Wat is slim?

Hallo, ik ben nieuw hier.
Mijn zoon heeft gespaard en interesse in een rc auto, elektro.
Het lijkt mijzelf ook heel leuk.
Ik heb eens rond gekeken op internet, zelf lijkt het mij leuk om zelf een auto in elkaar te zetten, om zo ook de interesse bij mijn zoon voor techniek aan te wakkeren.
Ikzelf ben onderhoud/storingsmonteur.
Ik lees dat je dan uitkomt op een TT01, is dit zo en is dit een verstandige koop/keuze?
Of is het verstandiger om een kwalitatief betere tweedehands te kopen.
Zou fijn zijn als er kenners willen reageren.

Groeten JanPiet

Hallo Jan Piet,

Ik heb geen verstand van modelauto's, maar een ding. Kijk eens op youtube hoe mensen hun auto mishandelen. Kijk je wel twee keer uit voor dat je tweedehands koopt. Vorige week zag ik b.v. nog een filmpje waar men met auto's op een skatebaan bezig was, de auto's vlogen meters hoog in de bomen. Goed dat zijn waarschijnlijk extremen, en velen zullen zuinig zijn op hun waardevolle auto. Dus toch tweedehands? Kijk dan zeer goed uit wat je koopt.
mvg Jan

Ik zou een bouwpakket adviseren omdat je bij schade dan veel makkelijker aan de auto sleuteld in plaats van de ellende van een ander over te nemen.

zorg voor onderdelen

een goede tip, voor wat je ook beslist, is dat de auto ook voldoende spare parts heeft, en zal geheid wat stuk gaan, en voor mijn tamiya wagens zijn geen parts meer, wat toch wel zonde is.

een goede tip, voor wat je ook beslist, is dat de auto ook voldoende spare parts heeft, en zal geheid wat stuk gaan, en voor mijn tamiya wagens zijn geen parts meer, wat toch wel zonde is.

Heel erg bedankt voor de snelle reaktie's tot nu toe.
We moeten nog eens goed nadenken, blijft moeilijk.

Groet JP

hallo janpiet

zijn er geen clubs bij je in de buurt
wellicht eerst eens een keer gaan kijken
er lopen daar mensen rond die je van alles kunt vragen

gr mark

Hi JPL

Advies : bouwdoos TB-03 i.p.v. TT-01

Lees hier maar eens de discussie die ik .... algemeen-tamiya-tt-01-chassis-topic 153

En onderdelen indien niet op voorraad zijn door elke winkel die Tamiya verkoopt te bestellen.

Andre

Hey Andre, ik begin me nu echt af te vragen hoeveel aandelen jij hebt in de TB-03 :p

Zonder dollen: mee eens, TB-03 is een prima chassis. Maar zoals eerder geopperd, waar wil je gaan rijden. Bij een club? Kijk dan eerst wat daar gangbaar is. Gewoon op straat? Denk dan eens aan een Tamiya fighter buggy. Leeftijd van zoon speelt natuurlijk ook een belangrijke rol voor de keuze.

Persoonlijk vind ik nog steeds dat de bouwhandleiding van Tamiya het beste is. Ik heb vorig jaar samen met mijn dochter (13) een Super Fighter G opgebouwd en ze kon het bijna alleen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het wat meer mag kosten kijk dan eens naar een traxxas slash 2wd, zeer leuk, en huferproof, goedkoop in onderdelen.... Stampede kan ook,spreekt meestal de jongere meer aan...

:offtopic:
Welke Tamiya auto's heb je dan ?

:ontopic: @Marten je bedoelde natuurlijk TB-03 i.p.v. TB-01

Traxxas slash 2wd is voor (semi) offroad ook een leuke beginners auto.

Andre

Ik heb een tijdje terug ook een auto gekocht.
Een traxxas slachs ik vind hem heel goed voor beginers.
hij kost wel wat meer maar is erg goedkoop in ondergoud.
grtj.
bosel

Ben nog steeds verheugt dat er zoveel reakties komen.
Leeftijd zoon, 11.
Het idee is om thuis of in de buurt te gaan rijden, over wedstrijden wordt niet gedacht.

Groet JP

Hoi Andre, bedankt voor de reactie.
Ik heb wat zitten googlen, klopt het dat de TB 03 nogal wat duurder is als de TT 01?
Even de kwaliteit buiten beschouwing gelaten.

JanPiet

Andre doelt erop, dat veel beginnende rijders een TT-01 aanschaffen en hem al snel willen tunen. Dan is het beter om met een TB-03 te starten. Je ziet veel topics voorbij komen waar de vraag wordt gesteld hoe de TT-01 sneller te maken is. Dan kom je een beetje bedrogen uit, omdat er te veel kunststof wordt gebruikt die grotere krachten niet aan kan. Daarom mijn vraag, waar je wilt rijden. Veel verenigingen hebben een speciale instapklasse, vaak met de TT-01, waar tuning nauwelijks toegestaan is.
Maar realiseer je wel, dat een TB en TT bedoeld is voor op een vlakke weg. Dat is minder makkelijk te vinden (zonder verkeer) dan een crossbaantje of grasvlakte. Overweeg dan om te kijken naar een off-road model, of misschien iets er tussenin zoals Rally model.

Hoi Andre, bedankt voor de reactie.
Ik heb wat zitten googlen, klopt het dat de TB 03 nogal wat duurder is als de TT 01?
Even de kwaliteit buiten beschouwing gelaten.

JanPiet

Duurder ?

Als je alles bij elkaar optelt is de TB-03 denk ik goedkoper en een zeer geschikte auto om op parkeerplaatsen en straat mee te rijden.
Wil je ook op gras en ander terrein rijden kijk dan naar een rally of offroad.

Leuke geprijsde TB-03 Kit.

Voor meer vragen en tips stuur gerust een PB.

Andre

Het idee is om thuis of in de buurt te gaan rijden, over wedstrijden wordt niet gedacht.

Mini cooper van tamiya nemen,
eindeloor plezier van een goede kit.

58438L.jpg

of de alfa

TAM58453-450_1.jpg

2,4 gig zendertje, accu en rijden maar

Back