Wat is nou een mooie FM zender voor max. 140 euro

en ehm die winkel waar die Graupner XS-6 PRO-SPORT Syn in duitsland te koop is,is dat helemaal te vertrouwen?
Zit dat dan wel op de goede MhZ band?
Hoe lang duurt het verzenden ongeveer?

Corally zei:
en ehm die winkel waar die Graupner XS-6 PRO-SPORT Syn in duitsland te koop is,is dat helemaal te vertrouwen?
Zit dat dan wel op de goede MhZ band?
Hoe lang duurt het verzenden ongeveer?

Naar mijn weten zit het op dezelfde frequentie ja.
en te vertrouwen is het zeker, ik heb al meerdere goede verhalen erover gehoord en die van mij is ook positief, alhoewel het ontvangen bij mij erg lang duurde maar dat kwam omdat hij opeens 3weken op vakantie was en het pas daarna verzond. en dat melde hij pas nadat hij terug was. maar toen hij het had verzonden had ik het geloof in 1-2weken thuis.

ok,

maar ehm ik zat zonet nog even op die site en er zijn 2 XS6 met synthesizer??

Graupner XS-6 FM Race
Graupner XS-6 PRO-SPORT Syn

Enige verschil wat ik kan lezen(me duits is niet echt top :D) is dat de een wit is en de ander zwart en dat de witte 15 euro meer kost.
Als dat de enige verschillen zijn neem ik natuurlijk de zwarte

Ik heb de XS-6 zwart ontvanger nog nooit gezien, maar het schijnt dat de Zilvere een kleinere ontvanger heeft en het schijnt meer afstelmogelijkheden. Ik heb de zilvere en hij bevalt prima...

Corally zei:
Ps. even off-topic als er dan van die wedstrijden zijn op bijvoorbeeld MACH mag je dan gewoon meedoen?
Ik snap dat ik wat moet betalen maar moet je je ook van te voren inschrijven?

Om met clubraces mee te doen moet je lid zijn van die club.
Om met NK's mee te doen moet je lid zijn van een club en een NOMAC licentie aanschaffen
De enige optie als je geen van dit hebt zijn de open clubraces.

Heeft de witte XS6 ook een witte ontvanger dan?
En die afstel mogelijk heden,waar moet ik dan aan denken het moet natuurlijk niet al te moeilijk worden he :D

Maar ze zijn wel allebij met synthesizer?

PS. Die open club races zijn die vaak?
Moet je dan ook met de zelfde motor rijden als iedereen heeft op die club?

Corally zei:
Heeft de witte XS6 ook een witte ontvanger dan?
En die afstel mogelijk heden,waar moet ik dan aan denken het moet natuurlijk niet al te moeilijk worden he :D

Maar ze zijn wel allebij met synthesizer?

PS. Die open club races zijn die vaak?
Moet je dan ook met de zelfde motor rijden als iedereen heeft op die club?

Nee een "normale"zwarte ontvanger, en de zender is Zilver! niet wit :wink:
oh en over die afstelmogelijkheden, geen idee wat je meer kan, maar ik ben momenteel (toevallig) bezig met uitzoeken hoe de zender precies werkt en wat ik eigenlijk allemaal ermee kan, ehm ja ik heb hem al langer maar nog nooit echt naar gekeken... :oops:

en ja het zijn allebei synthsizers...

dan maar ff het vraagje aan iemand die een "normale" XS-6 heeft hoeveel gram zijn/haar ontvanger is

edit: volgens rcshoproal-site SB6 ontvanger 24 gram die van mij 18gram... en hij is inderdaad anders dan degene op de site, 6gram :lol:

rcshoproal, SB6
http://img209.imageshack.us/img209/416/e7153vx.jpg

de mijne,SR6 zoals te zien
http://img209.imageshack.us/img209/1111/dsc034278ft.jpg

Nou ja die 6 gram vind ik nou geen 15 euro waard.
Ik ga de zender waarschijnlijk rond begin februari bestellen,de levertijd was 1/2 weken zij je?

Hopelijk is hij dan nog steeds in de aanbieding bij die winkel in duitsland anders word het alsnog die zilveren.

RClipse zei:
toen hij het had verzonden had ik het geloof in 1-2weken thuis.

geloof dat ik dat zei inderdaad. :wink: we horen het wel als hij binnen is...

RClipse zei:
p.s. als je dat gaat doen, gewoon mailtje sturen in engels naar hun dan krijg je mailtje terug en dan komt het allemaal goed. zo kan je prima bestellen.

Ook al gezegt :wink: aanmelden bij die site lukte niet, dus toen heb ik een mailtje in het engels gestuurd en zo alles geregeld. succes ermee

Over de xs-6: Als je het eenmaal door hebt (afstellen op de zender) dan is het niet moeilijk meer. Je moet de afkortingen even goed van buiten leren. Maar wat is er nu eigelijk ebter aan de pro versie?

- hij is wit
- Hij heeft een grotere zenderaccu (mHz)

was dat het? en daardoor is hij 40 euro duurder :?

CEN TR4 zei:
- Hij heeft een grotere zenderaccu (mHz)

zenderaccu mhz?? mAh bedoel je zeker?
maar idd grotere accu en kleinere/lichtere ontvanger... en het schijnt dat hij meer mogelijkheden heeft...

Ik ga toch ook maar voor de Pro versie,k vind het wel cool dat hij eens niet zwart is want dat zijn bijna alle zenders al.
Ik ga hem volgende week al bestellen.
Ohja Rclipse heb jij vooraf moeten betalen bij die winkel?

Ja maar ik weet niet of je al contact met ze hebt gehad maar is een prima winkel hoor! ik ga je geen garantie geven maar ik heb er geen problemen mee gehad gewoon even mailen...

Ik vind de XS6 toch mooier!

Maar Als je voor de xs6 gaat, hebben ze hem bij verspaget het goedkoopst volgens mij...

Sjoerd

Ondertussen heb ik een Proton Husky & Ken gekocht die in terug ga sturen naar de winkel(conrad)
Omdat bij de eerste keer rijden de wagen al zo'n 5x zijn eigen richting koos en bijna onder een rijdende voorbijkomende auto lag.
Ik wil dat risico niet meer lopen aangezien de onderdelen ook niet echt goedkoop zijn.

Ik heb besloten om nu een Sanwa Gemini 2 te kopen bij 2 brothers RC.
Heeft iemand hier mischien deze zender?
Is het verstandig om een extra setje kristallen erbij aan te schaffen?

Sanwa Gemini II is binnen,wat een mooi ding als ik het vergelijk met de Proton.
Ik ga hem Dinsdag testen dan horen jullie er meer van.

Back