Wat kan er allemaal anders aan de esky :D

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door dutchhelipilot, 23 feb 2005.

  1. Edsheli

    Edsheli

    Lid geworden:
    29 sep 2003
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Swalmen
    Hallo,

    Vanmiddag even de E-sky buiten geprobeert niet te doen. Hoveren gaat lekker maar toen ik wilde rondvliegen was er weinig meer daar een zuchtje wind duwde de heli tegen de grond ik gaf vol pitch maar het ding kwam niet omhoog. Gebruiken jullie voor rond te vliegen de 3D schakelaar? Erg vervelend dat er geen vrijloop lager voor het main tandwiel is.

    Mvg

    Ed
     
  2. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Ik vlieg nu buiten met de gemodificeerde esky en daar heb je power genoeg op, ik trek hem door de wind heen, wel hoor je de staartrotor hard werken, en ja Heading hold help ook wel een boel ;)

    Ik heb nog niet op die 3d switch gevlogen, zal ik morgen eens testen

    gr Remco
     
  3. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    @Edsheli

    Gisteren en vannavond het nog eens geprobeerd, ik vlieg hier in een park tussen de huizen en bomen dan heb ik weinig last van wind en kan ik eigenlijk geen eerlijk antwoord geven, hij vliegt gewoon leuk, oke het is geen raptor, maar hij is goed bestuurbaar en vliegt redelijk tot goed en heb zelfde last van de wind.

    Gisteren in Eibergen op het veld gevlogen en dat was toch wel anders. Het ging best goed, hij werd niet weggeblazen maar de bocht rechtsom moest ik een boel sturen en de staart moest hard werken (ondangs de Brushless) om goed door de bocht te komen.

    Ook had ik weer last van storing, oke de regelaars vallen niet uit maar er is met enige regelmaat servo jutter :?
    Ik denk gezien de fun die ik met het ding heb dat ik toch maar een normale ppm ontvanger ga kopen en afstap van die orginele zender. Het is wel jammer want het zit nu zo lekker allemaal in een doos, maar af en toe de controle kwijt zijn is ook niet alles.

    Iemand nog een idee voor een goede en betaalbare 6 kanaals ontvanger?
    Ik zit zelf te denken aan die nieuwe van futaba

    Of de pcm versie (maar is dat niet van overkill :? )
    [​IMG]

    of de ppm versie

    [​IMG]

    gr Remco
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    micro pcm, nice :)
     
  5. ton

    ton Guest

    waar kan ik duidelijke tekeningen of shema's vinden voor het upgraden naar brushless motoren

    please wij helpt
     
  6. Jeppie

    Jeppie

    Lid geworden:
    6 jan 2003
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Amsterdam
  7. ACT

    ACT Guest

    Nu jullie allemaal die E-sky`s ombouwen
    kan ik jullie meteen melden dat er weer 4 (eigenlijk 5) nieuwe versies
    E-skys zijn een totaal nieuwe look en verbeteringen en ook bij de zender

    [​IMG]

    meer info www.eshopjb.com

    als 1 van jullie hem al heeft lat dan ook jouw foto`s hier zien
     
  8. Linh

    Linh Guest

    He toevallig nou net eshopjb :roll:

    Nja het zijn allemaal wel mooie klonen van elkaar.
    Maar 5 verschillende klonen??
    Is dat niet een beetje teveel van het goede.?
     
  9. xanderdude

    xanderdude Guest

    Hhm remco ziet er erg goed uit :) heb net het topic door gelezen en hoor ook van jou dat hij goed vliegt. :D
    Veel succes verder en houd ons op de hoogte van verdere updates.

    Groeten Xander
     
  10. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Na de tweede flinke crash door storing, van die kl... standaard zender, heb ik besloten toch maar van het past allemaal in een doos principe af te stappen :cry: .

    Maar de laaste was voor deze wel een erge.... De bladen een keer echt aan gort (de eerste keer moet ik zeggen), het tandwiel gestipt en een flik gat in de (patatbak-)kap.

    Ik ben dus voor een ontvanger van futaba gegaan, ik heb daar goede ervaring mee dus hoop dat deze serie mijn vertrouwen in futaba niet om zeep help.

    Ik ben gegaan voor de (nieuwe) R156F-35

    [​IMG]

    PCM vond ik toch wel een beetje overkill voor een micro.

    De boel zit er in maar ben nog niet aan vliegen toegekomen.

    Wat me wel al meteen opviel is dat ik niet voor die governer mode van de Phoenix 10 ga, vind dat het toerental erg inzakt als je de boel belast. Als ik de heli in de hand hou en dan vol pitch trek, blijft hij in fixed mode mooi op toeren en in (high) governer mode kakt hij in.

    Ik ga dus weer ouderwets een curve maken in de zender.

    Zodra ik de waardes ongeveer weet zal ik ze weer plaatsen. Wat ik inmiddels wel weet van de esky. Als je van plan bent om verder te gaan met het ding koopt dan geen set, maar de kit los.

    Maar blijf het een leuk project vinden, alleen hoop ik dat door mijn fouten jullie een hoop geld sparen ( en mij daar een bijdrage van geeft :wink: )

    gr Remco
     
  11. ton

    ton Guest

    past deze Futaba RX ook op de TX van de Esky???

    welke RX past wel op de Esky TX??

    wie weet dit???

    BVD
     
  12. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Nee dat lukt niet de ontvanger van de esky op een robbe zender te gebruiken. Reden is de modulatie soort, deze wijkt af van de normale.
    Helemaal precies weet ik ook niet hoe het zit maar heeft te maken met de plaats van de puls.
    Andersom gaat dus ook niet werken.

    Ik heb overigens dit weekend het voor het eerst geprobeerd met de esky op mijn fc18 en dit ging meteen fout. Een tikje tegen de rudder had als gevolg dat hij omdraaide en ik volledig de coordinatie kwijt was en het ding achter mij tegen de muur parkeerde :oops: .

    Schade de startrotor en de mainblades, dus 30 min later vloog hij weer. Ik heb de atv van kanaal 4 (rudder) op 70 % gezet, en toen reageerde alles weer als van ouds.

    Moest alleen weer heel erg wennen aan lange stiks en een pult. Maar het vliegt bij de 3e vlucht alsof ik altijd al zo gevlogen heb met het ding.

    Nu de korte antenne nog terug (had ik nog niet gedaan om te voorkomen dat als er storings problemen waren, ik niet weet of het de nieuwe ontvanger was of de korte antenne).

    Jawel de esky is alleen het frame nog esky :oops: rest is anders. Nu nog een manier voor een vrijloop.

    gr Remco
     
  13. ton

    ton Guest

    remco de reden waarom ok dit vraag is:

    mijn esky ontvanger is stuk en wil daarom een nieuwe ontvanger kopen.
    en ik wil graag mijn esky zender gebruiken bij een nieuwe ontvanger, is dit op een of andere manier te doen.
     
  14. honey bee

    honey bee Guest

    Heeft er iemand enig idee waar je e-sky 'barebones' kunt bestellen?

    Ik heb ze gezien bij http://www.helihobby.com maar die heeft
    (voorlopig) geen voorraad.
     
  15. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.070
    Locatie:
    Tilburg
  16. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb ook zo`n soort set, als ik nu naar een indoor meeting ga met het ding kan ik dus niet vliegen 8O Ik zit op 35 mhz en kan niet zeggen welk kanaal.
     
  17. dutchhelipilot schreef:

    waar kan je zo'n losse kit bestellen.

    Ik wil gaan beginnen met microhelivliegen. Ik vlieg al jaren met modelvliegtuigen en nu lijkt het me keuk om ook eens een micro heli te gaan vliegen. Na heeeeeel veel lezen op het forum heb ik mijn oog laten vallen op de E-sky 3D. Omdat ik ook vlieg ben ik al in het bezit van een FC18 zender + micro ontvanger + 8gr. servotjes.

    Ik kan nergens vinden waar je de E-sky los kunt kopen (ik heb natuurlijk wel de motoren en de gyro enz. nodig)

    Laurens
     
  18. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
  19. losse kit :

    No Battery
    No Battery charger
    No transmitter
    No Reciever

    prijs: 169.00 euro

    compleet:

    prijs: 195.00 euro

    dus voor 26 euro zit er een zenderset een accu en een lader bij. volgens mij kan je dan net zo goed de complete kit kopen. en daar eventueel m'n eigen zenderspul inbouwen.
     
  20. Linh

    Linh Guest

    Nee daar zit de zender inderdaad niet bij.
    Wel het elektronica gedeelte: gyro servo's..

    Maar als je eentje naar boven kijkt zie je hem wel voor 85 euro staan. :wink:

    En die is wel kaal..

    Groet Linh
     

Deel Deze Pagina