wat is nu een GOEDE wedstrijd auto? 1/10?

• Topicstarter Topicstarter crazy_mini_freak
  • Startdatum Startdatum
C

crazy_mini_freak

Guest
hej hallo hier jeroen, 8)
ik ben al 4 jaar aktief met modelbouw, maar heb altijd de simpelere chassis gereden van tamiya, :roll:

nu wil ik echt iets GOEDS en proffesioneels , welk merk / chassis raden jullie mij aan , ik wil het liefste 1/10, wat zijn de opties en wat is het beste? :lol:

ik heb een mini regelaar tot 11 turns
en een nieuwe handgewikkelde peak aurora 12x5 :D
futaba mechatech 3pdf,

het liefste wil ik een carbon chassis maar ik heb gehoord dat die er zijn van verschillende merken 1/10, de een weer bekender als de ander jongens, help mij wat is goed en wat kost het? groeten jeroen
:?: :?:

ja jongens ik had voorheen op de plek waar nu 1/10 staat stond 1/12 maar door goed advies van de teksten hier onder heb ik besloten dat het toch maar beter is om 1/10 te halen, maar welk chassis ? schumacher mission ? 1 of 2?

Ga eerst eens voor jezelf na waar je wilt gaan rijden. Ik neem aan dat je ook uiteindelijk wedstrijden wilt gaan rijden. De 1/12 klasse is niet groot. (ik neem aan dat je het over de direct aangedreven klasse hebt) Misschien kan je beter gaan kijken naar een toerwagen. (1/10) Dit is de grootste klasse en daarmee kun je veel plezier mee beleven. Met deze auto's kun je bijna overal terecht kwa circuits. Met een 1/12 kan je het buiten al gauw vergeten.

eigenlijk , wil ik ook binne gaan rijden , maar WAAR o WAAR zijn er 1/12 races , zijn er nationaale wedstrijden? of alleen wedstrijden bij een club? ik kan er niets van vinden op internet :cry:

Nou moest ik eerst opzoeken waar gaanderen ligt, en ik weet nu dat het tegen de duitse grens bij arnhem ligt.

Je zou eens bij Viol in duitsland kunnen kijken. Dat is volgens mij redelijk dicht bij jou in de buurt en er wordt veel 1:12 gereden. Verder worden er bij de MCRL in swifterband 1:12 wedstrijden gereden.

Ik zou gewoon de corally 1:12 nemen. Wellicht niet de snelste maar wel de onderdelen en banden zijn goed leverbaar.

Groeten Martin

de associated 1:12 blijkt ook een goede te zijn. volgens mij is het 1:12 gebeuren weer aan het terug komen want je ziet nu ook rijders zoals Hara mee rijden met 1:12 kampioenschappen. opzich is het best een leuke klasse en heel snel op de binnenbanen. als je in de buurt een buiten circuit hebt zou ik gaan kijken voor een Pro ten dit is te vergelijken met een 1:12 maar dan op het formaat van een brede 1:10 met achterwiel aandrijfing en is ook spectaculair om te zien rijden 8)

let even op, er zijn twee soorten 1:12, je hebt zegmaar de direct aangedreven auto's en de 1:10 auto's die verkleind zijn.

de directdrive's zo als de Corally SP12M, de Academey SP3 zijn leuke wagentjes en ook vrij goedkoop.
in de direct drive's zou ik absolute geen 12 motor zeten want dat gaat veel te hard. een 19 Turns motor is mooier. qua prijs maakt het niet uit.

de 4wd zoals de Xray T1M en de Corallly mini assasin zijn net uit en dus nog vrijprijzig. in deze auto's kan een 12 Turns motor maar dat gaat wel erg hard. maar het kan.

nu welke van de 1:12 soort spreekt je het meeste aan?

Groet Robo

OK, ik kan er niet uit opmaken dat je wedstrijden wilt gaan rijden.

Als je het doet om op straat oid te gaan rijden is een pancar niet de meest ideale keuze en zou zo'n mini tourwagen de betere keuze zijn.
Maar als je dan toch op straat wilt rijden kan je beter een 1:10 tourwagen nemen......
Zeker als je ook bij een club op een buitencircuit wilt gaan rijden.

Wat de binnenwedstrijden betreft lijkt er weer een opleving met de 1:12 pancar te zijn maar ben je meestal aangewezen op de weinige indoor circuits die Nederland kent en M-auto is bezig met het opzetten van een 1:12 tourwagen competitie.

En zeer populair bij heel veel clubs zijn de 1:18/1:24/1:28 wedstrijden......

ik raad je een X ray T1 EVO aan bijv. of EVO 2. kijk vooral goed op marktplaats voor een X-Ray, goede auto's

mvg

slak12345 zei:
ik raad je een X ray T1 EVO aan bijv. of EVO 2. kijk vooral goed op marktplaats voor een X-Ray, goede auto's

mvg

Sebastiaan het gaat om een 1:12 auto de beide Xray's zijn 1:10 en ik ben geen voorstander van xray :wink:
beetje bij de les blijven hea. je had dan wel een m18 in je handen maar je moet er niet over blijven drome :P

Groet Robo

tja tja jullie hebben mij met ze allen wel aan het denken gezet joh , zou ik dan toch maar 1/10 nemen? ik heb wat gehoord over een schumacher mission , vertel vertel is dat wat? en waar kan ik wedstrijden rijden? groeten jeroen owja , ik heb gister een NIEUWE megatech 3pdf gekocht, is toch ook wel leuk of niet?

deze auto is al zo vaak aanbod geweest, daar hebben we op dit forum de ZOEK functie voor:

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13526&highlight=mission

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13192&highlight=mission

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=11088&highlight=mission

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13135&highlight=mission

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=11609&highlight=mission

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=11765&highlight=mission

voor de rest, ik rijd zelf met de mission 2. en ik ken heel veel rijders met de mission 1.
bij eidereen bevallen de auto's dus tja, anders voeg me toe op msn
roboscan_16@hotmail PUNT com

de zender, mooie zender om mee te beginnen en een tijd mee vooruit te kunnen

Clubs om te rijden: www.rcauto.pagina.nl ik zelf rijd voornamelijk bij MBC de Sluis Gouda.

Groet Robo

ik wil het liefste 1/10

;) ja die M18 is erg mooi he! ben er nu zelf ook voor aan het kijken, en X-Ray rules, all1 die prijzen ;)

mvg

ik ga binnen een weekje ofzo waarschijnlijk een schumacher mission chassis aanschaffen. maar nu was mijn vraag wat is het verschil tussen:
"Schumacher SST Mission PRO Touring Car S1" en "Mission S1 - 4WD Comp Touring"?

de pro touring staat voor €149 bij rc shop roal
en de comp touring + protoform body voor €147.89 bij rc-pitstop

ik ga waarschijnlijk niet het circuit op met deze auto (ik rijd offroad) maar wou dit erbij voor de fun. welke kan ik dan het best nemen?

MVG
Frederic

de comp. touring is volgens mij van FRP ofzo ipv een ander soort raar plastic, weet het niet zeker! bel anders even RC-Pitstop op: 079-3160560
succes en doe ze de groeten van sebastiaan ;)

mvg

elladar zei:
ik ga binnen een weekje ofzo waarschijnlijk een schumacher mission chassis aanschaffen. maar nu was mijn vraag wat is het verschil tussen:
"Schumacher SST Mission PRO Touring Car S1" en "Mission S1 - 4WD Comp Touring"?

de pro touring staat voor €149 bij rc shop roal
en de comp touring + protoform body voor €147.89 bij rc-pitstop

ik ga waarschijnlijk niet het circuit op met deze auto (ik rijd offroad) maar wou dit erbij voor de fun. welke kan ik dan het best nemen?

MVG
Frederic

Beide auto's zijn gemaakt van het FRP spul. alleen krijg je bij RC-Pitstop een kap er bij en issie nog goedkoper ook, dus die raad ik je aan.

leuke auto voor erbij, en als je wilt kun je makkelijk mee doen aan de wedstrijden

Groet Robo

ik snap eigenlijk 1 ding niet aan de foto's van de mission.
bv op de site van rc shop roal staat bij de carbon versie en de gewone versie dezelfde foto. hoe ziet het gewone chassis er dan uit? heeft iemand hier een foto van?

MVG
Frederic

de meeste winkels zijn "te lui" om van het product de juiste foto te plaatsen, vandaar dat de foto's het zelfde zijn.

Groet Robo

ja daar heb ik ook zo'n hekel aan, dat ze gewoon te LUI zijn om foto's te plaatsen... maarja, heb je hem al gekocht?

mvg

Back