Hey peter,
Ik ben begonnen met een Walkera Co-axial. Leuk ding (nog steeds). en vlieg nu met CP heli's en ben van plan een nieuwe te kopen namelijk de Align T-rex 450 Sport hier heb ik ook wat info over gevraagd. maar dat terzijde na de Co-Axial heb ik een FP Flybar van Walkera gekocht. je kan er goed mee vliegen en oefenen maar, dat kan alleen met windstil of in een gymzaal. met een zuchje wind kun je hem al niet meer besturen. daarom is het ook aanteraden om een Msr of Solo pro te nemen die precies het zelfde zijn als een grotere FP alleen dan kleiner(+ je kan ze binnen vliegen) en die heli's zijn ook zeer robuust wat betekend dat ze niet snel kapot gaan. en ik heb er zeker geen spijt van dat ik als eerste een Co-axial heb gekocht. dan is makelijker dan dat je gelijk naar een FP (aangezien deze vroeger toen ik 11-12 was moeilijk te besturen waren en een Co-axial minder waardoor het toch makelijker was om van Co-axial naar FP tegaan
) maar inderdaad de keuze is uit eindelijk aan jezelf en niemand zal je tegen houden
.
Gr,
Jurjen
Hey Jurjen,
Te gek om te lezen dat jij als 15 jarige nu al een CP gaat vliegen en ik met mijn 35 jaar nog bezig ben met een FP

Ik heb de coaxial overgeslagen en ben gelijk met de Pro begonnen.
Voor mijn zoon heb ik wel een Coaxial gekocht waar ik van tijd tot tijd ook stiekem mee speel

Ik vlieg zelf op dit moment met de Evo 180 SE Flybarless, exact dezelfde heli als de Walkera V200D02. Juist door de flybarless heeft de motor iets meer power, ofwel de flybar houdt hem niet meer tegen waardoor deze heli makkelijker is te vliegen met wind dan met flybar, heb ik mij ook weer laten vertellen. Op het moment dat ik deze heli kocht kon ik de Pro blindelings vliegen en dacht deze ook zo onder controle te krijgen

Niet is minder waar en ik gelijk een veld opzoeken en vliegen. VLoog op dat moment ook met een beetje wind, je zag de bladeren heen en weer wiebelen aan de bomen, naar ik meen windkracht 2?
Kreeg de heli alle kanten opgericht waar je wel meer voor moet waken zijn de valwinden. In een oogwink valt je heli een stuk naar beneden of slingerd even naar links of rechts. Dit is heel goed te corrigeren en hier zul je met een CP heli minder misschien geen last van hebben. Op dit moment vind ik het leuk om tegen de wind te spelen cq. vliegen. Eerst de heli maar eens goed onder controle leren hoveren eer ik voluit ga vliegen en met de wind ga spelen. Persoonlijk zou ik het zelf ook niet aandurven om met een bepaalde windkracht met een CP heli te vliegen maar ik denk en analyseer dan ook teveel en sommigen onder ons die doen het gewoon. Dat is ook juist het leuke van deze hobby.
Hoop eerdags jou ervaringen te mogen lezen met de T-Rex 450 sports, lijkt mij een geweldige heli. Ik heb mijzelf een jaar de tijd gegeven om de FP blindelings te kunnen vliegen en dat ik hier alles uit kan halen wat er in zit en tot die tijd ben ik mij aan het bedenken welke cp heli het voor mij gaat worden. Ik heb echter wel iets in gedachten. Of een Blade 450 of de TRex500. Aangezien ik niet handig ben met de techniek lijkt de logische keuze te zijn om de Blade 450 te pakken maar is het misschien wel zo handig om de 500 zelfbouw te nemen om juist de heli te leren kennen en niet te krampachtig te hoeven zijn wanneer ik crash en ik ee onderdeel moet vervangen.