veel uit zolang de capaciteit maar hetzelfde is.

Trex 600 Vs Raptor E620?

Enige ervaring met de raptor E620?
Vliegt die vlot op 6S?

Is er een groot verschil tussen de ESP pack of de "gewone CF", motor en regelaar zijn lichter...

Laatst bewerkt:
De nieuwe ESP is wat sneller en krachtiger dan de oude variant. Vooral de levensduur van de regelaar en motor zouden beter zijn. Verder is er wat meer metaal aan. Als je een keuze maakt tussen de CF en ESP zou ik wel de ESP nemen.

Ik heb nog nooit een E620 zien vliegen dus kan ze niet vergelijken. Geen idee ook of die verkocht worden als kits met motor etc.

De E620 is wel gemaakt voor 10s, deze vliegt dus al een stukje langer. Als je de headspeed wat lager maakt dmv een kleiner tandwiel kan je daar nog best lang mee vliegen.

Is er veel verschil in vliegtijd tussen de ESP en bv de alu versie?
alu versie heeft lichtere motor, en esc. kwestie de juiste versie te kiezen om het langste te kunnen vliegen...
kan de gewone versie meer dan 6S aan?

ik zou beginnen met 6S... en dan eventueel e 3S erbij.

Yo Ketnet,

als je voor electro gaat moet je er van uit gaan van een gemiddelde vliegtijd van max 5 minuten als je full power wil !!

En dan beginnen met 6S en eventueel een 3S erbij, gaat je nergens brengen.

Ofwel ga je voor 6S, 8S, 10S of 12S. De meest gangbare voor de TREX 600E is 6 of 8S, voor 10 of 12S is je frame en heli te klein. Deze worden meestal gebruikt voor 90 size electro.. (kenners correct me if i'm wrong!!)

Ga gewoon om te beginnen voor de 6S, daar ga sowieso genoeg plezier aan beleven als je tenminste voor degelijke lipo's kiest !!

By the way, een prettig jaareinde voor iedereen gewenst !!!! :)

Grtz,
Dirk

10S of meer kan wel op een 600 maar hierbij gaat het marginale vermogen omlaag. 8S lijkt mij ideaal qua gewicht/vermogen.

Moet trouwens wel zeggen, ik vlieg geen 4:40 met de 600 maar 3:30. Pak hierbij 10sec erbij om te landen. Dan gaat er meestal 3970 terug het pack in.

Dit is met 100-97,5-95-97,5-100 idle 2 en 15 tands tandwiel, rond de 2200 op de kop dus. Met 8S zou je dan rond de 5:30 a 6:00 kunnen vliegen.

Alle 600 versies van align zijn voor 6S, enige motor waar tot op heden met succes met 8S wordt gevlogen is de nieuwe 650L die in de ESP te vinden is.

Als het je puur gaat om zo lang mogelijk te kunnen vliegen met genoeg toeren voor sportvlucht dan denk ik dat je met de ESP 14tands wel de 8:00 kunt aantikken. Hierbij zitten de toeren wel meer rond de 1600 dus heel hard zal het niet gaan. Of kijk naar een logo 600, deze kun je helemaal aanpassen naar je eigen wensen zonder dat er al een motor of ESC bij komt. Kunt natuurlijk ook de 100A en 650L uit de kit verkopen.

Fijne jaarwisseling iedereen!

wat is het probleem met 9S?

Dflyer zal waarschijnlijk bedoelen dat naderhand iets gaan veranderen niet zo handig is. Tenzij je dan besluit om het standaard spul in zn geheel te vervangen.

Dus meteen een keus maken van of 6S of 8S etc. Kun je alles op elkaar afstemmen qua ESC motor tandwiel en packs.

heb nu eigenlijk een ESP onderweg + alu versie...
ik zie dan wel welke ik gebruik.
Is het zowieso beter een 15Tand te steken? want idd 1600 toeren zal geen vetten zijn..

ik zie idd dat de niet-ESP versie een 10tand heeft, de esp 14.

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd welke je kiest, de elektronica in de ESP kit is in iedergeval wel wat beter dan de standaard E.

Opzich valt de E aardig te vliegen met 10T, op de club halen ze zo'n 6:30 ermee met sportvlucht/FFF.

De ESP is met 14 tands al wat pittiger and met 11 graden op de pitch behoorlijk RPM vast. Gewoon met de 14 beginnen en kijken hoe het bevalt. Wie weet vind je het wel voldoende, naar 15 veranderen is in 10 min gedaan.

Alvast veel plezier ermee !

denk dat ik de gewone zal nemen, ook omdat ik nog e raptor 50 met oshyper heb, alles digitaal en in orde... dus alsk lawaai wil maken kan ik nog steeds RAPTORREN... maar er staat nog niets vast...
verandert een 11 tand veel naar vliegtijd?
enne, nog domme vraag, heb je nog e regelaar nodig vr je ontvangerbatterij of is dat enkel om je 9254 te sparen?

Bij beide kits zit een regelaar die van 2S 6V maakt. Ook zit er een stepdown bij naar 5.1V voor je staartservo.

Het is niet zo dat de ESP opeens een hele andere heli is dan de E maar de ESP is qua drivetrain wat sterker en betrouwbaarder. Ook de tandwielen zijn van CNC ipv mold. + de kap is mooi ;)

Maar met beide heli's kun je veel plezier hebben. Let er wel op mocht er een 3A regulator bij de E versie zitten dat je daar even een 6A in hangt.

beste wensen!

Back