wat moet ik doen voor mijn auto sneller te maken

• Topicstarter Topicstarter michel beurskens
  • Startdatum Startdatum
weet ik niet ik heb de boekjes die er bij zaten gelezen maar er staat niks in het is een ace r/c veloci r esc meschien ken je hem toevallig

maar ja reskunhunter bedankt voor de info ik heb 2 weken terug een team corally pro-series speed gekocht mijn regelaar kan hem gelukkig aan mijn auto liep eerst rond de 45-40 met een goeie accu en nu schat ik rond 60

Met die corally pro series 12T kun je de 80 wel halen (ik heb zelf met de 19T motor van Corally 73 km/h gereden).

Ik raad voor een beginner deze motor af, hij kost je heel veel onderhoud en ik zou hem om de 2 ritten afdraaien. Ik denk dat een: Checkpoint Spec 19T `Money Motor` of een Orion SV2 een betere keuze is.
Vic

ik heb ook met een 19t corally 73 gehaalt maar je moet hem heelvaak afdraaien.
Ik zou gewoon een rebuildable sv2 kopen als je vaak rijdt zodat je je anker ook kan afdraaien.

ja dat kan wel dat ie 80 loopt maarja

ja ik weet dat het niet echt een goede motor was voor een beginner maarja ik heb hem nu en heb er al enkele keren mee gereden

met dat je er veel onderhoud aan hebt weet ik maar dat vindt ik niet erg oja en het rijden gaat wel aardig op een parkeerplaats maar voor komende zondag heb ik wedstrijd met limac dan zet ik toch maar de standaard motor erin want daarmee kan ik meestal om de 4e of 3e plek racen en ik ben bang dat ik met mijn nieuwe motor hem kapot rijd bij een botsing

Ruskenhunter zei:
5 - Accu's - Hoe betere accu, hoe betere snelheid, Een 2400 MaH accus doet het minder goed dan een 3000 MaH accu

Das nieuw voor mij. Met een hogere capaciteit accu gaat de auto niet harder, wel kun je langer doorrijden.

sevenup zei:
Ruskenhunter zei:
5 - Accu's - Hoe betere accu, hoe betere snelheid, Een 2400 MaH accus doet het minder goed dan een 3000 MaH accu

Das nieuw voor mij. Met een hogere capaciteit accu gaat de auto niet harder, wel kun je langer doorrijden.

Een goede accu met een hogere capaciteit kan bij een sterke stroomafname een hoger voltage blijven leveren dan een accu met een kleinere capaciteit van dezelfde kwaliteit. Vergelijk het met een emmer met een gat erin. Bij een grotere emmer zal er een krachtigere straal uitlopen dan bij een kleinere emmer.

hoi sevenup

als je eerst met een 1700 mah accu rijd en daarna met een 3000 mah dan gaat hij wel zeker sneller

Bart J zei:
sevenup zei:
Ruskenhunter zei:

Een goede accu met een hogere capaciteit kan bij een sterke stroomafname een hoger voltage blijven leveren dan een accu met een kleinere capaciteit van dezelfde kwaliteit. Vergelijk het met een emmer met een gat erin. Bij een grotere emmer zal er een krachtigere straal uitlopen dan bij een kleinere emmer.

Breed begrip, alles wat 2400mAh en lager is zijn Nicads welke meer stroom kunnen leveren dan NiMha en daarnaast zijn die wel 1.2v per cel terwijl veel goedkope 3000 pakketten niet de 1.2v per cel halen....

Als je naar de duurdere gaat levert hij vrijwel meer stroom.

Roelof zei:
Bart J zei:
sevenup zei:
Ruskenhunter zei:

Breed begrip, alles wat 2400mAh en lager is zijn Nicads welke meer stroom kunnen leveren dan NiMha en daarnaast zijn die wel 1.2v per cel terwijl veel goedkope 3000 pakketten niet de 1.2v per cel halen....

idd, ging van een goedkopere 3000mAh pakket naar een panasonic 2000mAh en rijdt nu sneller en eigenlijk bijna net zo lang.

Komt door de veel hogere inwendige weerstand van de goedkope cellen, waardoor er veel meer energie verloren gaar in warmte.

Back