Wat mag een accu wegen voor een Zagi ?

Heb hier deze accu die ik wil gaan gebruiken voor m'n Zagi :

accupack.jpg

Ik weet het niet zeker of deze te zwaar is, kan iemand mij helpen ?

(Ik ga niet steeds de vorige eigenaar lastigvallen met vragen)

In het geval dat jij onze mening vraagt over de geschiktheid van een bepaald onderdeel voor je toekomstige toestel, omdat je zelf denkt dat het te zwaar is, in welke waarde zouden we dan geinteresseerd zijn, denk je?

:wink:

Ik weet juist niet zeker of zo'n pack als op de afbeelding geschikt is.
Het gaat mij er om of het vliegt, snelheid is even niet van belang.
Op de Zagi zit een Typhoon 6/15

ALs net die Zagi is die je van Sanka gekregen hebt met die ruil, dan moet er een 3s lipo in of 12 cellen nimh om het optimale uit die motor te halen.

Het zwaartepunt is te berekenen via http://www.geistware.com/rcmodeling/cg_calc.htm#cg en dan op 20% van het MAC. Voorin zit een accu vak en daar mag je dan gewicht in proppen (liefst accu gewicht) om tot het gewenste zwaartepunt te komen.

Het is inderdaad de Zagi van Sanka.
Als ik wel voor nimh kies, moeten het dan AA cellen zijn, of bv Sub-C ?
Voor een 3s lipo heb ik helaas voorlopig geen geld.

Dat kies ik toch voor een lipo.
Alleen word het voorlopig even (lang)wachten voor mij, want ik moet er ook nog een lader bij kopen.
Ik ben echt een beginner met lipo's, dus alle tijd dan om er info over te zoeken over het gebruik/laden er van :D

Gammapooka,

Als het nou nog eens knap weer wordt (minder wind in het weekend) dan vliegen we vaak in Enkhuizen.
Achter de Tango, mooi groot veld.
Kom anders eens langs,wij vliegen allemaal met lipo's. Kan je ze even vasthouden en de laders even bekijken.
We zijn vaak met zijn 3en en hebben alle 3 andere merken laders en lipo's, kan je mooi vergelijken :wink:

Als het je wat lijkt hoor ik het wel.

Gr.

René

Lijkt me leuk !
Alleen..... waar is de Tango ??

[edit]
Zie het al, het is op de dolfijn :D
Vliegen jullie zondag ?

Gr. Michael

Lang type 2000 tot 2200 3S lipo past er netjes in, en dan is het zwaartepunt perfect.
En vragen beantwoordt ik graag, vooral als ik het toestel zelf gemaakt heb.
Door de pod passen niet alle types accu, En de regelaar is voor lipo bedoelt.

20C/25C is voor dit toestelletje wat overkill, maar als je verder wilt met electro vliegen zou ik wel meteen goede kopen.

Ik vloog deze zagi altijd met 12C/16C lipo's wat meer als voldoende is voor de 15 A die de motor trekt.

Frank.

Michael,

Op het middelste grote veld staan we meestal.
Nu zijn ze wel een beetje de boel aan het veranderen, er komen bedrijfspanden...maar er blijft nog genoeg voor ons over :wink:
Ik weet niet of we er Zondag zijn, er is er momenteel 1 ziek.
Maar als we er heen gaan laat ik je dat wel weten.

Als je nou echt niet kan wachten ben je altijd welkom om eens langs te komen om een bakje koffie te halen.

René

@ Frank :
Wat kosten die lipo's die jij gebruikt hebt ?

@ Rene :
Ik houd het even in mijn achterhoofd van die bak koffie :D

Back