wat moet ik doen

ik heb 2 accu's en 6 volt en een 12 volt.
Ik wil mijn motor op 12 volt laten draaien maar dat kan mijn snelheidsregelaar niet aan die stopt er dan mee.
WAT MOET IK DOEN !!!!!!

Regelaar nemen die die spanning wel aan kan is de enige mogelijkheid in dit geval.

Maar waarom wil je de motor op 12volt laten draaien? Kan de motor dit aan, toerental niet te hoog?
Als je niets verandert, dus alleen de spanning verdubbelt, wil de motorstroom met factor 4(vier) toenemen, loopt kwadratisch op met spanning.

Wat voor motor, merk/type/Kv? Regelaar merk/type? Wat voor prop(s)? Reductie?

Je titel geeft geen enkele informatie, nodigt niet uit tot lezen. Betere informatieve titel zorgt voor meer lezers/adviezen/hulp, iets als "motorspanning van 6 naar 12volt?". Titel /bericht kun je wijzigen, gedurende vier weken, door openingsbericht te wijzigen -> meer opties. Idem je andere discussie van vandaag.

Goede geboortedatum/leeftijd kun je doorgeven aan moderator middels klik op waarschuwingsbordje naast je bericht. Doe je dat niet dan voorzie ik irritaties, men heeft doorgaans meer geduld met een 14-15jarige dan met iemand van 47.

mijn motor kan 12 volt aan. ik wil hem op 12 volt laten draaien omdat ik laatst een 12 volt accu tegen kwam en ik wil hem gaan gebruiken anders vind ik het zonde.

Geef eerst eens een beetje meer info .
Waar zit de motor in ??? boot auto vliegtuig ,we weten nu niks .
Je trekt denk ik te veel stroom op 12 volt dat kan zo te horen je regelaar niet aan .
Maar we weten niets dus kunnen we niet echt je helpen .
Ps een topic titel kan ook beter wat info hebben .

Ik krijg het vermoeden dat hier een Troll aan de gang is. Als ik mij vergis dan sorry maar de manier van een vraag stellen en informatie geven geeft mij toch heel sterk dat idee.

De meeste regelaars kunnen 12 volt aan. Als die van jou dat niet kan, andere regelaar kopen. Jij geeft weinig info, dus krijg je ook weinig info terug, Ron schijnt een glazen bol te hebben.

wat boeit het hoe groot hij is ik wil aleen weten hoe ik de regelaar op 12 volt kan laten draaien

Je pakt je regelaar boor er een gaatje in van 2 a 3 mm.
Pak een 12 volts motortje en een 12 volts accu.
Steekt de motor as door de regelaar drupje 10 seconden lijm er op, sluit de motor op de accu aan.
Dan draait je regelaar op 12 volt.

wat boeit het hoe groot hij is ik wil aleen weten hoe ik de regelaar op 12 volt kan laten draaien

Zoals opgemerkt kunnen we er niets zinnigs over zeggen zo lang jij geen duidelijke info geeft. Even een regelaar aanpassen lukt niet zomaar en als je 12v accu van NiMh of NiCad is kan je die beter opsplitsen in 2x 6v.

niet.

Het kan jou misschien niet boeien wat er in die boot zit, of hoe het werkt, maar die info is wel nodig om jou een advies te kunnen geven.
Geen info, geen advies wat ergens op slaat.

dus.
Merk en type motor?
Als dit er niet op staat, zitten de 3 kabels aan, of 2? hoe zwaar is hij?

merk en type boot? (vaak kun je daar de specificaties van terugzoeken. sterker, dat kun jij ook..

Type accu? Loodaccu, nimh, nicad, lipo?
hoeveel volt als hij is opgeladen?

Of foto's maken van de bewuste onderdelen, en hier neerzetten.

even goed bedenken wat je antwoord.. op dit moment kom je inderdaad over als iemand die voornamelijk de boel op stang probeert te jagen..

dit is de regelaar. HobbyKing X-Car 45A Brushed Car ESC
En dit de motor. Robbe Elektromotor Power 700 / 13T 8,4 - 12 V/DC (7-10 cellen) stationair toerental 12800 omw/min
en dit de accu. Fiamm FG series accu 12V 7.2Ah (20h) VDS 151x65x95x100

Die motor mag max 25 ampere trekken .
Als hij het op 6 volt wel doet en op 12 volt niet kun je 2 problemen hebben.
of je prop is te groot en trekt hij op 12 volt te veel stroom .
Of je accu is leeg of te oud of kan ook nieuw niet de benodigde stroom leveren .

Specs:
Continuous Current: 45A
Burst Current: 320A (10sec)
Suitable Car: 1/10 on and off road
Battery: 2 cell Lipo (5-6 cells NI-xx)
BEC output: 5.6V/2A switch mode built-in
Motor type: brushed
Operation: Forward/Brake/Reverse
Dimension: 38x28x22mm
Weight: 40g

Zoo dat was lastig je regelaar mag geen 12 volt accu gebruiken .
Dat kan ook 1 van je problemen zijn .

Back