Wat is slim?

Hallo, ik ben nieuw hier.
Mijn zoon heeft gespaard en interesse in een rc auto, elektro.
Het lijkt mijzelf ook heel leuk.
Ik heb eens rond gekeken op internet, zelf lijkt het mij leuk om zelf een auto in elkaar te zetten, om zo ook de interesse bij mijn zoon voor techniek aan te wakkeren.
Ikzelf ben onderhoud/storingsmonteur.
Ik lees dat je dan uitkomt op een TT01, is dit zo en is dit een verstandige koop/keuze?
Of is het verstandiger om een kwalitatief betere tweedehands te kopen.
Zou fijn zijn als er kenners willen reageren.

Groeten JanPiet

Hallo Jan Piet,

Ik heb geen verstand van modelauto's, maar een ding. Kijk eens op youtube hoe mensen hun auto mishandelen. Kijk je wel twee keer uit voor dat je tweedehands koopt. Vorige week zag ik b.v. nog een filmpje waar men met auto's op een skatebaan bezig was, de auto's vlogen meters hoog in de bomen. Goed dat zijn waarschijnlijk extremen, en velen zullen zuinig zijn op hun waardevolle auto. Dus toch tweedehands? Kijk dan zeer goed uit wat je koopt.
mvg Jan

Ik zou een bouwpakket adviseren omdat je bij schade dan veel makkelijker aan de auto sleuteld in plaats van de ellende van een ander over te nemen.

zorg voor onderdelen

een goede tip, voor wat je ook beslist, is dat de auto ook voldoende spare parts heeft, en zal geheid wat stuk gaan, en voor mijn tamiya wagens zijn geen parts meer, wat toch wel zonde is.

een goede tip, voor wat je ook beslist, is dat de auto ook voldoende spare parts heeft, en zal geheid wat stuk gaan, en voor mijn tamiya wagens zijn geen parts meer, wat toch wel zonde is.

Heel erg bedankt voor de snelle reaktie's tot nu toe.
We moeten nog eens goed nadenken, blijft moeilijk.

Groet JP

hallo janpiet

zijn er geen clubs bij je in de buurt
wellicht eerst eens een keer gaan kijken
er lopen daar mensen rond die je van alles kunt vragen

gr mark

Hi JPL

Advies : bouwdoos TB-03 i.p.v. TT-01

Lees hier maar eens de discussie die ik .... algemeen-tamiya-tt-01-chassis-topic 153