wat na het solo pro.

Hmm heeft er iemand een goede referentie voor het aanschaffen van een KDS 450? (mag in PB) Ik heb even geinformeerd bij hobbymaniac en helaas stoppen zij met dit merk :(

ziezo! Gisteren de KDS450S aangeschaft met de nodige reserve onderdelen! nu wachten op het pakketje!! ^^

Als er eens een flinke crash gebeurd en er is veel kapot aan de rotorkop zou ik maar direct een alu rotorkop kopen! De plastike versie heeft veel speling ! Veel suc6

Ja alu parts waren idd het idee :p alleen hoop ik die nog niet zo snel te hoeven vervangen ^^!! Ik ben hoopvol aant wachten!! De winkel zegt binnen de 24 uur te leveren wel het is al van zondag dus... :p Ik vermoed dat het morgen toch geleverd zal worden!!! (al kan ik mijn track & trace code nog niet gebruiken :/)

Sinds 1 week heb ik de KDS 450 S. Pracht van een toesel! Ik heb hier natuurlijk de nodige stukken en een oeffenkruis op gekocht! Dus testen maar!! Na slechts 2 min op en neer hoppen bemerk ik een moeilijkheid dus leg ik alles stil. Niets opvallends te bespeuren tot ik plots op een stukje bots die op de grond ligt, huh wat is dit nu?!? Blijkt een washout control arm gewoon middendoor te zijn. Na contact met de winkel hebben zij nieuwe gezonden zodat ik weer verder kan. In tussentijd heb ik even de heli bekeken en blijkt dat een aantal schroeven niet echt vast zitten... Dus deze allemaal handvast gezet. Ik vermoedde dat het hierdoor is dat het stukje gebroken is. Nu vandaag ging ik de heli even buiten testen dus beginnen bij het begin he! Buikschuiven en nu en dan wat zachtjes liften! Wauw wat een beest!! Ik glijd lekker door tot plots! Ik bemerk dat mijn oefenkruis waterpas staat en de bovenkant onder een ferme hoek naar rechts!!! Wat is dit nu?!!! Kijk ik naar de heli en ik zie dat het volledige landingsgestel los GEBROKEN is van de bovenkant!!! :/ Wat is hier het probleem?!! 0 Crashen nog geen 5 cm van de grond geweest! en max 6 min gedraaid en al 2 breuken !!!! Ik licht straks ff de winkel in maar ik heb een licht vermoeden dat ze dit toch niet meer zullen onder garantie vervangen!! + heb ik hier wel zin in ?! Natuurlijk weet ik dat er slijtage en breuken zullen zijn!! maar die veroorzaak je meestal zelf door ongelukjes! Maar zomaar breuk?! Heb ik een slechte reeks??? Of is er iets gebeurt tijdens transport? Of is dit gewoon KDS??

Kan wel eens komen door de kou, kunststof is bij deze koude heel erg gevoelig dus als jij daar hopjes constant zit te maken is dit niet heel erg prettig voor het landingstel -> resultaat: kunststof breekt.

Kan wel eens komen door de kou, kunststof is bij deze koude heel erg gevoelig dus als jij daar hopjes constant zit te maken is dit niet heel erg prettig voor het landingstel -> resultaat: kunststof breekt.

Ja mss wel waar.... K ga allersinds eens kijken voor het koppelstuk tussen de skid en de heli te vervangen. Eventueel ergen een alu staaf van 5 op 5 mm kopen en hier stukjes van maken. Lijkt mij te doen toch?

Back