Wat is nu de beste keus?

Met dit nederlandse weer is het moeilijk om te vliegen ivm. de stevige wind op veel dagen. Nu heb ik een aantal vliegtuigjes gevonden die zeer crash-bestendig lijken te zijn en goede vliegeigenschappen hebben met redelijk tot veel wind, maar welke is nu de beste keus??

1) MS swift
2) Zagi (model ?, http://www.zagi.com )
3) SuperFlea Electric Twin ( http://www.superflyrc.com ) >mijn voorkeur!
4) Andere Suggesties??

Ik wil het zo simpel mogelijk houden (ook met de kosten!), bestellen in het buitenland vindt ik geen probleem.

Wie heeft ervaring met een van deze toestellen.....?

Marijn

@Bert
Je hebt helemaal gelijk, maar helaas heb ik (nog) niet de middelen en de tijd om zelf schuim te gaan snijden. Zit wel in de planning, maar duurt nog wel ff......

@Gerard
De swift is idd. al meerdere keren door mijn hoofd gegaan. Ik ben echter gecharmeerd door de SuperFlea Electric Twin doordat deze max. 5A trekt met de 2 motortjes, dus power en lange vliegtijden!

Welke motorisering zou jij toepassen op de swift (geen brushless aub!) voor winderige dagen, kan hier een speed 400 op? Ik zie dat ze op het ezone forum met modellen aan het vliegen zijn terwijl het meer dan 20Mph waait... (zagi, speed 400 \ Superflea-E, speed 400)

Tja, mijn stokpaardje in mijn club. Ik vlieg vrijwel alleen met parkflyers, en ook met harde wind terwijl de mensen met normale modellen soms al niet meer durven.

:?: Wat is wind? 8)
A. Wind is een verplaatsing van lucht. :?
:?: Wat doet een vliegtuig in de lucht? 8)
A. Dit verplaatst zich ten opzichte van de lucht. :?

conclusie: :idea:
Wat is dus het probleem met wind? Als er geen wind is "maakt" het vliegtuig wel wind want het verplaatst zich toch ten opzichte van de lucht. :lol: Je zult waarschijnlijk alleen wat meer moeite moeten doen om daar te landen waar je ook gestart bent! :mrgreen: Er zijn idd wel grenzen maar die liggen voor iedereen anders.

marijn, de swift met standaard motorisering, die erbij zit een speed 300 meen ik, voldoet prima in winderige situaties.

Als ik het goed heb is die swift met dat piepschuim dat niet breekt en super buigzaam is?...
of is dat super oud nieuws?

@Theo
Wind is inderdaad gewoon luchtverplaatsing, maar mijn E-starter met vertraagde speed 300 motor waait achteruit het veld af :wink: en dit wil ik uiteraard voorkomen.....

@Gerard
Bedankt voor het advies! Ik heb nog 3x 9,6V/720mah pakketjes liggen hiervoor.

@Maarten.
De Swift, net als de andere genoemd in het lijstje bovenaan zijn van EPP schuim gesneden en kunnen tegen een stootje.

Weet iemand waar de Swift op voorraad is??

Groetjes,

Marijn

De broertjes in Bussum ( 2Brothers) hadden 'm de afgelopen tijd voorraad.
Ik heb zelf ook een Swift. Lekker om mee te raggen in duinen. Normaal met 7x550mah Nimh, met wind met 7x350mah Nicads. De nicads had ik toch nog liggen van mijn micro-heli, en ze zijn wat zwaarder.
Door het zwaardere accupakket heeft de Swift bij hardere wind weer meer "doordringingsvermogen".

EPP rules !! Elk ander materiaal en mijn Swiftje was nooit 1 jaar geworden, maar slechts enkele dagen.

Tadaaaaa, vliegklaar in 1 avondje! Wat een heerlijk simpel ding zeg.
Ik hoop alleen dat de tape die ik gebruikt heb stug genoeg is (Pattex powertape). Vliegklaar gewicht is ietwat hoger dan voorgeschreven nl. 360 gram incl accu (9,6V/720Mah!).

afb260.JPG

Ik zou met een Kawasaki Ki61 met standaard speed 400 vliegen met een 6.5x4 graupner semi-schaal prop . verkrijgbaar Bij Quartel en RBC
zoek maar op de Ezone op KI61

Frits

Back