ik heb toen ik begon met racen een motor gekocht en daar de verkeerde vertanding op gezet nou zou je denken dat merk je toch ja natuurlijk merkte ik dat maar ja ik d8 van ja zal andere ook wel eens gebeuren nu is na een maand die motor zo heet geworden dat het anker zo erg is uitgezet dat het motorhuis gescheurd is dus denk eraan beginners bij twijfel andere vertanding ronnie
Een regelaar die zulke hoge stromen kan weerstaan en toch heel blijft is juist een goede degelijke regelaar. . Ronnie, hoeveel rijtijd had je met wat voor accu's? En hoe/waar rijd je? (circuit, parkeerplaats,lang rechtuit of juist korte stukken) Gerben
Een gescheurd motor huis kan komen doordat de motor niet vooruit komt (weerstand), en zoedoende de regelaar stroom blijft geven zodat je op een gegeven moment zoveel stroom krijgt dat je koolborstel/anker zwart is. En dan is er een kans dat je huis kapot knalt.
Ja, en wat wil je nu zeggen?? De blokkeerstroom van een electromotor is een veelvoud van de maximaal toelaatbare stroom. Gerben
ik had 20 minuten rijtijd met een 3300 accu en ik reed/rij op de parkeerplaats bij mij voor welke gewoon bestraat is ronnie
het on d van de topic is mss wat ongelukkig gekozen "wat niet te doen".... "wat wel te doen" is mss beter :lol: maar goed dat je de opmerking maakt ik had nog nooit gehoord van een openscheuren van een motorhuis
ja das wel een goeie maarja trouwens ik heb daarstraks een paar tamdwielen gekocht van tamiya maar die passen net niet op een tandwiel van hpi dat gaat wringen dus nog een waarschuwing van wijze ronnie ronnie
Waarom koop je Tamiya tandwielen voor een HPI? Ik heb een Tamiya en daar koop ik HPI tandwielen voor (wel direct spurs EN pinions), omdat de Tamiya tandwielen duurder en zachter zijn.
Ronnie, Als jij 20 min rijtijd op een accu had, kan ik me niet voorstellen dat je je motor te zwaar vertand had. Bij een te zware vertanding gaat de motor erg veel stroom trekken en is je accu snel leeg. Als je nou minder dan een minuut of 8 kon rijden kon ik me voorstellen dat je motor veel te heet zou kunnen worden. Als je dan de motor openhaalt, is bijvoorbeeld je collector blauw of zwart weggebrand. Dit laatste kan ook door te weinig onderhoud komen. Wat is er nu precies gescheurd? Ik heb motoren gezien die zo heet waren dat ze hun eigen aansluitdraden desoldeerden, maar een gescheurd motorhuis nog nooit. Wat voor motor hebben we het hier precies over? Gerben
we hebben het over een lrp rally special 17x4 winkkelingen me collector is helemaal weggebrand en wat er nou precies gescheurd is het motorhuis de endbell is gesmolten en de draden gingen er ook vaak af tijdens het rijden ronnie
Ronnie, Je draden desoldeerden zichzelf? Meerdere malen? En bent gewoon met dezelfde setup doorgereden? Tssja, dan vroeg je er zelf om he... Gerben